کانسپت‌هایی برای آفرود

معرفی 4 نسخه خاص از کیا تلوراید در سما 2018

11 آبان 1397 10:29

شرکت کیا هنوز از نسخه تولید انبوه شاسی‌بلند تلوراید (Telluride) رونمایی نکرده است، اما با این وجود این شرکت کره‌ای در نمایشگاه سِما (SEMA) 2018 چهار کانسپت از این خودرو را معرفی کرده است.

همه این چهار کانسپت از پیشرانه یکسان بهره می‌برند که تنها مشخصات فنی اعلام شده از آن، تعداد و آرایش سیلندرها است که نشان می‌دهد این شاسی‌بلندهای کره ای پیشرانه شش سیلندر V شکل دارند. هر کدام از این چهار نسخه طراحی منحصربه‌فردی دارند که برگرفته از شرایط آفرودی مختلف است. همچنین این مدل‌ها می‌توانند پیش‌نمایشی برای نسخه تولید انبوه از این کره‌ای سایز بزرگ باشند که قرار است سال آینده در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل آمریکای شمالی 2019 رونمایی شود.

کیا تلوراید هورایزن رومر (Telluride Horizon Roamer)

این نسخه برای عبور از مسیری به نام رابیکون تریل (Rubicon Trail) طراحی شده است. بد نیست بدانید رابیکون تریل مسیری 35 کیلومتری در ایالات متحده آمریکا است که بخشی از آن جاده و بخشی مسیر آفرودی است. این مدل از رنگ نارنجی روشن بهره می‌برد که در کنار درپوش پیشرانه و رینگ‌های مشکی رنگ تضاد جالبی ایجاد کرده است. این نسخه از تایرهای 32 اینچی بهره می‌برد که مخصوص عبور از مسیرهای گلی هستند. از دیگر تجهیزات این نسخه می‌توان به گارد در قسمت جلو، اسنورکل و سیستم اگزوز با عملکرد بالا اشاره کرد.

کیا تلوراید کدت لیدر (Telluride Cadet Leader)

کیا مدعی است این نسخه طوری طراحی شده تا بتواند در مسیرهای آفرودی دشوار پیشقدم شود و خودروهای آفرود دیگر پشت سر آن حرکت کنند. این نسخه بسیاری از تغییرات ایجاد شده در نسخه هورایزن رومر را دارد، اما در این نسخه از ترکیبی از دو رنگ متفاوت استفاده شده که آن را متمایز کرده است.

کیا تلوراید دزرت دریفتر (Telluride Desert Drifter)

این نسخه برای مسیرهای آفرودی اطراف شهر لاس‌وگاس ساخته شده است یعنی دقیقاً همان شهری که نمایشگاه سِما 2018 در آن برگزار می‌شود. به همین دلیل، این نسخه نوعی رنگ قهوه‌ای مایل به زرد کمرنگ دارد که تداعی‌کننده نواحی صحرایی است که در کنار رنگ مشکی، تضاد جالبی دارد. این نسخه ترکیبی از تجهیزات دو نسخه قبلی را دارد.

کیا تلوراید باخا گلایدر (Telluride Baja Glider)

این نسخه طوری طراحی شده است تا بتواند از مسیرهای آفرودی دشوار در نواحی خارج شهری مکزیک عبور کند. سپر جلوی این نسخه از لوله ساخته شده و به تایرهای 32 اینچی مجهز شده است.

با وجود این‌که کیا از نسخه تولید انبوه تلوراید اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما می‌دانیم که این شاسی‌بلند کره‌ای در نیمه اول سال 2019 رونمایی خواهد شد و ظرفیت سرنشینان آن به هشت نفر نیز خواهد رسید.

دیدگاه کاربران