طراحی سامانه هیبرید ایرانی قابل‌نصب روی انواع خودرو

وقتی پژو 405 هیبریدی می‌شود

21 شهریور 1397 09:00

با حضور اعضای شورای شهر تهران از خودرو هیبرید برقی-بنزینی طراحی‌شده توسط شرکت مپنا رونمایی شد.

سامانه هیبرید طراحی‌شده توسط مپنا قابلیت نصب روی انواع خودرو را دارد؛ شتاب اولیه 405 با این سامانه 7.3 ثانیه و حداکثر سرعت آن 240 کیلومتربرساعت است.به گزارش باما، اعضای شورای شهر تهران پس از برگزاری هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در محوطه شورا جمع شدند تا از خودرو هیبریدی مپنا بازدید و آن را موردبررسی قرار دهند. عباس علی‌آبادی، مدیرعامل مپنا برای رونمایی از این محصول به شورای شهر آمده بود.

این خودرو ساخته شرکت مپنا است و آن‌طور که به نظر می‌رسد با تغییراتی در پیشرانه خودروی پژو 405 طراحی‌شده است. به گفته شرکت مپنا این خودرو با سه ساعت شارژ می‌تواند 55 کیلومتر را طی کند. شتاب اولیه این خودرو 7.3 ثانیه است در شرایط ایده‌آل می‌تواند به‌سرعت 240 کیلومتربرساعت برسد.

در حقیقت خودروی 405 به نمایش درآمده، از یک سامانه برقی بنزینی استفاده می‌کند که به گفته مپنا قابل‌نصب روی انواع خودروهای داخلی و خارجی است. هزینه ساخت این سامانه بین 2 تا 8 هزار دلار تخمین زده می‌شود.

گروه مپنا یک شرکت تولیدی، صنعتی و بازرگانی بین‌المللی به همراه 41رشرکت زیرمجموعه است که درزمینهرطراحی و احداث نیروگاه‌های حرارتی و همچنین اجرای پروژه‌های نفت‌گر، حمل‌ونقل ریلی و نیز در حوزه سرمایه‌گذاری خصوصی در سطح بازار ایران و منطقه فعالیت می‌کند.

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

دیدگاه کاربران
Sinam 1398/6/30
وقتی سیستم هیبرید رو روی یک پلتفرم قدیمی میذاری مثل اینه که موتور بوگاتی رو بذاری روی ژیان خب مثل موشک میره ولی آیا سیستم تعلیق و ایمنی بدنه هم ، هم پای موتور تقویت شده ؟؟؟ مسلماً جواب منفی است
پاسخ
0
0
0