فرصت‌های جنگ تجاری برای هندوستان

صادرات مرسدس GLC از هند به آمریکا

5 مهر 1397 09:00

مرسدس قصد دارد از ماه آینده مدل پرفروش GLC را از طریق هند به خاک آمریکا وارد کند.

درحالی‌که چین به کانون اصلی نبرد تجاری با آمریکا تبدیل شده، هند فرصت یافته تا مرسدس‌های ساخت این کشور را به آمریکا صادر کند و نگاه دیگر خودروسازان را تغییر دهد.تاکنون خودروساز آلمانی این مدل محبوب را از کارخانه آلمانی برمن به آمریکا صادر می‌کرد اما بنا به گزارش‌های جدید این روند قرار است تغییر کند.

راب موران، سخنگوی مرسدس آمریکا دراین‌باره گفت: «نمونه‌های تولید هندوستان GLC از ابتدای ماه آتی به بازار آمریکا وارد می‌شوند. خودروی GLC مدلی بسیار پر تقاضا در جهان است. به همین خاطر مرسدس‌بنز قصد دارد از تمام توان تولید جهانی برای عرضه این خودرو در چهار قاره استفاده کند. این شامل خط تولید شهر «پونه» در کشور هند هم می‌شود.»

در بازار ایالات‌متحده، مرسدس GLC پرفروش‌ترین مدل در رده خود، شاسی‌بلند جمع‌وجور لوکس، است. مرسدس در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید این مدل در خط تولید آلاباما در آمریکا ندارد. در حال حاضر این مرکز میزبان خط تولید مدل‌های، GLE،‌ GLE کوپه و GLS است.

درحالی‌که چین کانون اصلی توجهات جنگ تجاری است، تحلیل‌گران معتقدند هندوستان می‌تواند نقش بزرگ‌تری در مونتاژ و صادرات برای خودروسازان بین‌المللی ایفا کند. یک تحلیل‌گر در این زمینه می‌گوید: «این کار می‌تواند زنجیره تامین و زیرساخت‌های تولید را برای خودروهایی که قرار است در آمریکای شمالی به فروش برسند تقویت کند. البته صادرات خودرو از هند به آمریکا در حال حاضر بیشتر به یک تجربه شبیه است تا یک ‌روند کاری».

به گفته این تحلیل‌گر «هندوستان از منظر خودروسازان جهانی کشوری است که نمی‌توان به ثبات کیفیت ساخت در آن مطمئن بود. این تجربه می‌تواند عملکرد هند و نگاه خودروسازان به این کشور برای تبدیل‌شدن به یک هاب فرا منطقه‌ای را تغییر دهد.»

دیدگاه کاربران