با همکاری جرال تیدول

فولکس ترنسپورتر کارلکس

16 مهر 1397 11:00

در اختیار داشتن خودرویی بزرگ که برای حمل تعداد زیاد مسافر طراحی شده، الزاماً به این معنی نیست که ظاهر آن نیز باید کسل‌کننده و مشابه بقیه خودروها باشد.

طرح های جمجمه ای مشکی و زرد طراحی شده توسط Jeral Tidwell ، ظاهری خشن به این ون بخشیده است.شرکت Carlex Design هم با این عقیده موافق بوده و به همین دلیل دستی بر سر و روی فولکس‌واگن T6 کشیده تا به‌واسطه استفاده از طرح‌های گرافیکی هنرمندی به نام Jeral Tidwell ظاهری خشن به این فولکس استیشن ببخشد.

نام «جرال تیدول» به‌خصوص برای علاقمندان به موسیقی چندان ناآشنا نیست زیرا او سابقه طراحی پوستر برای کنسرت هنرمندان و گروه‌های معروفی چون Kid Rock ,Dick Dale ,Widespread Panic ,Sheryl Crow Alkaline Trio و Foo Fighters را نیز در کارنامه خود دارد. همچنین کارهای این هنرمند در گالری‌های هنری و مجلاتی همچون Traditional Rod & Kulture Ol'Skool Rodz ,Car Kulture Deluxe نیز به نمایش درآمده است. الگوی تکرارشونده در کارهای او را می‌توان فرم جمجمه دانست و ابزار ایشان برای رسم این تصاویر نیز قلم pinstriping و همچنین airbrush (یا همان قلم بادی که ذرات رنگ را با فشار هوا روی سطح می‌پاشد) است.

در نمای جانبی خودرو، یکی از جمجمه‌های رسم شده توسط جرال تیدول با ابعاد بزرگ چاپ شده که از بالای چرخ‌های عقب تا سقف خودرو ادامه دارد. کارلکس تنها به چاپ این طرح اکتفا نکرده بلکه یک کیت بدنه اختصاصی نیز برای این خودرو تدارک دیده که شامل ورودی هوای بزرگتر در جلو، رکاب‌های جانبی و همچنین پوشش فیبرکربن برای آینه‌های جانبی خودروست.

در عقب خودرو نیز اسپویلر سقفی، سپری با ضخامت بیشتر و چهار لوله اگزوز که از دو سوی سپر بیرون آمده‌اند، تکمیل‌کننده چهره خشن خودرو خواهند بود. کارلکس همچنین از سیستم تعلیق آیباخ (Eibach) به منظور کاهش ارتفاع کلی فولکس T6 سفارشی -تا 20 میلی‌متر پایین‌تر از نمونه استاندارد- استفاده کرده و تایرهای پیرلی از نوع P Zero را نیز به آن اضافه کرده است.

فضای کابین این خودروی خشن نیز از تغییرات ویژه بی‌نصیب نمانده چراکه نشان جمجمه مشابه با فرم حک شده روی بدنه، روی دو سوی صندلی‌های خودرو نیز چاپ شده که یکی از آن‌ها به رنگ زرد بوده و با تجهیزات تیره داخل کابین تضاد جالبی ایجاد می‌کند.

برای پوشش صندلی‌ها از ترکیب چرم ناپا و آلکانترا مشکی رنگ استفاده شده است. پوشش فرمان نیز از چرم بوده که با نخ زرد رنگ، به آن دوخته شده و نواری زرد رنگ نیز در بخش پایینی آن وجود دارد. همچنین نشان Jeral Tidwell روی کفپوش‌های خودرو نیز نقش بسته است.

متاسفانه در حال حاضر فولکس‌واگن ترنسپورتر در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود درحالی‌که جرال تیدول ساکن آمریکاست. درنتیجه این هنرمند نمی‌تواند نمونه‌ای از خودرویی را داشته باشد که مزین به نام و نشان خودش است. البته آقای تیدول، یک دستگاه میتسوبیشی پاجرو در گاراژ خود داشته و مشغول بازسازی آن است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران