خودروساز چینی، فروش را فدای توسعه می‌کند

سرمایه‌گذاری گریت‌ وال در جایگاه‌های هیدروژن آلمان

10 آبان 1397 09:39

شرکت گریت‌وال موتور، بزرگ‌ترین سازنده کامیون‌های کوچک چین، یک یادداشت تفاهم برای سرمایه‌گذاری در «H2 Mobility» آلمان، یک اپراتور آلمانی از ایستگاه‌های سوخت‌رسانی هیدروژن، امضا کرد.

گریت‌وال اخیراً بر توسعه خودروهای مجهز به سلول سوختی متمرکز شده و حالا در یک شرکت تخصصی آلمانی فعال در سوخت‌رسانی‌ هیدروژن سرمایه‌گذاری کرده است.گریت‌وال اعلام کرد با تبدیل‌شدن به یک سهامدار H2 از تجربه‌ و تخصص این شرکت آلمانی درزمینه زیرساخت‌ها سوخت‌رسانی هیدروژن بهره ‌خواهد برد و این نوع سوخت‌رسانی را در چین تجاری‌سازی خواهد کرد.

این خودروساز چینی در کنفرانس بین‌المللی وسایل نقلیه سلول سوختی هیدروژن که هفته گذشته در شرق چین برگزار شد این تفاهم‌نامه‌ را با H2 امضا کرد. شرکت چینی میزان این سرمایه‌گذاری را اعلام نکرده است.

گریت‌وال یکی از معدود خودروسازان چینی است که در حال توسعه وسایل نقلیه با سلول سوختی است. در ماه ژوئن، این شرکت مرکز فناوری خودروهای مجهز به سلول سوختی را در مقر اصلی خود در شهر بوادینگ، در شمال چین تاسیس کرد و در ماه آوریل، 77 درصد سهام یک شرکت سازنده باتری را خرید.

این شرکت قصد دارد تا در سال 2020 یک نمونه اولیه از خودروهای مجهز به سلول سوختی را تکمیل کند و همچنین یک ناوگان کوچک از این وسایل نقلیه را دربازی‌های المپیک زمستانی 2022 به نمایش درآورد.

در 9 ماهه اول سال جاری، گریت‌وال حدود 676 هزار خودرو شامل سگمنت‌های کراس‌اور، شاسی‌بلند، وانت و سدان به فروش رساند که نسبت به سال پیش با کاهش 4.1 درصدی مواجه بود.

دیدگاه کاربران