استونمارتین میخواهد قبل از عرضه اولیه در بازار سهام که طی هفتههای آتی اتفاق خواهد افتاد تغییراتی در هیئتمدیره خود انجام دهد. در حال حاضر 9 مرد عضو هیئتمدیره این برند لوکس بریتانیایی هستند، ولی استونمارتین قصد دارد چند نفر زن را هم وارد هیئتمدیره خود کند.
”استونمارتین قصد دارد قبل از ورود به بازار سهام، با حضور خانمها تنوع هیئتمدیره خود را افزایش دهد.“به گزارش اتونیوز اروپا، بدون حضور خانمها در هیئتمدیره، استونمارتین یکی از حدوداً 10 شرکت در معیار FTSE 350 بریتانیا است که هیئتمدیرهای کاملاً مردانه دارد. در حال حاضر دولت بریتانیا سعی میکند شرکتها را متقاعد کند تا یکسوم (33 درصد) از اعضای هیئتمدیره را تا سال 2020 خانمها تشکیل دهند.
از سویی دیگر، گفته میشود استونمارتین در تلاش است تا جذابیت محصولات خود را برای مشتریان خانم هم افزایش بدهد. تاکنون، در تاریخ 105 ساله این شرکت، فقط 5 درصد فروش استونمارتین به خانمها بوده که تنها تعداد 3500 دستگاه میشود.
سه سال پیش استونمارتین، خانم لارا شواب را بهعنوان مدیر بخش آمریکای شمالی خود منصوب کرد. ولی حتی با وجود فعالیت وی در این سمت از سال 2015، هنوز در وبسایت استونمارتین عکس او در صفحهای که به معرفی 12 مدیر ارشد شرکت میپردازد و همگی مرد هستند، قرار نگرفته است. هیئتمدیره استونمارتین در حال حاضر بیشتر متشکل از نمایندههای سهامداران ارشد این شرکت است که شامل دو شرکت Investment Dar of Kuwait و Investindustrial Advisors هستند.
در حال حاضر، شرکت ایتالیایی Investindustrial Advisors معادل 37.5 درصد از سهام استونمارتین را در اختیار دارد. سرمایهگذاران کویتی مالک 54.5 درصد از سهام استونمارتین هستند و 5 درصد سهام آن در اختیار شرکت دایملر است. مرسدس - آامگ از سال 2016 پیشرانه و سایر قطعات را برای برخی از خودروهای جادهای استونمارتین تأمین میکند.
اندی پالمر، مدیرعامل استونمارتین بارها از علاقه خود برای ورود به بازار سهام تا پایان سال جاری خبر داده است. در حال حاضر، ارزش این شرکت 6 میلیارد دلار تخمین زده میشود. به لطف افزایش فروش و وضعیت پایدار مالی و اقتصادی که طی سالهای اخیر تجربه کرده، استونمارتین هماکنون در وضعیت بسیار خوبی برای ورود به بازار سهام قرار دارد.
سال پیش استونمارتین رکورد فروش جدیدی برابر با 5117 دستگاه ثبت کرد که در مقایسه با 2016 تقریباً 58 درصد افزایش یافته بود. سال پیش همچنین نخستین بار بعد از سال 2010 بود که شرکت سوددهی داشت. بدون شک فروش DB11 جدید با پیشرانه هشت سیلندر و ونکوئیش زاگاتو در این موفقیت بزرگ نقش زیادی داشتهاند.
منبع : motor1.com