جدیدترین محصول FJ Company آماده برای حرکت در ساحل

احیای تویوتا FJ

17 مهر 1397 12:55

آن‌دسته از علاقمندان خودروهای آفرودی که برای قابلیت‌های خودروهای قدیمی این کلاس به‌خصوص مدلی مثل تویوتا اف‌جی کروزر احترام زیادی قائل بوده و از قطع تولید این خودروها دلخور هستند، بهتر است با دقت بیشتری این مطلب را مطالعه کنند چراکه حاوی خبرهای خوشحال‌کننده‌ای برای آن‌ها خواهد بود.

خرید این خودروی بازسازی شده در حدود 150 هزار دلار هزینه خواهد داشت.شرکت FJ Company که در فلوریدا قرار داشته و به صورت تخصصی به کار بازسازی لندکروزرهای قدیمی مشغول است، هر از گاهی علاقمندان را با محصولی تازه غافلگیر می‌کند. این بار نوبت به خودرویی رسیده که به نظر می‌رسد بیشتر از سایرین دوست داشتنی باشد.

پروژه ساخت این خودرو در واقع شامل بازسازی کامل اف‌جی بوده که به سفارش مشتری اهل شهر توپه‌کا در ایالت کانزاس انجام شده است. این منطقه در قسمتی از خاک ایالات‌متحده واقع شده که در جوار خلیج مکزیک قرار دارد و سواحل گرم و زیباییآن مشهور است. اکنون به نظر می‌رسد این اف‌جی دوباره متولد شده و درحالی‌که پوشش آبی تیره همرنگ با لباس افراد نیروی دریایی آمریکا بر تن دارد، برای گردش در این سواحل آماده است.

تویوتا لندکروزر FJ40 دو در موردنظر در سال 1982 و با رنگ سفید و بژ از کارخانه خارج شد و با توجه به عکس‌های این خودرو که قبل از آغاز روند بازسازی گرفته شده، به نظر می‌رسد در طول 36 سال عمر خود وضعیت کلی خوبی داشته است. البته با توجه به کارهای انجام شده توسط FJ Company برای بازسازی این خودرو، نتیجه کار بسیار جالب توجه و حتی بهتر از یک نمونه صفر کیلومتر از آب درآمده است.

در وهله اول پیشرانه این خودرو با نمونه‌ای از نسخه مدرن 1FZ ساخت تویوتا تعویض شده که سیستم سوخت‌رسانی آن نیز ساخت Haltech است. جعبه‌دنده از نوع پنج سرعته دستی بوده و همچنین دیسک ترمزهای جلو، سیستم تعلیق و فرمان خودرو نیز با انواع جدید جایگزین شده‌اند. تجهیزات داخلی به رنگ خاکستری وینیل بوده و صندلی نیمکتی جلو با نسبت 60/40 قابل جمع شدن است. تجهیزات به‌روز دیگری در این خودرو نصب شده که می‌توان به سیستم تهویه و سیستم صوتی اشاره کرد که مورد آخری هرچند ظاهری قدیمی دارد، اما توانایی اتصال به آیفون یا بلوتوث را دارد.

شرکت FJ Company برای دریافت سفارش مشتریانی که خواهان نمونه‌ای مدرن از FJ باشند، آمادگی کامل دارد اما بدنیست بدانید که برای دریافت چنین خودرویی به حداقل 120 هزار دلار بودجه نیاز دارید. در صورت ثبت سفارش برای یکی از نمونه‌های سری سیگنچر، این مبلغ به 200 هزار دلار افزایش می‌یابد.

برای دریافت نمونه اسپرت از این خودروها (مشابه آن‌چه در تصاویر مشاهده می‌کنید) نیز باید 150 هزار دلار پرداخت کنید. مطمئناً با چنین هزینه‌ای می‌توانید یکی از شاسی‌بلندهای لوکس و جدیدی که به تازگی از خط تولید کارخانه خارج شده‌اند را خریداری کنید اما بعید است آن خودرو هم بتواند تجربه و حس و حال یک خودروی کلاسیک را به شما انتقال دهد.

دیدگاه کاربران