بهبود مشخصه‌های آیرودینامیک بدنه

شکار تصاویر جاسوسی مرسدس بنز CLA شوتینگ‌بریک

21 مهر 1397 12:26

سال 2015 بود که نخستین ویرایش شوتینگ بریک (Shooting Brake)‌ از مرسدس‌بنز CLA رونمایی شد. یک استیشن‌واگن اسپرت که موفقیت قابل قبولی را در بازار اروپا برای خود دست و پا کرد. اکنون خبر می‌رسد که نسل دوم این محصول اشتوتگارتی‌ها به‌زودی راهی بازار می‌شود.

شیب ستون اول با انحنای بیشتری به سمت جلو خمیده شده که حکایت از حالت آیرودینامیک‌تر آن دارد. در واقع وقتی مرسدس دید که با CLS‌ شوتینگ‌بریک موفقیت زیادی می‌تواند کسب کند، ترجیح داد این پروژه را در نسخه‌های سبک‌تر خود نیز توسعه بدهد. به نظر می‌رسد که بهترین گزینه برای این تیپ از بدنه، مدل CLA باشد. تست‌های میدانی این خودرو به شدت و با فشار بالا در حال پیگیری است.

جاسوسان صنعتی تصاویر متعددی از این خودرو را برای رسانه‌ها ارسال کرده‌اند. تصاویری که می‌تواند حاوی اطلاعات مهمی باشد. نکته نخست این است که ویرایش جدید این خودرو با چراغ‌های دو تکه روانه بازار می‌شود. چیزی که پیش‌تر روی نسل اول ندیده بودیم. محل قرارگیری پلاک خودرو از بین دو چراغ حالا به روی سپر تغییر کرده است. شیب A Pillar‌ یا ستون اول با انحنای بیشتری به سمت جلو خمیده شده که حکایت از حالت آیرودینامیک‌تر آن دارد.

هنوز اطلاعاتی در مورد مشخصه های فنی آن منتشر نشده است، اما اگر یادتان باشد نسل قبلی شامل پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ دو لیتری، با شعار قدرت زیاد و مصرف کم که به کمک توربو نسل سوم و سیستم تزریق مستقیم سوخت، قادر به تولید 208 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 350 نیوتن‌متر بود.

عرضه این خودرو برای سال 2020 برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه کاربران