با برچسب قیمت 850 هزار دلاری

ATS جی‌تی؛ سوپراسپرتی ناشناس از ایتالیا

26 مهر 1397 16:54

پس از این‌که خودروساز ایتالیایی ATS مشخصات فنی نسخه «لانچ ادیشن» از مدل جی‌تی را ماه آگوست در کالیفرنیا اعلام کرد، حال این خودروساز ایتالیایی اطلاعات بیشتری درباره این نسخه تولید محدود منتشر کرده است. به منظور ادای احترام به مدل 2500 جی‌تی که در سال 1964 میلادی به تولید رسید، این نسخه ویژه هم فقط به تعداد 12 دستگاه ساخته خواهد شد.

فقط 12 نمونه از نسخه «لانچ اِدیشِن» از ATS جی‌تی با قیمت 850 هزار دلار تولید خواهد شد.نسخه «لانچ ادیشن» (Launch Edition) از خودروی ایتالیایی ATS مدل جی‌تی به یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل با 3.8 لیتر حجم به همراه دو توربوشارژر مجهز شده که می‌تواند حداکثر 730 اسب‌بخار قدرت تولید کند. بدنه این سوپر اسپرت ایتالیایی از فیبر کربن ساخته شده است. البته اگر 730 اسب‌بخار برای شما کافی نیست، می توانید با سفارش پکیج تقویتی ATS تحت عنوان کورسا (Corsa)، قدرت این سوپراسپرت ایتالیایی را به 830 اسب‌بخار افزایش دهید. به‌علاوه، امکان سفارش ترمزهای کربن-سرامیکی برمبو هم برای این خودرو وجود دارد.

مدل جی‌تی به نوعی نسخه مدرن از مدل‌های اصیل و قدیمی این خودروساز ایتالیایی محسوب می‌شود، اما در حقیقت طراحی آن برای چنین هدفی بیش از حد مدرن به نظر می‌رسد. سبک طراحی این خودرو تا حدودی شبیه به مدل‌های فعلی مک‌لارن یا آئودی R8 است. به منظور کاهش وزن این خودرو، ATS در ساخت بدنه و شاسی آن از فیبر کربن استفاده کرده است.

با ورود به کابین این خودرو، با فضایی ساده روبه‌رو خواهید شد. برخلاف اکثر خودروهای امروزی که در کابین چندین صفحه نمایش بزرگ دارند، در فضای داخلی این خودرو دو کلید گرد در داشبورد تعبیه شده که می‌توانید توسط آن‌ها حالات مختلف رانندگی را انتخاب کرده یا تنظیمات دیگر را انجام دهید. همچنین دو کلید دیگر نیز وجود دارد که یکی برای بالا آوردن بال عقب و دیگری برای انتخاب بین تعویض دنده دستی یا اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت این سوپر اسپرت ایتالیایی از 850,000 دلار آغاز می‌شود، اما به دلیل این‌که این خودرو یک مدل سفارشی است، باید انتظار داشت در عمل قیمتی بالاتر داشته باشد. ATS تاکنون 3 دستگاه از این نسخه ویژه را به فروش رسانده و هنوز 9 دستگاه از آن قابل سفارش است.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران
محمد شمسی 1397/7/26
اینا کجان ما کجاییم
پاسخ
0
0
0