بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کیا وارد می‌شود

رونمایی از کیا تلوراید مدل 2020 در هفته مد نیویورک

18 شهریور 1397 10:00

پس از انتشار تصاویر جاسوسی متعدد از شاسی‌بلند بزرگ کیا یعنی تلوراید (Telluride) به صورت آنلاین، اکنون شرکت سازنده تصمیم گرفته است از این خودرو به صورت رسمی رونمایی کند.

هنوز درباره مشخصات فنی تلوراید اطلاعات خاصی منتشر نشده اما به گفته کیا نمونه نهایی به پیشرانه شش سیلندر مجهز خواهد بود.البته قرار نیست این رونمایی چیزی شبیه به روال عادی چنین مراسمی باشد بلکه کیا تصمیم گرفته برای معرفی رسمی تلوراید، هفته مد نیویورک را انتخاب کند و در جریان معرفی محصولات Brandon Maxwell، تلوراید نیز به صورت رسمی معرفی شود. اگر فکر می‌کنید که سالن نمایش مد محل خوبی برای رونمایی از چنین خودروی بزرگی نیست، بهتر است در عقیده خود تجدید نظر کنید. روشن است که شرکت کیا برای معرفی این خودرو نیاز به مراسمی پر زرق و برق و باشکوه داشته که حالا چنین فرصتی فراهم شده است.

رنگ سبز سفارشی که برای پوشش بدنه مدل حاضر در نمایش مد انتخاب شده را می‌توان الهام گرفته از زمینه رنگ مجموعه بهار/تابستان 2019 برند Brandon Maxwell دانست که البته به نظر می‌رسد رنگ مناسبی برای خودرویی همچون تلوراید باشد که قرار است برای مبارزه با مسیرهای ناهموار روانه طبیعت شود. نسخه کانسپت این خودرو که دو سال پیش عرضه شد نیز تقریبا با رنگی مشابه به نمایش درآمد.

با توجه به این‌که خاستگاه برند Brandon Maxwell ایالت تگزاس است، سعی شده مواردی از جزئیات کیا تلوراید نیز یادآور طبیعت و فرهنگ این ناحیه از آمریکا باشد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به پوشش چرم صندلی‌ها با دوختی همچون زین اسب و استفاده از قطعات چوب طبیعی در فضای داخل اشاره کرد. در فضای کابین تلوراید، از پوشش داخلی درها گرفته تا روی داشبورد، با دست و دلبازی از چرم استفاده شده است.

از فضای داخلی بسیار لوکس این خودرو که بگذریم، در نمای ظاهری تلاش شده تلوراید در کلاس خود، خودرویی بسیار کاربردی باشد که برای انجام ماموریت‌های سخت آمادگی دارد. به غیر از سپرهای سفارشی و قطعات زیرسپر، می‌توان به تجهیزاتی چون وینچ، اسنورکل و تایرهای 20 اینچی مخصوص آفرود ساخت Burly با اندازه 265/50R-20 اشاره کرد.

ریل سقفی سفارشی ساخته شده از آلومینیوم و چوب را میتوان یکی دیگر از نکات مهم در نمای ظاهری این خودرو دانست. تایر زاپاس که روی بخشی از شیشه عقب تلوراید نصب شده ممکن است برای بسیاری افراد خوشایند نباشد، اما نباید فراموش کرد که خودروی حاضر در مراسم تنها یک مدل نمایشی بوده و با نمونه‌ای که به خریداران تحویل داده می‌شود متفاوت است.

نسخه کانسپت کیا تلوراید

مهمترین تغییر نمونه نهایی تلوراید نسبت به کانسپتی که پیش از این معرفی شده بود را می‌توان در نمای جلو این خودرو جستجو کرد، جایی‌که چراغ‌های جلو فرمی عمودی یافته و ابعاد جلوپنجره نیز بزرگ‌تر شده است. چراغ‌های عقب نیز کوتاه‌تر و کم عرض‌تر از چراغ‌های کانسپت هستند.

شرکت کیا در نظر دارد تلوراید را در تاسیسات خود واقع در ایالت جورجیا در آمریکا تولید و در اوایل سال 2019 به عنوان مدل 2020 به خریداران عرضه کند.

این شرکت هنوز درباره مشخصات فنی تلوراید اطلاعات خاصی منتشر نکرده اما صراحتاً اعلام کرده که نمونه نهایی به پیشرانه شش سیلندر مجهز خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران