قیمت پایه 60 هزار دلاری برای کوروت موتور وسط

نسل جدید شورولت کوروت از راه رسید

28 تیر 1398 23:00

سه سال پیش درحالی اولین تصاویر از نمونه آزمایشی شورولت کوروت انتشار یافت که این خودرو زیر پوشش‌های سنگین استتاری قرار داشت. پس از آن و در فواصل زمانی گوناگون شایعات، تصاویر و کلیپ‌های مختلفی از این خودرو به دست رسانه‌ها می‌رسید که البته بسیاری از آن‌ها چندان قابل استناد نبودند. اما اکنون پوشش‌ها کاملاً کنار رفته و شورولت کوروت 2020 بالاخره رخ نموده است، خودرویی که به جرات می‌توان گفت علاقمندان بیش از معرفی نسل جدید تویوتا سوپرا و یا فورد برانکو، منتظر ملاقات با سری جدید آن بودند.

نسل هشتم شورولت کوروت را می‌توان خودرویی کاملاً جدید دانست که از پایه و اساس نوسازی شده هرچند که برخی موارد به‌کار رفته در این خودرو می‌تواند برای اهل فن آشنا به نظر برسد.اکنون این خودروی نمادین آمریکایی با گذشت بیش از نیم قرن از تولید اولین کوروت موتور-وسط، دوباره به همان الگو بازگشته و با پیشرانه‌ای که در میانه بدنه نصب شده به جنگ با رقبا خواهد آمد. در سال 1964 کانسپتی از کوروت با طرحی ازZora Arkus-Duntov  معرفی گردید که برای اولین مرتبه در تاریخ این خودرو، پیشرانه آن در میانه بدنه نصب شده بود. البته در سال‌های گذشته همواره کانسپت‌ها و نمونه‌های آزمایشی از شورولت کوروت موتور-وسط ساخته شده بود اما در نهایت نسل هشتم این خودرو توانست با چنین ساختاری چراغ سبز تولید را از سوی مسئولان کارخانه دریافت کند.

نمای جلو و چراغ‌های عقب نسل هشتم شورولت کوروت تا حدی یادآور سری قبلی این خودرو است اما در کل طراحی آن را می‌توان تحولی نوین نسبت به قبل دانست. این خودرو در نمای جانبی یادآور کانسپت‌های موتور-وسط کوروت یعنی Indy  CERV III و است که هر دو در اواخر دهه 80 میلادی معرفی شدند.

نسل هشتم شورولت کوروت

پیشرانه خودرو که در فضایی پشت سرنشینان نصب شده، نمونه هشت سیلندر 6.2 لیتری به قدرت 490 اسب‌بخار است که البته در صورت سفارش مجموعه عملکردی Z51، این رقم به 495 اسب‌بخار افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است با سفارش این مجموعه، ترمزهای خودرو تقویت و سیستم اگزوز نیز صاحب صدایی خشن‌تر خواهد شد. پیشرانه این خودرو در اصل همان نسخه LT1 است که 460 اسب‌بخار قدرت داشته و پیش از این در نسل هفتم شورولت کوروت نصب شده بود، اما اکنون تغییراتی در طراحی داشته تا علاوه‌بر تولید نیروی بیشتر، برای نصب در میانه خودرو عملکرد مناسبی داشته باشد.

نیروی پیشرانه به واسطه جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه خودکار که با پدال‌های پشت فرمان نیز قابل کنترل است، به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد. البته عدم وجود جعبه‌دنده دستی در نسل هشتم کوروت برای بسیاری از عاشقان سرعت می‌تواند خبری ناخوشایند باشد.

پیشرانه 6.2 لیتری شورولت کوروت

به لطف این مجموعه فنی، شورولت ادعا می‌کند که نسل جدید کوروت قادر است ظرف زمانی کمتر از تنها 3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. ارقام مربوط به زمان مسافت 400 متر و حداکثر سرعت این خودرو هنوز اعلام نشده اما اگر از علاقمندان شورولت کوروت باشید حتما خبر دارید که نسل فعلی آن یعنی مدل C7 ZR1 برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر برساعت تنها به 2.8 ثانیه زمان نیاز دارد پس می‌توان انتظار داشت که نسل جدید بتواند لااقل شانه به شانه پدر خود حرکت کند.

فضای کابین نسل جدید شورولت کوروت کاملاً متحول شده و شایسته یک سوپراسپرت قرن بیست و یکمی است. گذشته از تغییرات متعدد در طراحی اجزا، مهمترین موارد را می‌توان صفحه آمپر دیجیتال و صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی دانست. چیدمان کلی داشبورد راننده‌محور بوده به گونه‌ای که حتی کنسول مرکزی نیز فضای راننده را از سرنشین کناری کاملاً جدا کرده است.

کابین شورولت کوروت مدل 2020

اما تاثیرگذارترین مورد در فضای کابین را می‌توان محل دکمه‌های کنترل‌کننده دانست که روی نواری نسبتاً باریک و البته کمی دورتر از راننده نصب شده است. طراحی این بخش هرچند نوآورانه بوده اما از هم اکنون می‌توان انتظار داشت که در آینده شاهد وارد آمدن انتقاداتی نیز به آن باشیم.

سیستم فرمان خودرو برقی بوده و سیستم کنترل سواری مغناطیسی نیز قابل سفارش است که علاوه‌بر چهار حالت رانندگی که در نسل قبلی موجود بود، به دو حالت جدید نیز مجهز شده است. درمیان این حالت‌ها می‌توان از حالت Z نام برد که برای راننده به طور کامل قابلیت شخصی‌سازی موارد مختلف را فراهم می‌کند. پلتفرم و ساختار کلی نسل هشتم الکترونیکی است و به همین دلیل امکان به‌روزرسانی نرم‌افزاری این خودرو در آینده وجود دارد.

شورولت کوروت با سقف متحرک

اگرچه محل نصب پیشرانه در نسل جدید کوروت کاملاً تغییر کرده، اما فرم کلی طراحی این خودرو را نمی‌توان چیزی جدا از نسل قبلی دانست. سال گذشته تصاویر کامپیوتری متعددی از نسل هشتم شورولت کوروت انتشار یافته بود که اکنون می‌توان دریافت شباهت زیادی به خودروی رونمایی شده داشته‌اند. همچون نسل‌های قبلی، این کوروت نیز به سقف بازشو مجهز شده تا سرنشینان از نعمت ورود هوای آزاد از بالای سر محروم نشوند. فضای بار نیز برای قرار دادن لوازم دو نفر برای انجام سفری کوتاه کافی خواهد بود که می‌تواند شامل یک چمدان بزرگ و یا دو کیف وسایل گلف باشد.

برای طرفداران کوروت در کشورهایی که فرمان خودروها در سمت راست قرار دارد نیز خبر خوشی داریم زیرا شورولت درنظر دارد این مدل را در هردو نسخه فرمان-راست و فرمان-چپ تولید نماید.

نمای عقب اولین شورولت کوروت موتور وسط تولید انبوه

نسل هشتم شورولت کوروت را می‌توان خودرویی کاملاً جدید دانست که از پایه و اساس نوسازی شده هرچند که برخی موارد به‌کار رفته در این خودرو می‌تواند برای اهل فن آشنا به نظر برسد. اما مهمترین نکته در مورد این خودرو را می‌توان قیمت پایه آن دانست که بنابر اعلام شرکت سازنده از حدود 60 هزار دلار آغاز خواهد شد، رقمی که با توجه به مشخصات این خودرو بسیار مناسب بوده و می‌تواند این مدل را در مقایسه با خودروهای اسپرت موتور-وسط عرضه شده توسط فراری، مک‌لارن یا حتی آکورا، در دسترس قشر وسیع‌تری از جامعه قرار دهد.

هنوز معلوم نیست این خودرو که اخیراً معرفی شده، در چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد، اما می‌توان انتظار داشت که اواخر سال جاری میلادی و یا اوایل سال 2020 آن را در نمایندگی‌های فروش ملاقات کنیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران
VOLCAN 1397/9/25
با دیدن عکس C8 نا امید و مایوس شدم . واقعا حیف شد از طراحی منحصر به فرد کروت خصوصا فرم زیبایی که از ترکیب سقف و شیشه عقب و اصطلاحا صندوق عقب با تغییر زاویه های بجا بوجود می آمد و اون هارمونی عضلانی که باوجود تفاوتهای بسیار نسلها نسبت به هم همیشه روح کروت را حفظ میکرد دیگه خبری نیست و اگر از قسمت جلوی مدل صرفنظر کنیم جای خودش را به طرح های اروپایی نظیر آئودی و لامبورگینی داده . حقیقتا حیف شد امیدوارم نسل بعدی از این قاءده بیرون بیاد و بازهم یک کروت تمام عیار متولد بشه.
پاسخ
0
0
0