ون بزرگ فرانسوی در بازار ایران از بازار شاسی‌بلندها سهم می‌خواهد.

بزودی در ایران؛ رنو اسپاس

9 اردیبهشت 1397 13:13

سال گذشته برند رنو پس از سال‌ها سلطنت کره‌ای‌ها بر بازار خودروهای وارداتی ایران، توانست به مقام اول دست پیدا کند. فرانسوی‌ها که از دیرباز علاقه ویژه‌ای به بازار ایران داشتند، اکنون فضا را برای عرض‌اندام بیشتر فراهم می‌بینند. غیر از مدل‌های تولیدی این برند مانند مگان، لوگان (تندر 90)، ساندرو، استپ‌وی و این اواخر کپچر، بخت با وارداتی‌هایی مانند سیمبل، تلیسمان، داستر و کولئوس نیز یار بوده است.

مطلع شده‌ایم که نگین خودرو نماینده رنو در ایران مجوزهای مربوط به عرضه یک محصول دیگر از این برند را نیز دریافت کرده است؛ اِسپاس یک ون سایز بزرگ است، که از سال 1984 وارد خط تولید رنو شد و هم اکنون نسل پنجم آن در بازار عرضه می‌شود.

این خودرو در بازارهای جهانی در بازار جهانی ون هایی مانند فولکس‌واگن شاران و فورد S-MAX از رقبای اصلی آن هستند. این درحالی است ‌که در بازار ایران با عدم وجود رقیب هم‌کلاس، یک دوجین رقیب شاسی‌بلند برایش دندان‌ تیز کرده‌اند.

 

زیر ذره‌بین

همان طور که گفته شد ، اسپاس محصول تازه‌واردی نیست. رنو این خودرو را از سال 1984 روی خط تولید برده بود. با عمری بیش از 30 سال به‌خوبی می‌داند که نیازهای جهانی برای یک خودرو بلندبالا چه چیزی است. به همین خاطر است که به‌لحاظ طراحی هم خانواده‌ها را جذب می‌کند و هم جوانان را.

 

 

 

 

برخی از کارشناسان پیشرانه 1.6 لیتری این خودرو را یکی از بخش‌های نگران‌کننده آن می‌دانند. درحالی‌که باید اشاره کرد که اسپاس مجهز به یک توربوشارژر حرفه‌ای است که توانسته قدرتش را تا مرز 200 اسب‌بخار بالا بکشد. در ضمن گشتاور 260 نیوتن‌متری آن به‌خوبی بر وزن 1600 کیلوگرمی‌اش غلبه می‌کند. این یعنی کاری کرده است، که شتاب صفرتاصد این ون بزرگ 8.5 ثانیه ثبت شود. سرعت نهایی آن نیز کمی بیشتر 200 کیلومتربرساعت خواهد بود.

نگین‌خودرو هنوز اطلاعاتی درباره تریم، آپشن و قیمت اسپاس منتشر نکرده ولی با این حال پیش‌بینی می‌کنیم این خودرو برای تابستان آماده فروش شود.

دیدگاه کاربران