برای اولین‌بار با آینه‌های دیجیتال

لکسوس ES جدید؛ فقط مخصوص ژاپنی‌ها

4 آبان 1397 20:00

مدل 2019 سدان زیبای لکسوس مخصوص بازار بومی ژاپن JDM معرفی شد. رونمایی از این خودرو رقابت با اینفینیتی Q50 و آئودی A4 را داغ‌تر می‌کند.

مدل 2019 لکسوس ES ، اولین خودرو تولیدانبوه جهان است که از آینه‌های جانبی دیجیتالی بهره می‌برد.عرضه لکسوس ES جدید به خاطر آپشن جدیدی که روی آن تعبیه شده اهمیتی دوچندان دارد. در واقع این اولین خودروی تولیدانبوه است که از آینه‌های جانبی دیجیتالی در کناره‌های خود بهره می‌برد. مکانیزم آینه‌های دیجیتال با استفاده از دو دوربین واید (عریض) و نمایشگرهای هوشمند داخل اتاق اجرایی شده است. 

این خودرو که ابتدا قرار بود در بازار آمریکای شمالی و اروپا عرضه شود، طبق نظر تویوتا (شرکت مادر) ابتدا راهی بازار ژاپن شد. این اتفاقی است که از سال 2005 به این سو رخ نداده بود. لکسوس ES جدید بر حسب آپشن‌های خود که آینه‌های دیجیتال نیز یکی از آن‌ها به شمار می‌رود قیمتی بین 51 هزار و 500 تا 62 هزار دلار دارد.

بد نیست بدانید لکسوس برای این محصول خود از یک پیشرانه 2.5 لیتری با 215 اسب‌بخار نیرو بهره می‌برد. ژاپنی‌ها برای اولین‌بار است که روی یک نمونه شهری خود از آرایش رینگ‌های متفاوت (جلو 17 اینچی و عقب 18 اینچی) استفاده می‌کنند. لکسوس می‌گوید نمونه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل با قدرت 302 اسب‌بخار کمی بعد راهی بازار می‌شود.

دیدگاه کاربران