آثار منفی برگزیت

جگوار و لندرور در آستانه یک ضرر سنگین

23 شهریور 1397 15:00

به نظر می‌رسد آثار منفی برگزیت (خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) آرام‌آرام نمایان می‌شود. شرکت‌های جگوار و لندرور نسبت به از بین رفتن ده‌ها هزار شغل ابراز نگرانی کرده است.

برگزیت افزایش ریسک شدید برای کارخانه‌ها و فعالین اقتصادی را در انگلستان در پی خواهد داشت.رالف اسپت، مدیر اجرایی جگوار-لندرور نگرانی‌های عمیق خود درباره توافق ناقص و ناآگاهانه برگزیت را نشان داد. توافقی که جزئیات آن در کنفرانس بیرمنگام مطرح شد و نه فقط اوضاع را بهبود نبخشید بلکه تنش‌های اقتصادی را برای تجار و بازرگانان به وجود آورد.

به گفته اسپت، برگزیت باعث خواهد شد که ده‌ها هزار شغل از صنعت خودروسازی این کشور خارج شود. هم‌چنین افزایش ریسک شدید برای کارخانه‌ها و فعالین اقتصادی را نیز در پی خواهد داشت. یکی از همین شرکت‌ها گروه جگوار-لندوور است که به گفته مدیر اجرایی آن دیگر نخواهد توانست در انگلستان خودرو تولید کند.

بحران ناشی از تنش ارزی بین پوند و یورو در آینده تاثیر عمیقی بر روابط این کشور با اتحادیه خواهد گذاشت. پیش‌تر بخش عظیمی از نیروهای مشغول به کار در صنعت خودروی این کشور به دلیل اتخاذ سیاست‌های مربوط به حذف خودروهای دیزلی نیز با بازار کار خداحافظی کرده بودند. البته اسپت مجدداً تاکید می‌کند که این ترس و واهمه در صورتی لباس واقعیت خواهد پوشید که سیاست نهایی برگزیت به‌صورت غلط و غیرجامع ابلاغ شود. جگوار-لندرور که به تازگی خط تولید جدیدی را در اسلوواکی تاسیس کرده است حالا خود را در مقابل انتقاد شدید سهام‌داران درباره از بین رفتن ارزش سهام آن‌ها می‌بیند.

دیدگاه کاربران