بازگشت برند ژاپنی میتسوکا با محصولی جدید

وقتی کوروت ژاپنی می‌شود

20 مهر 1397 11:52

مزدا MX-5 یکی از معروف‌ترین خودروهای رودستر دونفره در بازار محسوب می‌شود، اما همه سبک طراحی آن را نمی‌پسندند. اگر طراحی MX-5 را دوست ندارید، می‌توانید به جای آن فیات 124 اسپایدر را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال گزینه‌ای دیگر هستید، می‌توانید میتسوکا راک استار (Mitsuoka Rock Star) را انتخاب کنید. میتسوکا موتورز یک شرکت خودروسازی ژاپنی کوچک است که در سال 1968 میلادی تاسیس شده و به ساخت خودروهایی منحصربه‌فرد با ظاهری عجیب شهرت دارد. برخی از مدل‌های میتسوکا برگرفته از خودروهای انگلیسی در دهه‌های 50 و 60 میلادی هستند.

بازگشت برند ژاپنی میتسوکا با خودرویی بر پایه مزدا MX-5، که ظاهر آن از شورولت کوروت الهام گرفته شده است.با وجود این‌که در طراحی راک استار از نسل دوم شورولت کوروت الهام گرفته شده است، اما این خودروی ژاپنی کاملاً شبیه به کوروت نیست، چرا که تقریباً طرحی کاملاً جدید داشته و فقط خطوط بدنه آن شبیه به کوروت C2 است.

در نمای روبه‌رو، این خودرو از سپر کرومی و چراغ‌های گرد بهره می‌برد. در نمای عقب هم شاهد طرحی کلاسیک به همراه سپر کرومی و چهار چراغ گرد هستیم. فقط درها و سرپوش آیینه‌های جانبی متعلق به مزدا MX-5 هستند. اما زمانی که وارد کابین راک استار بشوید، خواهید دید که میتسوکا در این بخش کاملاً از مزدا MX-5 کپی‌برداری کرده است.

با وجود این‌که در طرح این خودرو از کوروت الهام گرفته شده است، اما نباید پشت فرمان این خودروی ژاپنی انتظار عملکردی مشابه با کوروت داشته باشید، چرا که این خودرو به پیشرانه 1.5 لیتری مزدا به نام اِسکای اَکتیو-جی (SKYACTIV-G) مجهز شده که می‌تواند فقط 130 اسب‌بخار قدرت و 152 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خودرو با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا اتوماتیک عرضه می‌شود.

برای مقایسه بد نیست بدانید نسل دوم شورولت کوروت ابتدا از پیشرانه 8 سیلندر V شکل با 5.3 لیتر حجم بهره می‌برد که می‌توانست بین 250 تا 360 اسب‌بخار نیرو تولید کند. اما نسخه‌های بعدی شورولت کوروت C2 با پیشرانه‌های قدرتمندتری عرضه شدند که شامل یک پیشرانه 8 سیلندر V شکل با 7.0 لیتر حجم و قدرتی معادل با 435 اسب‌بخار می‌شد.

میتسوکا قیمت پایه راک استار را 4,688,200 ین اعلام کرده است که برابر با 41,698 دلار است. گران‌ترین مدل این خودرو نیز قیمتی معادل با 5,183,600 ین یا 46,104 دلار دارد (بدون در نظر گرفتن قیمت آپشن های اضافی).

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران