تیوولی داخلی 35 درصد ارزان‌تر است

3 مدل سانگ‌یانگ در کشور مونتاژ خواهد شد

14 مهر 1397 13:02

کارخانه جدیدی برای تولید خودروهای شاسی‌بلند کره‌ای طی ماه‌های آینده در کشور افتتاح خواهد شد.

با شروع فعالیت کارخانه جدید، قرار است همه تیوولی‌های پیش‌خریدشده تا پایان سال با اختلاف قیمت 35 درصدی به مشتریان تحویل شود.خطوط تولید کارخانه‌های خودروسازی طی یکی دو دهه گذشته بیشتر شده و حالا با ممنوعیت واردات این روند شدت گرفته است.

شاسی‌بلند و کراس‌اورها، سگمنت محبوب بازار ایران و جهان در این میان، گوی سبقت را ربوده است. چندی پیش کارخانه‌ای در بروجرد برای تولید دو خودرو از هن‌تنگ و فوتون ساوانا تاسیس شد. حالا نوبت به برند کره‌ای سانگ‌یانگ شده است تا خط تولید شاسی‌بلندهای خود را در ایران داشته باشد.

این خط تولید «گروه صنعتی رامک» که از 6 سال پیش راه‌اندازی شده بود، حالا از طریق «شرکت نورا موتور پارس» در پاییز جاری تولید 3 مدل سانگ‌یانگ را آغاز خواهد کرد.

به گفته جواد آدینه رئیس هیئت‌مدیره شرکت نورا موتور پارس «سال 91 سایت تولید کوراندو در قزوین راه‌اندازی شد که بعد از تحریم‌های سری قبل، جای خود را به تولید اتوبوس‌های شهری داد و حالا دوباره سراغ آن رفتیم تا 3 مدل جدید تولید کنیم.»

تیوولی یکی از مدل‌هایی است که در این کارخانه تولید خواهد شد و از این بابت می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز کسانی باشد که تیوولی ثبت‌نام کرده‌ و هنوز خودروهایشان را دریافت نکرده‌اند. آدینه در این مورد در نشست خبری تاسیس این کارخانه توضیح داد: «همه تیوولی‌های پیش‌خریدشده را تا اسفند 97 تحویل می‌دهیم. نسخه تولید داخل با 20 درصد داخلی‌سازی و اختلاف قیمت حدود 35 درصد با نمونه وارداتی، به مشتریان عرضه خواهد شد.»

بر اساس اعلام شرکت با افتتاح این فاز در گام نخست امکان تولید خودروهای تک و دو دیفرانسیل، سدان و حتی خودروهای دارای شاسی مستقل وجود دارد.

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

دیدگاه کاربران