اولین مدل اختصاصی شاخه مسابقه‌ای شرکت

رونمایی از لامبورگینی SC18

26 آبان 1397 13:33

لامبورگینی اسکوادرا کورس روز گذشته از اولین مدل اختصاصی خود در تاریخ شرکت لامبورگینی رونمایی کرد.

لامبورگینی SC18 مبتنی بر آونتادور ساخته شده و با بهره‌گیری از پیشرانه آونتادور SVJ کوپه قادر است صفر تا صد را در 2.8 ثانیه پر کند.این خودرو که SC18 نام گرفته، مبتنی بر مدل آونتادور و توسط شاخه مسابقه‌ای لامبورگینی ساخته شده است. همان‌طور که حدس زده‌اید، در طراحی ویژه پیست آن از یک پکیج آیرودینامیک تهاجمی استفاده شده است.

در بخش جلو، SC18 از دریچه‌های هوایی مشابه آن چه روی هوراکان GT3 EVO دیده بودیم بهره می‌برد. الهام‌گیری از مدل‌های مسابقه‌ای دیگر در طراحی این خودرو را می‌توان روی کاپوت و بخش عقب خودرو هم دید. دریچه‌های هوایی روی کاپوت و بالچه عقب استفاده شده در SC18 بسیار شبیه به مواردی هستند که روی هوراکان سوپر تروفئو EVO دیده بودیم.

عقب‌تر که می‌رویم، خودرو به یک باله فیبر کربنی بزرگ با سه حالت قابل تنظیم مکانیکی مجهز است. طراحان شرکت همچنین یک در موتور شیب‌دار در عقب نصب کرده‌اند که به‌منظور بهبود فرآیند خنک‌سازی پیشرانه، 12 دریچه ورودی هوا روی خود دارد.

SC18 به یک پیشرانه 6.5 لیتری دوازده سیلندر خورجینی با 759 اسب‌بخار قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. خودرو صفر تا صد را با این پیشرانه در 2.8 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتی برابر با 350 کیلومتر برساعت دارد.

درحالی‌که لامبورگینی هنوز مشخصات عملکرد SC18 را اعلام نکرده، ولی گفته که این ابرخودروی جدید به نسخه‌ای بهینه از جعبه‌دنده هفت سرعته ISR مجهز خواهد شد.

ازآنجایی‌که SC18 رانندگی در پیست را هدف قرار داده است، این مدل وزن فوق‌العاده کمی دارد. عدد دقیق وزن خودرو هنوز اعلام نشده، ولی لامبورگینی گفته که SC18 به یک بدنه فیبر کربنی مجهز شده و در ساخت آن از مواد اولیه فوق سبک استفاده شده است.

SC18 بنا به خواست مالک سفارشی‌سازی شده و ظاهراً وی رنگ بدنه خاکستری Grigio Daytona با تزئینات قرمز رنگ برای خودروی خود می‌خواسته است. این ترکیب دو رنگ داخل کابین هم ادامه پیدا کرده و صندلی‌های فیبرکربنی به روکش چرم مشکی آلکانتارا با دوخت متضاد قرمز مجهز شده‌اند.

برخلاف تمرکز روی عملکرد خوب در پیست، SC18 امکان تردد در جاده‌ها را هم دارد. این موضوع امتیاز بزرگی برای آن محسوب می‌شود و ارزش SC18 را بسیار بالاتر خواهد برد.

دیدگاه کاربران