شبیه به نسخه هاچ‌بک یا متفاوت از آن

لحظه‌شماری برای رونمایی از نسخه سدان تویوتا کرولا

21 آبان 1397 15:08

ماه مارس 2017 (اسفند ماه سال گذشته) بود که نخستین تصاویر جاسوسی از جدیدترین نسل تویوتا کرولا منتشر شد. اکنون در آستانه رونمایی رسمی از این خودرو در 16 نوامبر (25 آبان) تویوتا تیزرهای رسمی و البته مبهمی از این خودروی پرفروش را برای علاقه‌مندان ارائه داده است.

از آن جایی که نسخه سدان کرولا در چین رونمایی می‌شود این احتمال وجود دارد که چهره آن متفاوت با زبان طراحی نسخه هاچ‌بک باشد.درباره طراحی این خودرو حرف و حدیث‌های بسیاری مطرح است. برخی بر این باورند که زبان بصری کرولای سدان پیروی از نسخه‌های هاچ‌بک و استیشن این خودرو است که پیش‌تر در نمایشگاه پاریس رونمایی شده بود.

برخی دیگر نیز بر این باورند که کرولای سدان به‌کلی از فرمت متفاوتی استفاده خواهد کرد. در واقع استدلال این گروه از کارشناسان، محل رونمایی این خودرو است. چراکه کرولای جدید می‌آید تا در نمایشگاه گوانگژو پرده‌برداری شود. این یعنی ژاپنی‌ها قصد دارند برای مشتریان چینی خود برنامه خاصی تدارک ببینند. تجربه نشان داده است تویوتا کرولا ویرایش مخصوص بازار چین اغلب با آنچه در بازار آمریکا و اروپا عرضه می‌شود، تفاوت‌های بنیادین دارد. این تفاوت‌ها اغلب روی نسخه هاچ‌بک دیده می‌شد.

رندر غیررسمی از نسخه سدان

حال باید منتظر ماند و دید که آیا تصاویر رندر این خودرو با نمونه واقعی مشابهت دارد یا خیر. تویوتا برای کرولای آمریکایی خود از یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی به قدرت 168 اسب‌بخار در 6600 دور در دقیقه استفاده می‌کند. جعبه‌دنده اصلی 6 سرعته دستی و یک نمونه CVT‌ هم در لیست است.

دیدگاه کاربران