مقاوم در برابر هر سلاحی

رولزرویس کالینان لوکس‌تر و طویل‌تر از قبل

9 مهر 1397 12:30

شاید بسیاری از طرفداران سنتی رولزرویس از این واقعه دلخور باشند، اما به هرحال این برند لوکس‌ساز نیز با موج جدید صنعت خودروسازی همراه شده و برای اولین بار در طول فعالیت طولانی‌اش، مدلی شاسی‌بلند را به جمع محصولات خود اضافه کرده است. این مدل که کالینان نامیده شده، مدعی دریافت لقب لوکس‌ترین شاسی‌بلند جهان است.

شرکت آلمانی کلاسن در ازای دریافت مبلغ بیشتر، این کالینان طویل را در سطح 7 و 9 بالستیک در برابر حملات خرابکارانه مقاوم خواهد ساخت.پیشرانه کالینان نمونه‌ای 12 سیلندر 6.75 لیتری است که قدرتی برابر با 563 اسب‌بخار داشته و گشتاوری معادل با 850 نیوتن‌متر تولید می‌کند. طراحی ظاهری کالینان از زبان طراحی برند رولزرویس پیروی می‌کند که در طول سال‌های طولانی اصالت خود را حفظ کرده است. در فضای داخلی نیز سازنده تمام تلاش خود را به کار بسته تا کابین کالینان آن چیزی باشد که درخور و شایسته برند رولزرویس است. با برچسب قیمت پایه 325 هزار دلاری که روی کالینان نصب شده می‌توان آن را یکی از گران‌ترین شاسی‌بلندهای جهان نیز محسوب کرد.

اما اگر به شرکت کلاسن (Klassen) اجازه دهید تا تغییرات موردنظر خود را روی رولزرویس کالینان شما اعمال کند، نیاز به پرداخت رقمی نزدیک به هفت برابر قیمت پایه این خودرو خواهید داشت که البته در نهایت خودرویی تشریفاتی به همراه تجهیزات امنیتی تحویل خواهید گرفت.

براساس تصاویر رسمی که از تغییرات مورد نظر این شرکت روی کالینان منتشر شده، طول خودرو بیش از یک متر افزایش یافته و به 6.357 متر خواهد رسید. غیر از آن، ارتفاع سقف خودرو بیشتر شده و از درهای بزرگتری برای عقب کالینان استفاده خواهد شد. سقف پانورامیک شیشه‌ای نیز یکی از تجهیزات قابل سفارش برای نصب روی این شاسی‌بلند سفارشی خواهد بود.

البته فهرست امکانات داخلی بسیار بیشتر از این یک مورد خواهد بود چراکه امکان نصب سیستم صوتی Bang & Olufsen، دیوار داخلی جداکننده سرنشینان و راننده، سیستم روشنایی داخلی LED و بسیاری تجهیزات دیگر فراهم شده که بسیاری از آن‌ها را حتی می‌توان از طریق یک گوشی آیفون هدایت کرد.

شرکت آلمانی کلاسن در ازای دریافت مبلغ بیشتر، این کالینان طویل را در سطح 7 و 9 بالستیک در برابر حملات خرابکارانه مقاوم خواهد ساخت تا امنیت جانی سرنشینان ثروتمند آن تضمین شود.

طبق اعلام کلاسن برای تحویل کالینان با بدنه بلند به خریدار، زمانی شش ماهه نیاز دارد. برای افرادی که مشتاق خرید ساخته‌های این شرکت بوده اما برای انتظار شش ماهه فرصت ندارند نیز خبر خوش این است که آن‌ها در حال حاضر تعدادی لیموزین آماده تحویل دارند که براساس محصولات سایر شرکت‌های خودروسازی شکل گرفته‌اند.

دیدگاه کاربران