کاهش فروش 28 درصدی

شکست سنگین کامارو از موستانگ

20 شهریور 1397 15:00

مدتی است که فروش خودروهای اسپرت آمریکایی رو به افول گذاشته اما در این میان، وضع شورولت کامارو حتی بدتر از بقیه است. به همین دلیل شرکت سازنده تصمیم گرفته قیمت پایه کامارو را به 25,995 دلار کاهش دهد. این کاهش قیمت شامل مدل 2019 از نسخه‌های LT1 و LT2 نیز شده است.

فروش کامارو از ابتدای سال جاری با 28 درصد کاهش به 29,551 دستگاه رسیده در حالی که در این مدت 48,362 دستگاه موستانگ فروش رفته است.شورولت امیدوار است با تمهید تازه‌ای که اندیشیده، آمار فروش کامارو بهتر شود تا بلکه این خودروی پرطرفدار بتواند بار دیگر در رقم فروش از رقبای مهم خود یعنی دوج چلنجر و فورد موستانگ پیشی بگیرد، امری که از سال 2015 تاکنون دیگر تکرار نشده است.

سرپرست ارشد تیم مهندسی کامارو، آقای Al Oppenheiser در گفتگویی با اتوموتیو نیوز بیان کرده که به نظر می‌رسد رقبا حق کامارو را پایمال کرده‌اند. او معتقد است که عرضه نسخه‌ای چهار سیلندر با قیمت پایه ارزان دقیقاً ویژگی برتری است که رقیبی چون موستانگ را در میزان فروش از کامارو پیش انداخته است.

براساس آمارهای منتشر شده، فروش کامارو از ابتدای سال جاری تاکنون کاهش 28 درصدی را تجربه کرده به طوریکه تا انتهای ماه جولای تنها 29,551 دستگاه از این خودرو فروخته شده در حالی‌که در همین مدت فورد 48,362 دستگاه موستانگ به مشتریان عرضه کرده است.

از سال 2010 تا 2014 کامارو همواره فروش موستانگ را مورد تهدید قرار می‌داد اما از سال 2015 و با ورود نسل جدید موستانگ، به نظر می‌رسد که کامارو قافیه را به این خودرو باخته است. در سال 2015 فورد توانست آمار فروش موستانگ را نسبت به سال 2014 به میزان 40 هزار دستگاه افزایش دهد و 122,349 دستگاه از آن را بفروشد درحالی‌که در همان سال تعداد کاماروهای فروخته شده تنها 77،502 دستگاه بود.

در میان مدل‌های گوناگون موستانگ نسخه GT و در میان تمام کاماروها، نسخه SS سرآمد بقیه هستند اما این بدان معنی نیست که فروش این نسخه‌ها از سایرین بیشتر بوده است. بسیاری از مردم به سبک کلی طراحی این خودروها علاقه دارند ولی در عین حال از هزینه‌های زیاد نگهداری، سوخت، بیمه برای خودرویی هشت سیلندر نیز گریزان هستند. در اینجاست که مزیت فورد در عرضه نسخه‌های ارزان‌تر موستانگ نسبت به رقبا خود را بیشتر نشان می‌دهد.

 سرپرست بخش بازاریابی خودروهای سواری و کراس‌اور برند شورولت معتقد است که پتانسیل بالایی در رده قیمتی پایین تا میانه بازار خودروهای اسپرت وجود دارد. وی در گفتگو با اتوموتیو نیوز به قابلیت‌های فنی زیاد و فروش خوب کامارو SS اشاره می‌کند اما خاطرنشان می‌سازد که جمعیت زیادی از افراد جامعه به دنبال خرید خودرویی اسپرت و زیبا ولی با قیمت کمتر از 30 هزار دلار هستند و شورولت نیز به دنبال جذب این قشر از خریداران است.

البته باید توجه داشت که تنها عامل کاهش فروش کامارو قیمت این خودرو نبوده بلکه ایجاد تغییراتی در نمای ظاهری این خودرو نیز به احتمال فراوان می‌تواند در افزایش استقبال خریداران موثر باشد. در نهایت چیزی که واضح به نظر می‌رسد این است که در یک بازار رقابتی، مشتریان بیش از بقیه سود می‌برند و در چنین بازاری عرضه یک کاماروی ارزان با قابلیت‌های زیاد می‌تواند خبر خوش برای مصرف‌کنندگان باشد.

دیدگاه کاربران