تولید محدود برای فرانسوی‌ها

به یاد مینی جی‌تی دهه 70: کوپرS مدل GT Edition

14 مهر 1397 15:14

مینی با این‌که در نمایشگاه پاریس 2018 حضور نداشت، ولی به‌تازگی نسخه تولید محدودی به‌نام GT Edition را برای مدل‌های کوپرS خود معرفی کرده است؛ خودرویی که فقط فرانسوی‌ها امکان خریدنش را دارند.

جی‌تی ادیشن، برای یادبود مینی 1275GT دهه 70 میلادی و در تیراژ محدود ساخته شده است.در سال‌های 1969 تا 1980 میلادی، مینی محصولی به‌نام 1275GT تولید می‌کرد که عدد 1275 آن به حجم دقیق پیشرانه‌ 4 سیلندر 60 اسبی‌اش اشاره دارد. مینی 1275GT دو ویژگی مهم داشت؛ اول این‌که نخستین خودرو جهان بود که به تایرهای ران-فلت مجهز شد. دوم این‌که اولین محصول مینی بود که صفحه کیلومترش، دورشمار موتور داشت. 

حالا مینی برای زنده‌نگه داشتن نام 1275GT دست به عرضه GT Edition برای مینی کوپرS زده است. اولین نکته ظاهری در جی‌تی ادیشن، بهره‌بردنش از کیت بدنه JCW به همراه رینگ‌های 18 اینچی مدل Spacecraft است. بدنه خودرو به رنگ مشکی میدنایت متالیک درآمده و دو نوار سفیدرنگ مسابقه‌ای نیز با حاشیه‌های قرمز و خاکستری، در سرتاسر طول خودرو و همچنین در زیر درها کشیده شده است. اسپویلر سقفی و قاب آینه‌ها نیز به رنگ قرمز درآمده‌اند. جذاب‌ترین ویژگی ظاهری جی‌تی ادیشن نیز داشتن دو چراغ دایره‌ای در طرفین جلوپنجره است که ما را به یاد مدل‌های کلاسیک مینی می‌اندازد.

مینی برای نمای درونی خودرو نیز از ترکیب رنگ مشکی و قرمز استفاده کرده؛ رنگ مشکی مات برای کنسول و مجموعه داشبورد و رنگ قرمز نیز برای دوخت چرم فرمان، حاشیه صندلی‌ها و برخی جزئیات دیگر. همچنین روی پادری‌ها عبارت GT حک شده و چراغ‌های خوش‌آمدگویی (در زیر درها) نیز عبارت GT را روی زمین، منعکس می‌کنند.

سایر مشخصات فنی و تجهیزات جی‌تی ادیشن، تفاوتی با نسخه‌های استاندارد کوپرS ندارند و از این‌رو، کروز کنترل هوشمند، تهویه دوگانه، دوربین عقب، سیستم ناوبری، چراغ‌های LED، صندلی‌های اسپرت JCW و سانروف پانوراما را باید از ویژگی‌های استاندارد این خودرو دانست.

مینی کوپرS جی‌تی ادیشن تنها در 150 دستگاه و مختص بازار فرانسه تولید می‌شود که قیمت پایه‌ای آن‌ها 35.9 هزار یورو (یا معادل تقریبی 41 هزار دلار) است.

دیدگاه کاربران