چهره و پیشرانه‌های جدید برای نسخه اروپایی

فیس‌لیفت پاسات در دام عکاسان

26 شهریور 1397 16:00

فولکس‌واگن در نظر دارد تا نسخه فیس‌لیفت شده از سدان محبوب پاسات را در سال 2019 به بازار معرفی کند. اکنون طبق اعلام نشریه اتواکسپرس، مشخص شده که قرار است پاسات جدید به فناوری‌های جدید و البته پیشرانه‌های به‌روزشده مجهز شود.

پیشرانه هیبریدی جدید، ارتقای عملکرد پیشرانه‌های فعلی و تغییرات ظاهری اندک از مهمترین تغیییرات پاسات 2019 هستند.یکی از تغییرات شاخص و مهم صورت گرفته در پاسات جدید را می‌توان اضافه شدن مدل پلاگین-هیبرید به طیف مدل‌های مختلف این خودرو دانست. در حال حاضر افرادی که به دنبال یافتن مدل هیبرید از پاسات باشند تنها امکان خرید گران‌ترین تریم آن یعنی GTE را دارند. در مدل جدید پاسات پیشرانه پلاگین‌هیبرید به همراه تمام سطوح تجهیزاتی قابل انتخاب بوده و نیازی نیست مشتریان برای تصاحب چنین خودرویی، مجبور به پرداخت مبالغ بسیار زیاد شوند.

در حال حاضر مدل هیبریدی پاسات از پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری توربو با قدرتی برابر با 154 اسب‌بخار درکنار موتور الکتریکی به قدرت 114 اسب‌بخار بهره می‌برد.. همچنین پاسات هیبرید به مجموعه باطری 13 کیلووات ساعتی مجهز است که با یک مرتبه شارژ، امکان حرکت در شعاع حرکتی 70 کیلومتر را به صورت تمام برقی برای خودرو فراهم می‌کند.

با ورود مدل هیبریدی جدید پیشرانه 1.4 لیتری توربو با نمونه جدید 1.5 لیتری جایگزین می‌شود. برای سایر پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی پاسات نیز ارتقا پیدا خواهند کرد تا عملکرد بهتری داشته باشند.

برای ایجاد تمایز میان پاسات جدید با مدل قبلی، فولکس‌واگن روی ظاهر این خودرو نیز تحولاتی اعمال کرده است. برای مثال در بخش پایینی نمای جلو تغییراتی صورت گرفته و ورودی هوا و جلو پنجره خودرو متفاوت با مدل قبلی است. با توجه به تصاویر مخفیانه منتشر شده از این خودرو، به نظر می‌رسد طراحی مجدد چراغ‌های عقب نیز در دستور کار بوده است.

اما در فضای کابین پاسات جدید نباید انتظار مشاهده تغییراتی زیاد نسبت به مدل قبلی داشته باشیم، چراکه همین حالا هم بسیاری از قطعات موجود در کابین این خودرو با مدل سطح بالای فولکس‌واگن یعنی آرتئون مشترک است.

انتظار می‌رود مدل جدید پاسات اوایل سال آینده میلادی به صورت رسمی معرفی و مدت کوتاهی پس از آن نیز برای فروش در نمایندگی‌های فولکس‌واگن عرضه شود.

دیدگاه کاربران