ساختن یک رویا، با حمایت دولت

رشد فروش 100 درصدی BYD در چین

6 آبان 1397 16:44

نام «بی‌وای‌دی» (BYD) ممکن است در کشورهای غربی اهمیت زیادی نداشته باشد، اما در چین، آن را به عنوان خودروساز برقی پیشرو کشور می‌شناسند که 15 درصد از کل فروش برقی چین را در اختیار دارد.

با معرفی سه مدل جدید، انتظار می‌رود فروش سال 2019 بی‌وای‌دی در چین، دو برابر افزایش یابد و به 200 هزار دستگاه برسد.یک روزنامه چینی اخیراً موفق به بازدید از خط تولید بزرگ BYD شد. این کارخانه مانند بهترین خطوط تولید خودرو جهان، در کنار کار بدون وقفه، از ربات‌های پرسرعت و چشم‌های تیزبین و تعلیم‌یافته انسانی به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند.

BYD که مختصر شده «ساختن رویاهای شما» (Build Your Dreams) است، در کارخانه خود در شهر «شنژن» هر 90 ثانیه یک خودرو تولید می‌کند.

تولیدهای این خودروساز در حال حاضر تنها در کشور چین فروخته می‌شوند، اما برنامه‌هایی در جریان است که صادرات این خودروها به ایالات متحده و غرب اروپا تا نیمه سال 2019 آغاز شود.

به گفته مدیر بخش فروش خودرو شرکت «این شرکت قصد دارد تا هشت سال آینده، فروش سالانه خود را به 1.5 میلیون دستگاه برساند.»

فروش مدل‌های محبوب سری F که در رده خودروهای برقی است، در سال جاری به یکصد هزار دستگاه می‌رسد که رشدی 100 درصدی نسبت به سال گذشته خواهد داشت. با معرفی سه مدل جدید، انتظار می‌رود فروش سال 2019 بی‌وای‌دی در چین، دو برابر افزایش یابد و به 200 هزار دستگاه برسد.

در راستای سیاست‌های دولت برای تبدیل شدن چین به بزرگترین سازنده خودروهای برقی، این شرکت نیز برای گرفتن سهم بازار برقی‌ها به شدت پیگیر است.

مترجم : مسلم تقوی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران