حفظ سودآوری با وجود تلاطم‌های بازار

رویای استون‌مارتین، افزایش دو برابری تولید

9 آذر 1397 12:50

تولید 14 هزار خودرو تا سال 2025، برنامه بلندپروازانه استون‌مارتین برای آینده است. این یعنی رشد حجم تولید تا حدود 2 برابر میزان فعلی.

فروش این شرکت از سال 2014 به این‌سو معادل 4 برابر افزایش پیدا کرده است. آمار تولید سال جاری این شرکت 6 هزار و 400 دستگاه را نشان می‌دهد. این در حالی است استون در این مدت با سقوط بازار چین، واکنش‌های منفی نسبت به برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و ریزش سهام در بازار بورس را تجربه کرده بود.

علی‌رغم افول تقاضا برای خودرو در بزرگ‌ترین بازار دنیا یعنی چین، استون‌مارتین توانست از رشد 118 درصدی فروش خود در این منطقه، افزایش 133 درصدی فروش در بازار آسیا-پاسیفیک و هم‌چین رشد باورنکردنی 185 درصدی در بازار آمریکای نهایت لذت را ببرد.

اندی پالمر مدیرعامل استون‌مارتین که شخصاً در آخرین رقابت فصل 2018 فرمول‌یک در ابوظبی حضور داشت درباره برنامه‌های بعدی این شرکت گفت: «استون‌مارتین در نظر دارد تولید خود را طی شش سال آینده حدود 14 هزار دستگاه افزایش دهد.» پالمر هم‌چنین تایید کرد که فروش این شرکت از سال 2014 به این‌سو معادل 4 برابر افزایش پیدا کرده است.

همچنین مدیرعامل در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: «بازار چین افت کرده است ولی نه برای ما. اگر روی EBITDA (درآمد قبل از سود، مالیات،‌ استهلاک و کاهش بها) تمرکز کنیم پس قطعاً رشد را تجربه خواهیم کرد.»

سال گذشته استون‌مارتین پیش از مالیات 110.8 میلیون دلار سود کرده بود.

دیدگاه کاربران