جذاب‌ترین استیشن‌واگن برقی دنیا

معرفی پورشه تایکان کراس‌توریسمو مدل 2021

15 اسفند 1399 12:04

پورشه تایکان کراس‌توریسمو مطمئناً اولین خودروی استیشن‌واگن الکتریکی در جهان نبوده ولی می‌­توان آن را هیجان‌انگیزترین مدل در این رده به شمار آورد. این خودرو در عین ارائه قابلیت‌­های یک خودروی سدان با بدنه کشیده، 20 میلی‌متر از نسخه استاندارد تایکان مرتفع‌تر است.

حداکثر سرعت تایکان کراس‌توریسمو توربو S برابر با 250 کیلومتر برساعت است که برای خودرویی به وزن 2358 کیلوگرم بسیار خوب به نظر می­‌رسد.طراحی جلوی بدنه تایکان کراس‌توریسمو مورد بازبینی قرار گرفته، اما بیشترین تغییرات را باید در بخش انتهایی بدنه جستجو کرد که البته در نتیجه این تغییر، فضای وسیعی برای محفظه بار هم پدید آمده است.

پورشه برای تایکان کراس‌توریسمو یک حالت رانندگی انحصاری به نام Gravel پیش‌بینی کرده که علاوه بر افزایش ارتفاع سیستم تعلیق در بالاترین حالت ممکن، سیستم پایداری و تقسیم گشتاور را نیز کنترل خواهد کرد تا این خودرو بتواند از مسیرهای ناهموار به سلامت عبور کند. البته مهندسان پورشه خاطرنشان ساخته­‌ا­ند که رانندگی با حالت Gravel،  تایکان کراس‌توریسمو را به یک خودروی آفرود تبدیل نمی‌­کند بلکه قابلیت‌­های آن نسبت به مدل‌های سدان را افزایش خواهد داد. در صورت سفارش خریدار، قطعات پلاستیکی هم روی بعضی نقاط بدنه نصب خواهد شد تا ظاهر تایکان کراس‌توریسمو را بیشتر به شاسی‌بلندها شبیه سازد.

پورشه تایکان کراس‌توریسمو مدل 2021

به لطف نصب دو پیشرانه برقی در هریک از محورهای پورشه تایکان کراس‌توریسمو، این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده، چرخ‌هایی که با ابعاد 20 یا 21 اینچی نصب خواهند شد.

تریم پایه این خودرو که به نام تایکان کراس‌توریسمو 4 شناخته می­‌شود، 375 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد که به یاری سیستم لانچ کنترل به صورت لحظه­‌ای به 469 اسب‌بخار افزایش خواهد یافت. شتاب صفر تا صد این مدل برابر با 4.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن 219 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

اما تایکان کراس‌توریسمو 4S با سه سطح قدرتی همچون نسخه سدان عرضه شده که در قوی‌ترین مدل، شتاب صفر تا صد به 2.7 ثانیه کاهش یافته یعنی تنها 0.1 ثانیه کندتر از همتای سدان. حداکثر سرعت تایکان کراس‌توریسمو توربو S برابر با 250 کیلومتر برساعت است که برای خودرویی به وزن 2358 کیلوگرم بسیار خوب به نظر می­‌رسد.

پورشه تایکان کراس‌توریسمو مدل 2021

سقف تایکان کراس‌توریسمو به صورت کامل از جنس شیشه است و به لطف شیب مستقیم آن، سرنشینان ردیف جلو و عقب به ترتیب 0.8 و 9 سانتی‌متر فضای بیشتر در بالای سر خود نسبت به نسخه سدان در اختیار دارند.

فضای محفظه بار در مدل‌های 4 و 4S برابر با 444 لیتر است که پس از جمع‌آوری صندلی‌های ردیف عقب به 1212 لیتر افزایش می‌­یابد. اما در تایکان کراس توریسمو توربو و توربو S فضای بار با کاهشی محسوس به 405 لیتر رسیده که ناشی از افزایش ابعاد باتری‌های نصب شده خواهد بود.

تمام نسخه‌­های پورشه تایکان کراس‌توریسمو در زیر کاپوت خود هم فضایی به گنجایش 82 لیتر ارائه می­‌دهند. امکان سفارش محفظه بار روی سقف و محل نصب دوچرخه در پشت خودرو نیز برای علاقمندان به مسافرت فراهم شده است.

تریم پایه پورشه تایکان کراس‌توریسمو یعنی مدل 4 با قیمت پایه 92,250 دلار قابل سفارش است که در صورت سفارش مواردی مانند کروزکنترل تطبیق‌پذیر، دستیار حرکت بین خطوط، ماساژور صندلی­‌ها با تنظیم 14 گانه، نمایشگر هداپ دیسپلی، سیستم صوتی برمستر یا Bose، مبالغی به آن افزوده خواهد شد. بد نیست بدانید پورشه برای خریداران این خودرو امکان شارژ باتری رایگان به مدت سه سال در سراسر آمریکا را فراهم کرده است.

پورشه تایکان کراس‌توریسمو مدل 2021

پورشه تایکان کراس‌توریسمو مدل 2021 از تابستان سال جاری به نمایندگی­‌های این شرکت در ایالات متحده وارد خواهد شد. اطلاعات بیشتر درباره مسافت قابل پیمایش با این خودرو و سایر مشخصات فنی در زمان نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

دیدگاه کاربران