با صفر تا صد 3.4 ثانیه‌ای

رونمایی از نیسان لیف نیسمو RC مسابقه‌ای

10 آذر 1397 14:30

برای نسل قبلی خودروی الکتریکی لیف، شرکت نیسان یک مدل مسابقه‌ای به نام نیسمو RC ساخته بود تا به جهانیان پتانسیل بالای خودروی الکتریکی خود را نشان بدهد. از زمان رونمایی نسل جدید لیف، ما فقط یک مدل کانسپت نیسمو از آن دیده و امیدوار بودیم تا شرکت مدلی مسابقه‌ای از آن را هم رونمایی کند. اکنون نیسان دقیقاً این کار را انجام داده و نسل جدید خودروی مسابقه‌ای لیف نیسمو RC را رونمایی کرده است.

نیسان با معرفی این خودرو می‌خواهد توانایی‌های عملکرد فنی الکتریکی خود را به رخ جهانیان بکشد.این خودرو که در توکیو رونمایی شده از نظر عملکرد فنی، در مقایسه با مدل قبلی خود بسیار بهتر شده است. با دو موتور الکتریکی 120 کیلوواتی، لیف نیسمو RC به یک سیستم دو دیفرانسیل مجهز شده و 650 نیوتن‌متر گشتاور دارد. صفر تا صد این مدل مسابقه‌ای تمام الکتریکی فقط 3.4 ثانیه زمان می‌برد. نیسان هیچ اشاره‌ای به باتری استفاده شده در نیسمو RC و ظرفیت آن نکرده است.

نیسان با استفاده از اتاق فیبر کربنی و دیگر قطعات سبک، وزن کلی خودرو را پایین نگه داشته است. این خودرو با وزن 1220 کیلوگرمی خود در مقایسه با نسخه استاندارد لیف تقریباً 350 کیلوگرم کاهش نشان می‌دهد. علاوه‌بر سیستم تقسیم گشتاور و دو دیفرانسیل الکتریکی، از برخی قطعات خاص برای بهبود عملکرد خودرو در پیچ‌ها استفاده شده است. پک باتری در کف بخش مرکزی خودرو نصب‌شده و موتورهای الکتریکی و مبدل‌ها دقیقاً بالای چرخ‌های عقب و جلو قرار گرفته‌اند.

نیسان لیف نیسمو RC به یک بدنه سه‌تکه با بخش‌های جداشونده جلو و عقب مجهز شده و شاهد نصب یک باله عقب قابل تنظیم هم هستیم. از مهم‌ترین موارد در طراحی ظاهری بدنه می‌توان به جلوپنجره V-Motion نیسان و رنگ بدنه نقره‌ای و مشکی آن به یاد خودروی فرمول E نیسان اشاره کرد. طول بدنه در مقایسه با نیسمو RC قبلی بیشتر شده ولی اگر بخواهیم آن را با مدل استاندارد لیف مقایسه کنیم، تقریباً 30 سانتی کوتاه‌تر است.

نیسان قصد دارد خودروی لیف نیسمو RC را در تمام مسابقات فرمول E و همچنین برخی رویدادهای خودرویی در معرض نمایش عموم قرار بدهد. مانند نیسمو RC قبلی، هر چند وقت یک‌بار می‌توانیم انتظار حضور این خودرو در پیست را هم داشته باشیم.

دیدگاه کاربران