روح اکستازی در قفس فابرژه

پیوند رولزرویس با خاندان سلطنتی روسیه

2 آبان 1397 16:04

قرار است نماد رولزرویس توسط جواهرساز معروف، فابرژه درون یک تخم‌مرغ الماسی قرار بگیرد.

فابرژه سازنده روسی تخم‌مرغ‌های سلطنتی قرار است تخم‌مرغی حاوی «روح اکستازی»، شمایل رولزرویس، بسازد.تخم‌مرغ‌های فابرژه تقریباً یک قرن پس از سقوط خاندان رومانوف در روسیه، هنوز طرفداران خود را دارد. این جواهرسازی مستقر در «سنت‌پترزبورگ»، حالا می‌خواهد نماد تجمل مدرن انگلیسی را در تخم‌مرغ‌هایش جای دهد.

درحالی‌که پیش از سال 1917 تنها 50 تخم‌مرغ ساخته‌شده است، رولزرویس می‌گوید: «این آثار فوق‌العاده ارزشمند و حتی از گران‌قیمت‌ترین و رویایی‌ترین اشیاء ساخته‌شده هستند.» ازآنجاکه این نوع جواهرات مترادف ثروت و دقت به جزئیات است، رولزرویس و فابرژه برای ایجاد یک تخم‌مرغ سلطنتی مدرن متحد شده‌اند.

نام خریدار این تخم‌مرغ محرمانه مانده ولی نام طراحان و سازنده آن مشخص است. رولزرویس اعلام کرده این تخم‌مرغ توسط «استفان مونرو» و «الکس اینز» طراحی و توسط «لیزا تالگرن» طراح برجسته فابرژه ساخته می‌شود.

«روح اکستازی» یا همان فرشته بالدار رولزرویس، قرار است از سنگ کریستال مات ساخته شود و بر پایه‌هایی از 18 قیراط طلای سفید 18 بنشیند.

شکل تخم‌مرغ با بازوهایی از طلای سرخ ساخته می‌شود که با 10 قیراط الماس سفید گرد احاطه‌شده است. آن‌ها درنهایت به ارغوان بنفش به وزن بیش از 390 قیراط متصل می‌شوند. رنگ ارغوان‌ها به شکل ویژه‌ای برای این کار انتخاب‌شده‌اند. این عناصر منحصربه‌فرد یک پیله محافظ در اطراف روح اکستازی شکل می‌دهند.

ازآنجایی‌که تخم‌مرغ بخشی از کلاس امپریال است، دارای ویژگی «شگفتی و لذت» است. در این مورد، یک اهرم در پایه تخم‌مرغ را باز می‌کند و روح اکستازی که نماد رلزرویس است را از محفظه خود آزاد می‌کند.

مترجم : مسلم تقوی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران