-
1953
شروع نهچندان خوب
شورولت بعد از رونمایی کوروت در نمایشگاه «موتوراما» در سال 1953، بهسرعت آن را وارد خط تولید میکند. این رودستر دو سرنشین از پنلهای بدنه فایبرگلاس استفاده میکند و به پیشرانه شش سیلندر خطی معروف شورولت به نام Blue Flame مجهز شده است. درحالیکه این پیشرانه شش سیلندر در سدان شورولت 115 اسببخار قدرت تولید میکند، روی کوروت با تیونینگی ویژه قدرت آن به 150 اسببخار افزایش یافته است. یک جعبهدنده دو سرعته اتوماتیک تنها گزینه موجود است و تمامی نمونهها رنگ بدنهای سفید با کابینی قرمز دارند. شورولت در سال 1953 دقیقاً 300 دستگاه کوروت تولید و فقط 183 دستگاه از آنها را میفروشد. در مورد علت عدم استقبال از آن دلایل زیادی میتوان گفت، ولی بهطور خلاصه، مدل اول شورولت کوروت بهقدری خوب نبود که بتواند توجه دوستداران خودروهای اسپرت را به خود جلب کند.
-
1954
مرا در سنت لوئیس بیابید!
اولین نمونههای کوروت در یک خط تولید کوچک در شهر فلینت میشیگان تولید میشوند. گرچه، تا پایان سال 1953، شورولت خط تولید خودروهای اسپرت خود را به سنتلوئیس میسوری منتقل میکند. کوروت مدل 1954 سه رنگ بدنه جدید (مشکی، قرمز و آبی) و سقفی مشکی دارد. استفاده از یک میلسوپاپ جدید سبب اضافه شدن 5 اسببخار به قدرت پیشرانه شش سیلندر آن شده است. برخلاف این پیشرفتها، شورولت هنوز هم در فروش کوروت مشکل دارد. درحالیکه خط تولید سنتلوئیس ظرفیت تولید سالانه 10 هزار دستگاه کوروت دارد، در سال 1954 فقط 3640 دستگاه از این خودرو تولید میکند.
-
1955
قلبی جدید
استفاده از پیشرانه 4.3 لیتری هشت سیلندر خورجینی در زیر کاپوت کوروت در سال 1955، بهمثابه تزریق خون جدید در رگهای این خودرو است. با اضافه شدن این پیشرانه 195 اسببخاری، یک جعبهدنده سه سرعته دستی هم به مجموعه افزوده میشود. برای نخستین بار، کوروت عملکردی در حد و اندازه یک خودروی اسپرت درست حسابی دارد.
-
1956
تولد یک اسطوره
شورولت برای مدل سال 1956، بهطور کامل کوروت را بازطراحی میکند. طراحی بهروز شده بخش جلوی خودرو ما را به یاد مرسدسبنز 300SL کوپه میاندازد و طراحی خاص گلگیرهای جلو چهرهای ویژه به آن داده است. پیشرانه هشت سیلندر خورجینی همچنان موجود است ولی استفاده از طراحی میلسوپاپ جدید در کنار یک کاربراتور 4 دهنه کارتر استاندارد باعث رسیدن قدرت به 210 اسببخار شده است. شرکت یک کاربراتور دیگر هم بهعنوان آپشن ارائه کرده که قدرت پیشرانه را به 225 اسببخار افزایش میدهد. از دیگر تجهیزات مهم آن میتوان به دستگیره درهای خارجی، پنجرههایی که داخل پنل در جمع میشوند (مدلهای 1953 تا 55 میلادی کوروت به پنجرههایی که بهطور کامل جدا میشدند مجهز بودند) و یک آپشن سقف متحرک برقی اشاره کرد.
اخیراً، مجله کار اند درایور (Car and Driver) یک دستگاه کوروت مدل 1956 را آزمایش کرده و صفر تا صدی 7.5 ثانیهای با این رودستر 225 اسببخاری ثبت کرده است. عددی که در مقایسه با مدل شش سیلندر قبل از خود که صفر تا صدی 11 ثانیهای داشت پیشرفت بزرگی است. اوضاع در سال 1957 بهتر هم میشود. در این سال، شورولت حجم پیشرانه هشت سیلندر خورجینی آن را به 4.6 لیتر افزایش میدهد و یک سیستم تزریق سوخت انژکتوری را به آن اضافه میکند. در قدرتمندترین تیونینگ خود، این پیشرانه 283 اسببخار قدرت تولید میکند.
-
1958
چهار چراغ در جلو
کوروت دوباره زیر چاقوی طراحان شورولت میرود و این بار، با یک بدنه جدید و طراحی چراغ دوبل در جلو برای مدل سال 1958 بازمیگردد. از دیگر تغییرات این مدل میتوان به بهینهسازی کابین که در آن نمایشگر دور موتور از مرکز داشبورد به سمت راننده تغییر مکان داده و درست زیر سرعتسنج قرار گرفته است اشاره کرد. قدرت پیشرانه هم مانند قبل افزایش پیدا کرده و قویترین مدل کوروت در آن سال 290 اسببخار قدرت از یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی انژکتوری تولید میکند. برای مدل سال 1960، این عدد به 315 اسببخار افزایش پیدا کرده است.
-
1961
آخرین خداحافظی
شورولت آماده میشود که از نسل اول کوروت خداحافظی کند. یک مدل جدید با طراحی عقب متفاوت برای سال 1961 رونمایی میشود. در طراحی عقب این خودرو شاهد 4 چراغ عقب هستیم که این روزها بسیار در خودروها محبوب شدهاند. شورولت از پیشرانه جدید 5.4 لیتری هشت سیلندر خورجینی خود زیر کاپوت کوروت مدل 1962 استفاده کرده است. پیشرانهای که در قویترین تیونینگ خود 360 اسببخار قدرت دارد.
-
1963
کورسوی امید
شورولت برای مدل سال 1963 نسل جدید کوروت را رونمایی میکند. این خودرو که برخی با نام استینگری هم از آن یاد میکنند، نسل دوم کوروت بوده و برای نخستین بار، سبک بدنه کوپه و سیستم تعلیق عقب مستقل را با خانواده کوروت آشنا میکند. بدنه زیبای این خودرو از جنس فایبرگلاس است. طراحی پنجره عقب دو تکه مختص کوپههای سال اول است. شورولت همچنان از همان پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5.4 لیتری روی خودرو استفاده کرده و امکان سفارش یک جعبهدنده اتوماتیک یا دو جعبهدنده 3 یا 4 سرعته دستی وجود دارد. در تست آن زمان مجله کار اند درایور، جعبهدنده 4 سرعته دستی خودرو بسیار ستایش میشود.
از آن جا که شرکت باخبر بوده کوروت برای علاقهمندان مسابقات اتومبیلرانی جذابیت زیادی خواهد داشت، این مدل را با یک پکیج ویژه مسابقهای به نام Regular Production Order (RPO) Z06 وارد بازار میکند. این پکیج شامل مواردی مانند بوستر ترمز وکیوم، یک سیلندر اصلی دوگانه، ترمزهای کاسهای برقی با شلنگهای ترمز فلزی، کمکفنرهای بزرگتر و یک میل تعادل جلوی بزرگتر میشود. پکیج RPO Z06 که محدود به مدلهای مجهز به قویترین نسخه پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 360 اسببخاری و یک جعبهدنده 4سرعته دستی بوده، در سال 1963 فقط روی 199 دستگاه کوروت نصب میگردد.
-
1965
بزرگتر بهتر است
شورولت به انتقادهای زیاد از ترمزهای کاسهای کوروت با مجهز کردن خودرو به ترمزهای دیسکی در هر 4 چرخ برای مدل سال 1965 پاسخ میدهد. در کنار این ارتقا سیستم ترمز، شورولت فرصت را برای استفاده از پیشرانه 8 سیلندر خورجینی بلوک بزرگ زیر کاپوت کوروت مناسب میبیند. این آپشن پیشرانه جدید 6.5 لیتری بوده و 425 اسببخار قدرت دارد، عددی که خیلیها اعتقاد دارند بیشتر از اینهاست. سال بعد، شورولت با افزایش قطر سیلندرها، حجم پیشرانه را به 7 لیتر میرساند. این پیشرانه بلوک بزرگ هم 425 اسببخار قدرت دارد و برای مدل سال 1967، قدرت پیشرانه به 435 اسببخار افزایش پیدا میکند. در سال 1967، یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 7 لیتری دیگر هم به خانواده کوروت اضافه میشود. این پیشرانه با نام L88، روی کاغذ تقریباً 430 اسببخار قدرت دارد. عدد واقعی اما نزدیک به 560 اسببخار است. تنها فقط 20 خریدار آپشن پیشرانه L88 را خریداری میکنند.
-
1968
الهام گرفته از کوسه!
پس از 5 مدل سال مختلف، کوروت C2 جای خود را در سال 1968 به C3 میدهد. در طراحی این خودرو از جزئیات طراحی خودروی کانسپت Mako Shark II که توسط لری شینودا طراحی شده بود استفاده میشود. این خودروی کوپه دیگر فضای باری در عقب خود ندارد. البته، با تغییرات اعمال شده روی بدنه، در این مدل پنلهای سقف قابل جدا شدن هستند. برخلاف شکل جدید بدنه، نسل سوم کوروت معماری تقریباً مشابهی با نسل قبلی خود دارد. پیشرانهها تقریباً میتوان گفت کاملاً دستنخورده هستند، گرچه یک جعبهدنده سه سرعته اتوماتیک جای جعبهدنده دو سرعته قدیمی را گرفته است.
-
1969
بازگشت استینگری
شورولت در سال 1969 بار دیگر از نام استینگری استفاده کرده و با اعمال تغییراتی روی پیشرانه استاندارد هشت سیلندر خورجینی، حجم آن را به 5.7 لیتر افزایش میدهد. یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی دیگر هم با حجم 5.7 لیتری راه خود را به زیر کاپوت کوروت در سال 1970 پیدا میکند. این پیشرانه 370 اسببخار قدرت دارد که تقریباً 70 اسببخار بیشتر از پیشرانه استاندارد است. شورولت همچنین از سویی دیگر حجم موتور پیشرانه 8 سیلندر خورجینی بلوک بزرگ را از 7 به 7.4 لیتر افزایش میدهد. این پیشرانه 390 اسببخار قدرت تولید میکند و LS5 نام دارد.
به دلیل سختگیرانهتر شدن الزامات میزان اکتان در راستای آماده شدن برای حرکت بعدی به سمت بنزین بدون سرب، قدرت پیشرانهها در سال 1971 شروع به کاهش میکند. یک پیشرانه بلوک بزرگ هشت سیلندر خورجینی با نام LS6 رونمایی میشود. دستاندرکاران مجله «کار اند درایور» در آن سال نسخههای مختلف این خودرو اسپرت را تست و متوجه میشوند که مدل پایه 270 اسببخاری با جعبهدنده سه سرعته اتوماتیک صفر تا صد را در 7.1 ثانیه پر میکند. درعینحال، مدل قدرتمند LS6 قادر است صفر تا صد را در فقط 5.3 ثانیه پر کند.
-
1973
سپر جدید
برای انطباق با استانداردهای ایمنی فدرال، کوروت مدل 1973 از یک کاور سپر همرنگ با بدنه از جنس پلی اورتان بهره میبرد. استفاده از این کاور تقریباً 16 کیلوگرم به وزن خودرو افزوده و قادر است در برابر ضربات تا سرعت 10 کیلومتربرساعت، بدون آسیب رسیدن به چراغها یا تجهیزات ایمنی خودرو، در برابر ضربه مقاومت کند. کاهش قدرت پیشرانه همچنان ادامه پیدا میکند و مدل پایه کوروت 1973 فقط 190 اسببخار قدرت دارد. با انتخاب قویترین پیشرانه که یک هشت سیلندر خورجینی بلوک بزرگ است هم چیزی بیشتر از 275 اسببخار قدرت نصیب شما نخواهد شد.
-
1976
شکست رقبا
در مدل سال 1976 استفاده از یک منیفولد ورودی هوا قدرت پیشرانه را به ترتیب به 180 و 210 اسببخار میرساند. در یک تست مقایسهای، کوروت موفق میشود با کنار زدن دوج دارت اسپرت، پونتیاک فایربرد ترنس ام، شورولت C-10 سیلورادو و فورد موستانگ II کبرا II عنوان سریعترین خودروی آمریکایی فروخته شده در سال 1976 را به خود اختصاص دهد.
-
1978
صندوقعقب بزرگ!
شورولت بیست و پنجمین سالگرد تولد کوروت را با رونمایی از مدل جدید 1978 کوروت با طراحی قسمت عقب فستبک جشن میگیرد. اگرچه قسمت شیشهای بزرگ در عقب کوروت باز نمیشود، ولی طراحی آن بهگونهای است که یک قسمت بار خوب پشت صندلیها درست کرده است. شورولت اسم کوروت 1978 را در لیست خودروهای شرکتکننده در مسابقه ایندی 500 ثبت میکند، نتیجه کار تولید 300 دستگاه مدل رپلیکا خودروی مارشال کوروت است.
تا پایان سال 1981، خط تولید کوروت کاملاً به کارخانه جدید شرکت در بولینگ گرین کنتاکی منتقل میشود و خط تولید قدیمی سنتلوئیس میسوری بهطور رسمی تعطیل میگردد.
-
1984
C4 برای 84
شورولت سال 1983 را به کوروت استراحت داده و نسل چهارم آن را بهعنوان یک مدل سال 1984 رونمایی میکند. کوروت در نسل چهارم خود کلاً بازطراحی شده و شاهد افزایش ارتفاع خودرو از سطح زمین و مرکز ثقل پایینتری هستیم. یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5.7 لیتری 205 اسببخاری تنها گزینه ارائه شده برای این خودرو است و گزینههای جعبهدنده آن شامل یک چهار سرعته اتوماتیک یا جعبهدنده دستی «چهار به اضافه سه» شورولت میشود. این جعبهدنده یک اوردرایو برای دندههای دو، سه و چهار دارد.
-
1986
سقفت را بِبُر!
نسخه کانورتیبل بار دیگر در سال 1986 به خانواده کوروت باز میگردد. برای گرامیداشت این اتفاق، شرکت شورولت از مدل کانورتیبل کوروت 1986 بهعنوان خودروی مارشال در مسابقه ایندی 500 استفاده میکند.
-
1990
ZR-1
شورولت 84 دستگاه کوروت ZR-1 در سال 1989 تولید میکند. از این خودروها هیچکدام به مردم فروخته نمیشوند. ZR-1 بالاخره سال 1990 وارد نمایندگیها شده و تا مدل سال 1995 در بازار حضور دارد. این مدل از یک پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر خورجینی DOHC بهره میبرد که طراحی و ساخت آن بهصورت مشترک توسط لوتوس و Mercury Marine انجام شده است. این پیشرانه با 375 اسببخار قدرت و یک جعبهدنده شش سرعته دستی ساخت ZF، در تست مجله «کار اند درایور» صفر تا صدی 4.5 ثانیهای و حداکثر سرعتی معادل 281 کیلومتربرساعت برای ZR-1 مدل 1990 ثبت میکند. برای این که خودرو بتواند رینگهای پهن عقب (11 اینچی) را زیر خود جای بدهد، ZR-1 به درها و پنلهای بدنه عقبی خاص مجهز شده است. مجله «کار اند درایور» قویترین نسخه کوروت را در برابر یک پورشه 911 توربو در سال 1991 قرار میدهد و برنده، خودروی اسپرت آمریکایی است.
-
1991
طراحی جدید برای سال 91
شورولت در سال 1991 یک بهروزرسانی سبک روی طراحی بدنه کوروت انجام میدهد. طراحی جدید بخشهای عقب و جلو و تغییراتی در کنارهها، ظاهری مدرنتر به خودرو بخشیده است. یک پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر خورجینی جدید در سال 1992 روی کوروت نصب میگردد. این پیشرانه که LT1 نام داشت، 300 اسببخار قدرت و 447 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. برای اولین بار سیستم کنترل کشش در خانواده محصولات کوروت بهصورت استاندارد ارائه شده است. در ماه جولای، یک میلیونامین کوروت ساخته شده در تاریخ این مدل از خط تولید بولینگ گرین کنتاکی خارج میشود. به یاد کوروت اورجینال، این مدل خاص کانورتیبل بوده و رنگ بدنهای سفید با کابین قرمز دارد.
-
1996
یک کوروت گرندر
در مدل سال 1996 برای اولین بار شاهد عرضه پیشرانه LT4 هستیم. این آپشن پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5.7 لیتری 330 اسببخار قدرت داشته و فقط با جعبهدنده شش سرعته دستی قابل سفارش است. یک مدل ویژه به نام گرنداسپرت هم سال 1996 وارد بازار میشود. این مدل را شرکت به یاد سری مدلهای مسابقهای کوروت گرنداسپرت دهه 60 میلادی طراحی کرده است. گرنداسپرت که فقط با رنگ بدنه آبی Admiral و مجهز به پیشرانه قوی LT4 عرضه میشود، در دو نسخه کوپه و کانورتیبل طراحی و ساخته شده است. اگرچه، در مدل کانورتیبل خبری از گلگیرهای عقب جذاب مدل کوپه نیست.
-
1997
C5 اینجاست
نسل پنجم کوروت سال 1997 رونمایی میشود. اگرچه طراحی بدنه آن درواقع نسخه تکامل یافته نسل قبلیاش است، ولی کوروت جدید بهواقع یک هیولای کاملاً جدید محسوب میشود. این مدل قدرت مورد نیازش را از پیشرانه جدید LS1 شورولت تامین میکند. مانند LT1 و LT4، این پیشرانه هم 5.7 لیتری است. قدرت آن برابر با 345 اسببخار بوده و میتوانید آن را به یک جعبهدنده 4 سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی متصل کنید. برخلاف کوروتهای قبل، در نسل پنجم کوروت جعبهدنده در بخش عقب خودرو و درست بالای دیفرانسیل عقب قرار گرفته است. در مقایسه با نسل پیشین، طول بین دو محور تقریباً 200 میلیمتر افزایش یافته و فاصله بین دو تایر جلو و عقب به ترتیب 111 و 73 میلیمتر بیشتر شده است. به همین دلیل، کوروت جدید هم کابین جادارتری دارد و هم پایداری آن بیشتر است. در قیاس با مدل قبلی، کوروت جدید تقریباً 36 کیلوگرم سبکتر هم شده است. مدل کانورتیبل در سال 1998 رونمایی شده و کل خانواده کوروت دوباره، تقریباً بعد از یک دهه غیبت به لیست 10 خودروی برتر مجله «کار اند درایور» راه پیدا میکنند.
-
1999
کوپه شده
شرکت شورولت مدل کوپه کوروت را در سال 1999 رونمایی میکند. کوروت هاچبک سقف تارگا و کانورتیبل دیگر فرمهای بدنه کوروت مدل 1999 هستند. مدل کوپه تقریباً 12 درصد محکمتر از نسخه هاچبک تارگا بوده و 37 کیلوگرم از آن سبکتر است. این خودرو همچنین ارزانترین مدل کوروت بوده و بار دیگر، هر سه نسخه این مدل کوروت موفق به حضور در لیست 10 خودروی برتر مجله «کار اند درایور» میشوند.
-
2001
Z06
کوروت کوپه مدل 1999 نهایتاً منجر به تولید کوروت Z06 قدرتمند میشود. این خودرو که سال 2001 با پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 385 اسببخاری رونمایی میگردد، نامش را از پکیج مسابقهای مشهوری گرفته که شورولت نخستین بار روی کوروت مدل 1963 ارائه کرده بود. در کنار قدرت بیشتر، Z06 به لطف شیشههای جلو و عقب نازکتر و استفاده از یک ست منبع اگزوز آلومینیومی در مقایسه با کوروت استاندارد بسیار سبکتر هم شده است. با داشتن تنها 1417 کیلوگرم وزن، نخستین کوروت Z06 تست شده توسط مجله کار اند درایور تقریباً 25 کیلوگرم از آخرین کوروت کوپهای که در این مجله تست شده بود سبکتر است. به لطف ضریب قدرت به وزن بیشتری که Z06 دارد، این خودرو میتواند سرعت خود را ظرف 4.3 ثانیه از صفر به صد کیلومتربرساعت برساند که تقریباً نیم ثانیه سریعتر از دیگر مدلهای نسل پنجم کوروت است. سال بعد شورولت با ارائه یک تیونینگ ویژه، قدرت پیشرانه Z06 را به عدد فوقالعاده 405 اسببخار میرساند.
-
2005
تغییر
نسل ششم کوروت سال 2004 در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی میشود. در بیشتر بخشها، این نسل جدید را میتوان نسخه تکاملیافته مدل قبلی دانست. البته، شورولت در تصمیمی بسیار مهم و جالبتوجه، چراغهای جلوی مخفی کوروت که سالها روی انواع مدلهای این خودرو دیده بودیم را حذف میکند. بدین ترتیب، کوروت 2005 تبدیل به اولین مدل این خودرو در طول 4 دهه میشود که چراغهای جلوی مخفی ندارد. گرچه کوروت جدید در مقایسه با نسل قبلی خود 130 میلیمتر کوتاهتر شده، ولی طول بین دو محور خودرو تقریباً 30 میلیمتر بیشتر است. شورولت با افزایش حجم پیشرانه سری LS به 6 لیتر، دوباره آن را احیا میکند. این پیشرانه با نام LS2، همچنین ضریب کمپرس بالاتر و حداکثر دور موتور بیشتری دارد. تغییرات اعمالشده روی این پیشرانه هشت سیلندر خورجینی خروجی قدرت آن را به 400 اسببخار افزایش داده که به جعبهدنده نصبشده در عقب خودرو ارسال میشود. گزینههای جعبهدنده بار دیگر محدود به یک مدل 4 سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی شده است.
-
2006
بازگشت Z06
کوروت Z06 بعد از چند سال غیبت سال 2006 دوباره بازمیگردد. در شرایطی که دیگر خبری از کوروت کوپه نیست، Z06 جدید مبتنی بر کوروت کوپه فستبک ساخته شده است. این مدل قدرت خود را از پیشرانه جدید سری LS شورولت به نام LS7 تامین میکند. این پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 7 لیتری، شاتونهایی از جنس تیتانیوم داشته و حداکثر 505 اسببخار قدرت تولید میکند. خودرو با این پیشرانه صفر تا صد را میتواند در 3.4 ثانیه پر کند. در شرایطی که شورولت کوروت Z06 داستان ما در تست مقایسهای بهراحتی دوج وایپر SRT10 را شکست میدهد، ولی در برابر دو مدل گرانقیمتتر پورشه 911 توربو و فراری F430 حرف زیادی برای گفتن ندارد.
-
2009
بازگشت ZR1
تقریباً یک دهه بعد از پایان تولید، ZR1 با مدل سال 2009 به خانواده کوروت بازمیگردد. برخلاف مدل دو میلسوپاپ قبلی، ZR1 جدید قدرت مورد نیازش را از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری OHV سوپرشارژردار تامین میکند. این پیشرانه 638 اسببخار قدرت داشته و میتواند ZR1 را به حداکثر سرعتی برابر با 330 کیلومتربرساعت برساند.
-
2010
گرند ددی اسپرت
کوروت گرنداسپرت در سال 2010 دوباره باز میگردد. این تریم را میتوان ترکیبی از کیت بدنه کوروت Z06 و پیشرانه استاندارد کوروت دانست. در تست مقایسهای بین آن و یک فورد موستانگ شلبی GT500، کوروت حرف زیادی برای گفتن ندارد!
-
2013
تغییر در حجم پیشرانه
برای گرامیداشت شصتمین سالگرد تولد کوروت، شورولت پیشرانه 505 اسببخاری Z06 را روی کوروت کانورتیبل نصب میکند. این مدل کوروت 427 کانورتیبل نامیده میشود و قادر است صفر تا صد را در فقط 3.9 ثانیه پر کند. این اسم از حجم 427 اینچ مکعبی پیشرانه هشت سیلندر خورجینی نسلهای قبلی کوروت گرفته شده است.
-
2014
C7، عدد شانس
نسل هفتم کوروت با یک شاسی آلومینیومی جدید در سال 2014 از راه میرسد و همه آن را بزرگترین تغییر کوروت در طی بیش از یک دهه میدانند. قدرت این خودرو از یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری با 455 اسببخار قدرت تامین شده و این خروجی، با کمک یک جعبهدنده شش سرعته اتوماتیک یا هفت سرعته دستی به جاده فرستاده میشود. در سال 2015 یک جعبهدنده هشت سرعته اتوماتیک جای نسخه شش سرعته اتوماتیک را میگیرد. تمامی مدلهای این کوروت از کاپوت فیبر کربنی بهره میبرند و بار دیگر شاهد عرضه نسخه استینگری هستیم. کوروت باز هم موفق میشود وارد لیست 10 خودرو برتر مجله «کار اند درایور» در سالهای 2014 و 2015 بشود، ولی در سال 2016 این اتفاق نمیافتد.
-
2015
پادشاه
Z06 دوباره سال 2015 میآید و این بار، از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری سوپرشارژردار 650 اسببخاری بهره میبرد. این خودروی قدرتمند در هر دو نسخه کوپه و کانورتیبل با جعبهدنده دستی هفت سرعته یا اتوماتیک هشت سرعته به فروش میرسد. مدل اتوماتیک آن سرعت خود را فقط در 3 ثانیه به صد کیلومتربرساعت افزایش میدهد.
-
2017
بازگشت به اصل
کوروت گرنداسپرت، سال 2017 دوباره باز میگردد و موجب میشود کوروت دوباره به لیست 10 خودروی برتر «کار اند درایورة وارد شود.
-
2018
باله بزرگ
شورولت برای مدل سال 2019 دوباره ZR1 را معرفی میکند. این مدل قوی 755 اسببخار قدرت از پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژردار خود تولید میکند. حتی با وجود چنین پیشرانه پرحجم و بزرگی، خودرو با جعبهدنده هشت سرعته خودکار در بزرگراه مصرف سوختی برابر با 11.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد. این خودرو بهصورت استاندارد به یک جعبهدنده هفت سرعته دستی مجهز است.
-
2019
دوباره موتور وسط
این خودروی نمادین آمریکایی با گذشت بیش از نیم قرن از تولید اولین کوروت موتور-وسط، دوباره به همان الگو بازگشته و با پیشرانهای که در میانه بدنه نصب شده به جنگ با رقبا خواهد آمد. نسل هشتم شورولت کوروت را میتوان خودرویی کاملاً جدید دانست که از پایه و اساس نوسازی شده هرچند که برخی موارد بهکار رفته در این خودرو میتواند برای اهل فن آشنا به نظر برسد.