• شرايط فروش اوپل

نام خودروهای وارداتی اپل مشخص شد

شرایط فروش آسیا خودرو و ثبت نام اپل (مهر 1402)

4 مهر 1402 10:42

نام خودروهای وارداتی اپل مشخص شد

مهر 1402: شرکت آسیا خودرو، نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات مدیران خودرو، قصد دارد تا محصولات برند آلمانی اپل را وارد کشور کند. اکنون نام خودروهای وارداتی این شرکت مشخص شده و اطلاعات آن طبق جدول زیر است:

نام خودرو  کشور سازنده پیشرانه گیربکس
اپل کراس لند اسپانیا

1.2 لیتری با کد

EA025DB12

اتوماتیک
اپل کورسا هاچ‌بک  آلمان 

1.2 لیتری با کد

HNSS-X1B700

اتوماتیک
اپل آسترا لهستان 

1.2 لیتری با کد

HNST-F11E01

اتوماتیک
اپل موکا  فرانسه 

1.2 لیتری با کد 

HNSS-41B700

اتوماتیک
اپل گرند لند ایکس آلمان 

1.2 لیتری با کد

HNSS-C1PF00

اتوماتیک

طبق جدول، پنج خودرو از این برند وارد کشور خواهد شد که هر کدام از آن‌ها ساخت یکی از سایت‌های تولیدی اپل در کشورهای مختلف هستند. محصولات اپل قبلا نیز در بازار ایران عرضه شده بودند که شرکت توان خودرو جی مسئول واردات آن‌ها بود.

شرکت آلمانی اپل از سال 1929 تا سال 2017 در تملک گروه خودروسازی جنرال موتورز بوده و در 6 مارس سال 2017 به قیمت 2.2 میلیارد یورو به گروه PSA فروخته شد. اکنون در مالکیت گروه استلانتیس است.

افتتاح اولین شوروم اپل در ایران

مرداد 1402: نام آسیا خودرو، به عنوان یکی از نمایندگی‌های مدیران خودرو شناخته می‌شد. اما اکنون این شرکت قصد دارد محصولات اپل آلمان را به ایران وارد و عرضه کند. در همین راستا آسیا خودرو در حال آماده سازی شوروم خود در خیابان اندرزگو تهران است.

در بنر های نصب شده در این شوروم، اپل آسترا دیده می شود که یک هاچبک سایز متوسط و جذاب از این برند آلمانی است. اپل یکی از زیرمجموعه های گروه استیلانتیس به حساب می آید و محصولات این نشان اشتراکات زیادی با خودرو های پژو سیتروئن دارند. به عنوان مثال بسیاری از اجزای آسترا و حتی پلت فرم این خودرو در پژو ۳۰۸ جدید نیز قابل مشاهده است.

افتتاح نمایندگی اپل در تهران

سایر محصولات این نشان آلمانی شامل موکا، کراس لند، کورسا، اینسیگنیا و… است. توان خودرو جی در سال ۱۳۹۵ به‌عنوان نماینده اپل در ایران معرفی شدغ اما بعد از ابطال مجوز وارداتش در ابتدای سال ۹۶، این شرکت و محصولات اپل در ایران فراموش شدند. تا جایی که این روز ها مالکان موکا های وارداتی، نه خدمات پس از فروش و نه بازار دست دوم دارند.

آماده سازی شوروم اپل در ایران نشان می دهد که محصولات این خودروساز آلمانی یک گام دیگر به بازار ایران نزدیک تر شده اند و احتمالا نسخه های اولیه نیز در گمرک دوبی یا مبدا ترکیه در انتظار ورود به بازار ایران هستند.

واردات خودروهای اپل در سال 1402

محصولات شرکت اپل از دوران قبل از انقلاب اسلامی در ایران حضور داشتند. اوایل دهه 1370 خورشیدی، اپل با شرکت ملبا به ایران بازگشت و در نمایشگاه بین المللی آن سال، مدل‌هایی مانند کورسا، آسترا ، وکترا و امگا را نمایش داد و تحولی جدید را در بخش خودروهای وارداتی ایجاد کرد. با پایان واردات خودرو در ایران، در سال 1374 تعداد محدودی مدل سدان لوکس امگا به ایران آمد که تا سال‌ها در کنار مرسدس بنز، لوکس‌ترین خودروی بازار ایران بود.

سپس در اوایل دهه 1390 خورشیدی، شرکت توان خودرو جی، مجوز واردات اوپل را گرفت و موفق شد تا تعداد بسیار محدودی از مدل‌های اوپی اینسیگنیا، کورسا و موکا را در فاصله سال‌های 1393 تا 1396 به کشورمان بیاورد. اکنون پس از چند سال وقفه در واردات خودرو، نام برند اوپل، دوباره در میان لیست خودروهای وارداتی دیده می‌شود. این برند اصیل توانسته مجوز واردات خودرو به کشور را کسب کند؛ البته هنوز مدل‌های آن و همچنین نام شرکت واردکننده‌ها مشخص نشده است، اما حضور آن در بازار ایران بسیار جذاب خواهد بود.

دیدگاه کاربران
امیرحسین حسینی 1402/7/6
با این مقررات مسخره واردات خودرو، اپل ۳ سیلندر وارد می کنند...خب لااقل چهارسیلندر ۱۶۰۰ وارد می کردین
پاسخ
0
0
0
امیرحسین حسینی 1402/7/6
با این قوانین مسخره، موتور ۳ سیلندر وارد میشه...خب چهارسیلندر لااقل وارد کنید
پاسخ
0
0
0
aref1994 1402/5/16
یه اپل موکا رنگ سبزشو می‌خوام کجا مراجعه کنم ؟
پاسخ
1
0
0
hassan123 1402/10/1
سلام. یک اوپل موکا فول هفته آینده در سازمان تملیکی به مزایده گذاشته می شه.
0
0