تغییر لوگوی فعلی یا خلق برندی جدید؟

رمزگشایی از لوگوهای جدید آئودی

22 مهر 1397 13:46

بنابر گزارش QuattroWorld.com اقدام آئودی برای ثبت نشان‌های تجاری جدید در آلمان و آمریکا ممکن است بر احتمال تجدیدنظر آئودی بر لوگوی برند خود در آینده نزدیک دلالت داشته باشد.

ثبت این دو نشان جدید می‌تواند با فناوری‌های ارتباط میان خودروها یا تجهیزات مربوط به خودروهای برقی مرتبط باشد.براساس مدارک تنظیم شده توسط این شرکت، دو لوگوی جدید مشاهده می‌شوند که نسبت به نشان معروف این شرکت (شامل چهار حلقه متحد) مقداری متفاوت خواهند بود. یکی از این نشان‌ها شامل چهار حلقه ناکامل ولی متصل به هم بوده و دیگری نیز فرمی شبیه به همین نشان دارد با این تفاوت که دو دایره مرکزی در اتصال با یکدیگر هستند.

در مدارک مربوط به ثبت نشان‌های جدید در آمریکا، بیان شده که این نشان‌ها برای نصب روی جلوپنجره خودروهای سواری طراحی شده‌اند که البته در حال حاضر نیز آئودی از همین محل برای نصب لوگوی خودروهایش استفاده می‌کند. با همه اینها، هنوز علت ثبت این دو نشان جدید و تغییر احتمالی لوگوی قبلی آئودی مبهم باقیمانده است.

براساس گمانه‌زنی‌های پایگاه خبری QuattroWorld.com، ثبت این دو نشان جدید می‌تواند با فناوری‌های ارتباط میان خودروها یا تجهیزات مربوط به خودروهای برقی مرتبط باشد. همان‌طور که آئودی به سوی حوزه‌های جدید فناوری همچون وسایل نقلیه خودران، خودروهای برقی و فناوری ارتباط میان خودروها حرکت می‌کند، استفاده از نشان تجاری جدید می‌تواند برای ایجاد نقطه تمایزی میان فعالیت‌های قدیم و جدید این شرکت بسیار مفید باشد.

تاکنون آئودی درباره برنامه‌هایش برای ایجاد تغییر در آینده‌کاری خود اطلاعات دقیقی منتشر نکرده اما به نظر می‌رسد اگر این شرکت بنا دارد تا از فناوری‌های جدیدی در ساخت محصولاتش استفاده کند، به‌کارگیری نشان تازه نیز می‌تواند برای معرفی این محصولات به مشتریان بسیار موثر واقع شود.

سابقه استفاده از لوگوی چهار حلقه‌ای این برند که امروزه می‌شناسیم به سال 1985 بازمی‌گردد. نشان حلقه‌های متحد به عنوان لوگوی آئودی در سال 1932 معرفی شد که نمایانگر تشکیل این شرکت به واسطه اتحاد میان چند شرکت بود. حتی در همین سال‌های اخیر و در سال 2009 هم آئودی با تعریف دوباره شکل و ابعاد حروف و حلقه‌ها، نشان تجاری خود را به‌روزرسانی کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران