نگاهی به زبان طراحی مدل‌های آتی شرکت

خاص به سبک هیوندای

29 مهر 1397 17:16

شرکت هیوندای ظاهراً می‌خواهد به‌جای استفاده از یک زبان طراحی یکسان در میان تمام محصولات آینده خود، آن‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کند تا هر یک ظاهری خاص و متفاوت داشته باشند.

چاپمن گفته با رونمایی نسل جدید سوناتا و النترا می‌توانیم بیشتر با سبک طراحی جدید هیوندای آشنا شویم. طبق ادعای او، طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که ممکن است مردم فکر کنند دو شرکت مختلف آن‌ها را طراحی کرده‌اند.کریس چاپمن، از طراحان ارشد مرکز طراحی هیوندای این موضوع را در مصاحبه‌ای با وب‌سایت CNET اعلام کرده و گفته که به‌جای استفاده از یک تِم طراحی یکسان در میان تمام مدل‌ها، شرکت می‌خواهد به یک سبک طراحی جدید، مدل‌های آینده را به‌گونه‌ای طراحی کند که هر کدام ظاهر خاص و متفاوتی از هم داشته باشند.

وی می‌گوید شرکت می‌خواهد به سبک مهره‌های شطرنج خودروهای آتی خود را طراحی کند. مهره‌های شطرنج گرچه تفاوت‌های زیادی با هم دارند، ولی همه روی‌هم‌رفته آن‌ها را به‌عنوان یک مجموعه کنار هم می‌شناسند. طبق ادعای چاپمن، مدل‌های آتی شرکت گرچه طراحی متفاوتی با هم خواهند داشت، ولی وجود برخی عناصر طراحی خاص و یکسان سبب خواهد شد تا هماهنگی خوبی در عین متفاوت بودن بین خودروها وجود داشته باشد.

چاپمن همچنین گفته که مدل‌های آینده هیوندای قرار است هر یک مطابق میل بخشی از بازار ساخته شوند. به‌عنوان‌مثال، کونا خریداران جوان را هدف‌گذاری کرده و از این‌رو، باید ظاهری خاص و هیجان‌انگیز داشته باشد. از سویی دیگر، سانتافه خودرویی مناسب خانواده‌ها بوده و طراحان خودرو سعی خواهند کرد تا ظاهری بالغ‌تر و متین‌تر به آن ببخشند.

خودروهای مجهز به پیشرانه‌های متفاوت نیز تفاوت‌های طراحی فاحشی با هم خواهند داشت. به‌عنوان‌مثال، هیوندای کونا بنزینی و الکتریکی تفاوت‌های طراحی زیادی با هم دارند.

چاپمن گفته که سال آینده و با رونمایی از نسل جدید سوناتا و النترا می‌توانیم بیشتر با این سبک طراحی جدید هیوندای آشنا شویم. طبق ادعای او، طراحی این دو خودرو به‌گونه‌ای است که در نگاه اول، ممکن است مردم فکر کنند دو شرکت مختلف آن‌ها را طراحی کرده‌اند.

در شرایط فعلی صنعت خودرو که معمولاً تشخیص تفاوت‌های مدل‌های مختلف یک خودروساز کار سختی شده است، چنین حرکتی از هیوندای می‌تواند با استقبال بسیار خوبی در بازار مواجه شود.

دیدگاه کاربران