خداحافظ پروژه

ابرخودروی یک مرسدس-آام‌گ

8 مهر 1397 06:00

ابرخودروی مرسدس-آام‌گ دیگر یک پروژه نیست و از این به بعد، همه آن را با نام One خواهیم شناخت. این خبر برای علاقه‌مندان این برند آلمانی شوکه‌کننده است، زیرا مرسدس‌بنز نام رسمی آن را مرسدس-آام‌گ Project One اعلام کرده بود و کسی انتظار چنین تغییری را نداشت.

شرکت مرسدس یک هفته مانده به نمایشگاه پاریس، نام ابرخودروی خود را تغییر داده است.در کنار اعلام این تغییر نام، مرسدس همچنین برخی اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت‌های آیرودینامیکی این خودرو منتشر کرده است. از مهم‌ترین قابلیت‌های این بخش مرسدس-آام‌گ وان می‌توان به باله عقب دومرحله‌ای با قطعات مختلف اشاره کرد که برای به حداکثر رساندن داون فورس خودرو در حالت مسابقه‌ای طراحی شده‌اند.

این ابرخودرو با داشتن حداکثر سرعتی برابر با 351 کیلومتربرساعت، به یک پیشرانه 1.6 لیتری شش سیلندر خورجینی توربو و چهار موتور الکتریکی مجهز است که روی‌هم‌رفته بیش از هزار اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. پیشرانه بنزینی آن گفته می‌شود حداکثر دور موتوری برابر با 11 هزار دور در دقیقه دارد و هر 50 هزار کیلومتر، باید به‌طور کامل بازسازی شود.

علاوه‌براین، مرسدس‌بنز اعلام کرده که خریداران خوش‌شانس این ابرخودرو قادر خواهند بود با مراجعه به یک نمایشگاه سیار در مونیخ، از پروسه طراحی و توسعه آن باخبر شوند. در این نمایشگاه مشتریان قادر هستند با نشستن پشت فرمان یک نسخه مجازی این خودرو با بخش‌های مختلف کابین آن آشنا شده و آپشن‌های خودرو را بررسی کنند. این نمایشگاه به یک بار قهوه و لژ نیز مجهز است.

طی نمایشگاه هفته آتی در پاریس، منتظر اخبار و اطلاعات بیشتری در مورد مرسدس-آام‌گ وان باشید. جالب است بدانید مرسدس-آام‌گ تمام 275 دستگاهی که از این ابرخودرو خواهد ساخت را فروخته است.

دیدگاه کاربران