ویژه بازار خاورمیانه

رونمایی از سه نسخه ویژه جدید نیسان پاترول

2 آبان 1397 14:02

شرکت نیسان سه نسخه ویژه جدید پاترول را در خاورمیانه رونمایی کرده است. در طراحی این خودروها که به‌طور ویژه برای بازار این منطقه طراحی شده‌اند، شرکت نیسان از شاهین و غزال که دو حیوان نمادین صحرا هستند الهام گرفته است. همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، این سه نسخه ویژه جدید به ترتیب پاترول فالکون، غزال و غزال ایکس نام دارند.

این سه مدل ویژه علاوه بر برخی تغییرات فنی و مکانیکی، از نظر ظاهری هم تغییرات بسیار زیادی در مقایسه با نسخه استاندارد پاترول داشته‌اند.هر سه خودرو از همان پیشرانه 4.8 لیتری شش سیلندر خطی بنزینی در کنار یک جعبه‌دنده 5سرعته دستی یا 5دنده اتومات بهره می‌برند. این پیشرانه 280 اسب‌بخار قدرت و 452 نیوتن‌متر گشتاور دارد. هر سه مدل به‌صورت استاندارد به سیستم 4WD مجهز هستند.

از مهم‌ترین موارد فنی خودرو می‌توان به اوردرایو دنده پنجم برای مدل‌های دستی، افزایش ضریب دیفرانسیل جلو و عقب، کیت افزایش ارتفاع 4 اینچی و سیستم تعلیق مجهز به کمک‌فنر remote reservoir در عقب اشاره کرد. نیسان همچنین یک سیستم اگزوز قدرتمند جدید برای این سه مدل ارائه کرده است.

در ادامه مطلب «باما» همراه شوید تا نگاهی دقیق‌تر به این سه خودرو بیندازیم.

پاترول فالکون

خودروی نیسان پاترول فالکون در طراحی ظاهری خود به خطوط خاص روی بدنه، سپر جلوی کرومی، سینی زیر موتور نقره‌ای و لایت بار LED مجهز شده است. از دیگر موارد مهم در طراحی بدنه می‌توان به گلگیرها و باله عقب مشکی نیمه براق، چراغ‌های LED روز روشن، سراگزوز اسپرت و کاور چرخ زاپاس با طراحی شاهین اشاره کرد.

داخل کابین، پاترول فالکون از روکش چرم تیره با نشان شاهین و یک یخچال بهره می‌برد.

پاترول غزال

مانند فالکون، پاترول غزال هم به طراحی ویژه روی بدنه، گلگیرهای جدید، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی و تایرهای چهارفصل 11.2 اینچی مجهز شده است. از دیگر تغییرات آن می‌توان به جلوپنجره مشکی، چراغ‌های جلو و عقب دودی در کنار یک نشان غزال روی کاپوت اشاره کرد.

داخل کابین پاترول غزال شاهد روکش چرم تیره صندلی‌ها با نشان غزال روی آن‌ها هستیم. علاوه‌براین تغییرات ظاهری، پاترول غزال به تجهیزات ویژه آفرود مانند اسنورکل، کیت افزایش ارتفاع 2 اینچی با کمک‌فنرهای قرمز پاترول و یک وینچ الکتریکی با ظرفیت 4.3 تنی نیز مجهز شده است.

پاترول غزال ایکس

نسخه ویژه بعدی درواقع یک مدل قدرتمندتر پاترول غزال است. در این نسخه، علاوه بر تمام مواردی که برای غزال ذکر کردیم، خودرو از سپرهای فولادی جلو و عقب با محافظ‌های لاستیکی، سینی زیر موتور سفارشی، اسکوپ روی کاپوت و رینگ‌های آلیاژی ویژه آفرود 17 اینچی با تایرهای 12.4 اینچی بهره می‌برد. از دیگر موارد قابل‌توجه می‌توانیم به باربند و لایت بار 30 اینچی LED اشاره کنیم.

دیدگاه کاربران