پیکاپ F150 با تیونینگ ROUSH

بازگشت فورد به دنیای سوپرشارژرها

2 مهر 1397 14:30

پیکاپ رویایی F150 باز هم با یک دستاورد خیره‌کننده مشتریان خود را غافل‌گیر کرد. پرفروش‌ترین پیکاپ دنیا در ویرایش جدید خود موسوم به SC پیشرانه‌ای منحصربه‌فرد را به عرضه گذاشته است.

F150 با به لطف حضور سوپرشارژرهای پرقدرت TVS‌ مدل R2650 خواهد توانست 650 اسب‌بخار قدرت و 827 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.فورد موتورز آمریکا در همکاری با تیونر مورد اطمینان خود Roush نسخه فوق‌العاده‌ای از اف150 را معرفی کرد. خودرویی که پس از مدت‌ها رابطه فورد و پیشرانه‌های سوپرشارژر را زنده کرده است. تا پیش از این اغلب تولیدات اسپرت این آمریکایی برای سیستم‌های پرخوران خود از توربوشارژر استفاده می‌کردند.

آن‌طور که در اطلاعیه رسمی این شرکت آمده، پیکاپ فوق دارای یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر Vشکل است که به لطف حضور سوپرشارژرهای پرقدرت TVS‌ مدل R2650 خواهد توانست 650 اسب‌بخار قدرت و 827 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. Roush برای این پروژه مجبور به تغییراتی در کورس و قطر سیلندرها شده است. هم‌چنین به‌منظور تنفس بهتر پیشرانه کل سیستم اگزوز خودرو نیز دستخوش تغییر شده بود.

از آنجایی با تقویت پیشرانه، توانایی‌های خودرو نیز افزایش می‌یابد و این خودرو باید در پیمایش‌های آفرود هم‌چنان کارایی چشم‌گیر خود را حفظ کند،‌ بنابراین شرکت از سیستم تعلیق Fox 2.0 بهره گرفت تا بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد.

عجیب است بدانید که قیمت پایه پکیج ROUSH برای فورد F150 ویرایش SC تنها 22 هزار و 999 دلار است.

دیدگاه کاربران