شرایط فروش کارمانیا تیر 1400

تیر 1400: شرکت خودروسازی کارمانیا، با انتشار اطلاعیه‌ای در تاریخ 22 تیرماه، از حواله‌داران BYD خواسته است که از روز شنبه 2 مردادماه 1400، برای تعیین تکلیف قراردادشان به نمایندگی‌های کارمانیا مراجعه کنند:

»» فراخوان کارمانیا برای حواله‌داران BYD ««

طبق اطلاعیه فوق، کارمانیا گفته که علاوه‌بر امکان انصراف مشتریان، شرایط تحویل خودروی جایگزین نیز برای این شرکت به وجود آمده و حواله‌داران می‌توانند با به‌روزرسانی مبلغ پیش‌پرداخت متناسب با خودروی جدید، قراردادشان را تمدید کنند. با اینکه نام این خودرو هنوز اعلام نشده اما احتمالا دارد که کارمانیا برای حواله‌دارانش، کراس‌اور مدرن بی‌وای‌دی تانگ را درنظر گرفته باشد.

آخرین وضعیت تعهدات معوق کارمانیا

بهمن 1399: آقای برازوان (مدیرعامل کارمانیا) در حاشیه کنفرانس خبری برای معرفی کارمانیا EK1، از برنامه‌های جدید این شرکت برای آینده خبر داده که خلاصه آن به شرح زیر است:

1- کارمانیا حدود 2 هزار تعهد معوق دارد که مربوط به حواله‌داران BYD است.

2- حواله‌داران یا می‌توانند خودرو برقی EK1 را خریداری کنند یا اینکه طبق شرایطی مشخص، منتظر بمانند تا خودرو بنزینی تحویل بگیرند.

3- حواله‌داران BYD در اولویت تحویل خودروی برقی هستند و تا زمانیکه تکلیف حواله‌داران مشخص نشده، کارمانیا اقدام به فروش یا پیش فروش خودرو برقی به سایر مشتریان نخواهد کرد.

4- کارمانیا به موازات برند سودا (برای تولید خودرو برقی EK1)، با دو برند دیگر نیز درحال مذاکره است که نتایج آن در صورت قطعی‌شدن، اطلاع‌رسانی می‌شود.

5- تولید خودرو برقی EK1 از فروردین 1400 شروع می‌شود و کارمانیا بنا دارد تا در سال آینده حدود 1000 دستگاه از این محصول برقی را وارد بازار کند.


معرفی محصولات کارمانیا در بازار ایران

خط تولید BYD در ایران، از پاییز 95 در ایران به بهره‌برداری رسید و اولین محصول آن نیز کراس‌اور بی‌وای‌دی S6 بود. کارخانه خودروسازی کارمانیا در فضایی بالغ بر 150 هزار متر مربع، احداث شده و بنابه گفته‌های آقای سالاری شریف (مدیرعامل کارمانیا)، ساخت این کارخانه از شروع زیرساخت تا راه‌اندازی خط تولید تنها 7 ماه، زمان برده که رکورد جدیدی در صنعت خودروسازی است.

بی‌وای‌دی E6، دومین محصول BYD در ایران بود که ابتدا در نمایشگاه خودرو تبریز 95 رونمایی شد. مهم‌ترین ویژگی این ون چینی، پیشرانه تمام الکتریکی آن است. موتور برقی E6 دقیقاً 121 اسب‌بخار قدرت دارد و جالب‌تر اینکه با یکبار شارژ، حدود 400 کیلومتر جابجا می‌شد.

اما نبود زیرساخت‌های مناسب برای چنین خودرویی، قیمت‌گذاری بالا، کمبود تجهیزات رفاهی و طراحی قدیمی آن، همگی دست به دست هم دادند تا E6 هیچگاه به خیابان‌های کشورمان نیاید.

بی‌وای‌دی F3، سومین محصولی بود که کارمانیا از آن رونمایی کرد؛ خودرویی که قرار بود در در اواخر سال 96 به‌دست مشتریانش برسد اما تحویل آن تا خرداد 97 به تاخیر افتاد. در خردادماه 97 نیز کارمانیا بعد از حدود 4 ماه تاخیر، نخستین سری F3 را شماره‌گذاری کرد و به خیابان فرستاد. بی‌وای‌دی F3 فقط با گیربکس دستی فروخته شد اما کارمانیا قرار بود نسخه اتومات آنرا هم از اواخر سال 97 به بازار بفرستد اما هیچوقت این اتفاق رخ نداد!

محصول دیگری که کارمانیا در سال 97 رونمایی کرد، بی‌وای‌دی S7 بود. S7، نام چهارمین محصول بی‌وای‌دی است که در اردیبهشت‌ماه 97، اولین پیش‌فروش آن آغاز شد و نخستین سری آن نیز قرار بود در پاییز 97 به بازار بیاید. اما در اواسط همان سال، آمریکا از برجام خارج شد و خودروسازی ایران را تحریم کرد که نتیجه آن، توقف همکاری BYD با کارمانیا بود.

در زمستان 99 نیز کارمانیا از خودرو برقی EK1 رونمایی کرد که محصولی از برند چینی سودا بود. طبق برنامه‌ریزی کارمانیا، تولید این خودرو برقی از اواسط بهار 1400 در ایران شروع خواهد شد.

آرشیو
  • 22 تیر 1400 فراخوان حواله داران بی وای دی
    PDF
  • 05 مهر 1397 شرایط فروش مشارکتی کارمانیا
    PDF
  • 27 تیر 1397 شرایط فروش S6 و S7 ویژه نمایشگاه شیراز
    PDF
  • 17 تیر 1397 شرایط فروش S6 و S7
    PDF
  • 23 خرداد 1397 شرایط فروش S6 و S7 ویژه عید فطر
    PDF

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : karmania-auto.ir