بی‌رحم مثل مرسدس بنز

تغییرات احتمالی در خانواده مدل‌های مرسدس

15 مهر 1397 14:43

مرسدس‌بنز اعتراف کرده که هیچ ابایی از توقف تولید مدل‌هایی که فروش خوبی را در بازار تجربه نمی‌کنند ندارد.

به‌احتمال‌زیاد طی سال‌های آتی، مرسدس بنز تعداد مدل‌های سدان خود را کاهش و آن‌ها را با انواع شاسی‌بلندهای پرفروش جایگزین خواهد کرداین موضوع را اولان کالنیوس، رئیس بخش تحقیق و توسعه و مدیرعامل آتی دایملر به Top Gear گفته و اضافه کرده که این تمایل زیاد به از رده کردن خودروهای نه‌چندان محبوب، آن هم دو دهه بعد از گسترش بی‌وقفه مجموعه مدل‌ها می‌تواند در نوع خود جالب باشد.

وی در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «ما تقریباً به مدت بیست سال، بدون توقف مشغول به گسترش مجموعه محصولات خود، مخصوصاً در بخش شاسی‌بلندها بوده‌ایم و طی سال‌های اخیر، موفقیت‌های بزرگ خود را مدیون این موضوع هستیم. بین سال‌های 2020 و 2022، ما در خانواده محصولات خود بالای 40 مدل مختلف خواهیم داشت. حتی اگر ما هرکدام از آن‌ها را بسیار دوست داشته باشیم، باید کاملاً منطقی رفتار کنیم. ما نباید ترسی از کاهش تنوع محصولات خود داشته باشیم.»

تنوع و تعداد مدل‌های مرسدس‌بنز در حال حاضر فوق‌العاده زیاد است. متاسفانه، کالنیوس به مدل‌هایی که ممکن است سایه خروج از تولید را روی خود حس کنند اشاره نکرده است. هرچند، مدل نه‌چندان محبوب SLC رودستر می‌تواند اولین خودرویی باشد که مرسدس عطایش را به لقایش می‌بخشد.

کالنیوس در ادامه صحبت‌های خود گفته: «من فکر نمی‌کنم ما به دنبال تغییرات زیاد در مجموعه محصولات خود باشیم. ولی، طی 10 سال آینده، ما قطعاً نگاهی به خانواده مدل‌های خود داشته و تصمیم خواهیم گرفت که با توجه به شرایط بازار، کدام مدل‌ها می‌توانند شرایط خوبی را تجربه کنند.»

به‌احتمال‌زیاد، مرسدس‌بنز به دلیل فروش بالای شاسی‌بلندها، تعداد مدل‌های سدان خود، مخصوصاً در آمریکا را کاهش بدهد.

در مورد مدل‌های جدید احتمالی مرسدس‌بنز، کالنیوس گفته که احتمالاً به‌زودی شاهد نسخه‌ای جدید، به‌غیراز GT چهاردر خانواده AMG GT خواهیم بود.

دیدگاه کاربران