با پیشرانه‌ای قوی‌تر

احتمال برقی شدن رولزرویس کالینان

20 مهر 1397 14:00

شاید حتی خوش‌بین‌ترین کارشناسان نیز انتظار نداشتند که روزی بزرگ‌ترین خودروساز لوکس دنیا دست به تولید یک شاسی‌بلند بزند؛ اما این اتفاق در سال جاری میلادی افتاد و Cullinan به‌عنوان نخستین شاسی‌بلند تاریخ رولزرویس معرفی شد. حالا این شرکت انگلیسی به توصیه شرکت مادر یعنی ب‌ام‌و آلمان قصد دارد تا چندی دیگر ویرایش برقی این خودرو را نیز عرضه کند.

منابع رسمی می‌گویند نسخه برقی کالینان قطعاً از نمونه بنزینی مجهز به پیشرانه V12 قوی‌تر خواهد بود.این اتفاق می‌تواند یک تصمیم خطرناک برای رولزرویس باشد؛ اما آن‌ها معتقدند برای پیشی گرفتن از تنها رقیب موجود در بازار یعنی بنتلی بنتایگا می‌بایست دست به کار شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که کارهای فنی از چندی پیش آغاز شده ولی از اطلاعات دقیق فنی آن خبری نیست. با این حال منابع رسمی می‌گویند این خودرو قطعاً از نمونه 12 سیلندر V شکل قوی‌تر خواهد بود. با این اوصاف موتورهای کالینان برقی باید از پیشرانه فعلی 6.75 لیتری، که 563 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، توانمندتر باشد.

هم‌چنین ادعا شده که این خودرو در شتاب صفر تا صد نیز رکوردزنی خواهد کرد؛ اما در سرعت نهایی نباید انتظار داشت که رکورد آن از 250 کیلومتربرساعت بیشتر باشد. رولزرویس می‌گوید کالینان آمده تا حداقل 14 سال دیگر در بازار بماند. به همین دلیل می‌بایست روند رو به رشدی را در پیش بگیرد.

دیدگاه کاربران