خاطره‌بازی با گذشته پرافتخار

آخرین هنرنمایی نسخه رالی جگوار F-Type

17 مهر 1398 16:00

خودروی جگوار F-Type روباز که برای مسابقات رالی آماده شده بود، برای آخرین بار در جریان مسابقه رالی GB ولز 2019 در انظار عمومی حاضر شد.

70 سال پس از معرفی اولین خودروی اسپرت جگوار یعنی مدل XK 120 در سال 1948، این دو خودروی رالی روباز برای اولین مرتبه در نوامبر 2018 در جنوب ایالت ولز به نمایش درآمدند.این خودرو در این رقابت شرکت نکرده اما توسط راننده اهل ولز که سابقه قهرمانی داشته یعنی آقای Jade Paveley در مسیری نمایشی رانده شد. این خودرو در حقیقت برای ادای احترام به جگوار XK 120 با علامت مشخصه NUB 120 ساخته شده، خودرویی که توانست در سه مسابقه رالی آلپاین بدون دریافت حتی یک اخطار حضور داشته و همچنین در رقابت‌های رالی RAC و Tulip در اوایل دهه 50 میلادی پیروزی کسب نماید.

این خودرو از نظر طراحی به لطف حضور گرافیک پرچم شطرنجی، ادای دینی کرده است به نسخه رویایی XK120 که درخشش بی‌نظیری در رالی آلپاین و دیگر رقابت‌های اوایل دهه 50 میلادی داشت.

گربه وحشی برای این خودرو سراغ پیشرانه‌ 2 لیتری توربوشارژ رفته است. قوای محرکه‌ای که به راحتی می‌تواند 296 اسب‌بخار قدرت را فراهم کند.

جگوار f تایپ مسابقه ای

جگوار این خودرو را کاملاً با استانداردهای FIA منطبق کرده است؛ یعنی برخلاف نمونه استاندارد مجهز به رول‌کشی اتاق، صندلی‌های مخصوص مسابقه و کپسول اطفای حریق داخل کنسول است.

70 سال پس از معرفی اولین خودروی اسپرت جگوار یعنی مدل XK 120 در سال 1948، این دو خودروی رالی روباز برای اولین مرتبه در نوامبر 2018 در جنوب ایالت ولز به نمایش درآمدند. از آن تاریخ به بعد، این دو خودرو در چند رویداد اختصاصی جگوار شرکت کرده و در معرض دید علاقمندان قرار گرفتند. البته جای افسوس دارد که جگوار این دو خودرو را در رالی آبارث 124 و همچنین رالی Alpine A110 شرکت نداد.

آینده این دو خودروی رالی هنوز روشن نیست ولی می‌توان امیدوار بود که حداقل یکی از آن‌ها در یک موزه قرار داده شود.

دیدگاه کاربران