اولین برندی که به 1 میلیارد لایک در اینستاگرام رسید

مرسدس بنز، سلطان لایک‌ها

10 آذر 1397 20:00

با نزدیک شدن به پایان سال جاری میلادی مرسدس‌بنز به رکوردی بی‌نظیر رسید. در میان صد برند برتر دنیا (که توسط موسسه اینتربرند مشخص شده‌اند)، مرسدس‌بنز اولین برندی است که میزان لایک پست‌های آن در اینستاگرام از مرز یک میلیارد گذشته است.

در میان پست‌های منتشر شده مدل AMG GT63 S با دریافت 189,873 لایک به طور متوسط به ازای هر پست، محبوب‌ترین خودروی صفحه مرسدس در اینستاگرام بوده است.طبق تحقیقات شرکت T4Media، شرکت مرسدس توانسته یک میلیارد لایک از کاربران اینستاگرام دریافت کند. این افتخار ارزشمند با برگزاری نمایشگاهی در موزه این شرکت آلمانی در اشتوتگارت جشن گرفته خواهد شد. در این نمایشگاه که از 5 تا 31 ژانویه 2019 برگزار می‌شود برترین عکس‌های منتشر شده در صفحه رسمی مرسدس‌بنز در اینستاگرام در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مرسدس‌بنز از سال 2012 فعالیتش را در اینستاگرام شروع کرد و از آن زمان عکس‌های صفحه رسمی آن‌ها به آدرس @mercedesbenz ماهانه به طور متوسط 27.6 میلیون لایک دریافت کرده است. این در حالی است که حساب‌های رسمی مرسدس در رسانه‌های اجتماعی آنلاین با موضوع سرویس عکس و ویدیو به طور کلی 35.66 میلیون دنبال‌کننده دارد.

اولین پست منتشر شده توسط مرسدس تصویری از یک مرسدس‌بنز SL63 AMG بود، که در 8 مارس 2012 ثبت شده است. در میان پست‌های منتشر شده مدل AMG GT 63 S 4MATIC+ با دریافت 189,873 لایک به طور متوسط به ازای هر پست، محبوب‌ترین خودروی صفحه مرسدس در اینستاگرام بوده است. همچنین محبوب‌ترین پست تا این لحظه با نزدیک به 675 هزار لایک به یک کار گرافیکی از اندرو میترو (Andrew Mytro) اختصاص دارد که پسری را در حال رویاپردازی برای تصاحب یک مرسدس به تصویر کشیده است.

محبوب‌ترین پست صفحه رسمی مرسدس‌بنز در اینستاگرام

استراتژی چندکاناله مرسدس در فضا مجازی، استفاده از مخاطبان در تهیه محتوا، بهره‌مندی از تاثیر اینفولئنسرها و انتخاب موضوعات جذاب و مرتبط با گروه‌های هدف به اثرگذاری پیام‌ها و محبوبیت مرسدس در اینستاگرام کمک بزرگی کرده است.

در فرآیند چندکاناله مرسدس‌بنز، آن‌ها محتوای مد نظر خود را در انواع کانال‌های دیجیتالی منتشر می‌کنند. سپس با آگاهی بر اثرگذاری اینفلوئنسرها و کمکی که می‌توانند در بازاریابی محصولات ارائه دهند، از آن‌ها برای حضور در مراسم‌ها و رونمایی‌ها دعوت می‌کنند. همچنین خودروها برای تست در اختیار این افراد قرار می‌گیرد تا با تست آن‌ها و انتشار گزارش در صفحاتشان به سوالات و نظرات طرفداران پاسخ دهند. در کنار این موارد، مرسدس‌بنز همکاری‌هایی با عکاسان و فیلم‌سازان شکل داده و افراد مشهوری را به عنوان سفیر برند خود انتخاب کرده است.

نویسنده : محمدرضا ریاضی

منبع : media.daimler.com

دیدگاه کاربران