در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید

معرفی لینکلن Aviator مدل 2020

20 آذر 1398 13:00

نسخه 2020 لینکلن Aviator مسلماً یکی از زیباترین تولیدات لینکلن طی سال‌های اخیر است. شاسی‌بلند چشم‌نوازی که طراحی پیچیده آن حس و حال نسخه مفهومی همین خودرو را که ابتدای امسال رونمایی شد را القا می‌کند.

علاوه‌بر نسخه بنزینی، پیشرانه پلاگین هیبریدی با قدرت 450 اسب‌بخار برای آن قابل سفارش خواهد بود.در واقع لینکلن اوییتور قصد دارد تا به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای سایز متوسط لوکس دنیا در مقابل برندهای نام‌دار اروپایی مانند آئودی Q7، ب‌ام‌و X5، مرسدس‌بنز GLE و ولوو XC90 عرض‌اندام کند.

جوی فالوتیکو مدیر لینکلن درباره این پروژه می‌گوید: «اوییتور نمایش خردمندانه‌ای از ویژگی‌های بنیادین برند ما است. اوییتور نمایشی باشکوه از ظرافت، عملکرد و راحتی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. نمایشی واقعی از چشم‌انداز لینکلن برای آینده.» در حالی که لینکلن می‌توانست اوییتور را به‌عنوان یک کانسپت با طراحی بی‌نظیر معرفی کند و البته هیچ امیدی به تولید شدن نداشته باشد؛ اما در عوض آمریکایی‌ها یک شاسی‌بلند با طراحی که روی پیمایش‌های خیابانی متمرکز شده بود را تولید کردند.

لینکلن Aviator مدل 2020

بازی زیبای چراغ‌های LED، جلوپنجره کروم عضلانی و بخشی از المان‌های طراحی انتهایی اشاراتی به زبان مفهومی این خودرو دارد. لینکلن اوییتور از پلتفرم فورد اکسپلورر جدید استفاده می‌کند؛ پلتفرمی که شامل نسخه‌های RWD (محور متحرک عقب) می‌شود و البته ویرایش محبوب AWD (همه چرخ‌های متحرک).

برای این خودرو از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربو با 400 اسب‌بخار قدرت استفاده شده است. نکته حیرت‌انگیز درباره این لینکلن آن است که جعبه‌دنده آن 10 سرعته اتوماتیک است. علاوه‌بر نسخه بنزینی، پیشرانه پلاگین هیبریدی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

 

نسخه پلاگین هیبرید بسیار اقتصادی‌تر از مدل استاندارد این خودرو عمل می‌کند. مدل پلاگین هیبرید مصرف سوختی برابر با 10.22 لیتر در صد کیلومتر داشته درحالی‌که مصرف نسخه‌های استاندارد AWD با پیشرانه شش سیلندر توئین توربو و همچنین نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو به ترتیب برابر با 11.7 و 11.2 لیتر در صد کیلومتر است.

توجه داشته باشید که در ارقام مربوط به مصرف سوخت لینکلن اوییتور گرندتورینگ پلاگین هیبرید، عملکرد برقی پیشرانه این خودرو لحاظ نشده چراکه در آن صورت مصرف سوخت به 4.2 لیتر در صد کیلومتر کاهش خواهد یافت. بد نیست بدانید شعاع حرکتی این خودرو در حالت تمام برقی تقریباً برابر با 34 کیلومتر بوده که در مقایسه با سایر رقبای این خودرو، رقم خوبی به حساب می‌آید.

لازم به‌ذکر است که هر شخص ساکن آمریکا روزانه به طور متوسط 48 کیلومتر مسافت را می‌پیماید. بنابراین هرچند رقم شعاع حرکتی لینکلن اوییتور گرندتورینگ پلاگین هیبرید نمی‌تواند تمام این نیاز را پوشش دهد اما بخش زیادی از نیاز کاربران را رفع خواهد کرد.

این شاسی‌بلند ساخت لینکلن در عین کم‌مصرف بودن، پیشرانه قدرتمندی نیز دارد که شش سیلندر و از نوع اکوبوست بوده و در همکاری با پیشرانه برقی، جمعاً 494 اسب‌بخار قدرت و 854 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

لینکلن Aviator مدل 2020

با وجود وزن بسیار سنگین سه تنی این شاسی‌بلند لوکس، شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت آن برابر با 5.5 ثانیه بوده که رقم خوبی محسوب می‌شود مخصوصاً وقتی موضوع صحبت یک خودروی هفت نفره باشد.

برای به دست آوردن چنین مجموعه کاملی از مصرف سوخت به صرفه، امکانات لوکس و عملکرد فنی قابل قبول، باید رقم نسبتاً بالایی نیز پرداخت کرد. قیمت پایه این شاسی‌بلند لوکس از 68 هزار دلار آغاز شده که در کامل‌ترین نسخه به 91 هزار دلار نیز می‌رسد. حقیقت این است که با پرداخت 10 هزار دلار مبلغ بیشتر نسبت به مرسدس‌بنز GLE 63، صاحب خودرویی هفت نفره می‌شوید که سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر بوده هرچند که شاید زیباتر نباشد.

دیدگاه کاربران