• فروش چانگان
  • شرايط فروش چانگان
  • شرايط فروش چانگان
  • شرايط فروش چانگان
  • ثبت نام چانگان cs35 پلاس
  • ثبت نام چانگان cs35 پلاس
  • فروش چانگان سي اس 35

برنامه سایپا برای پیش فروش چانگان CS55 و CS35 پلاس

شرایط فروش چانگان و ثبت نام چانگان وارداتی (بهمن 1402)

25 بهمن 1402 11:24

برنامه سایپا برای پیش فروش چانگان CS55 و CS35 پلاس

بهمن 1402: علی آبادی، وزیر صمت، در شرکت سایپا حضور یافت و اعلام کرد که روند عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه طی ماه‌های آینده ادامه دارد.

همچنین به صورت نمادین 5 دستگاه خودروی چانگان CS55 پلاس به مشتریان محترم گروه سایپا تحویل داده شد. قرار است از 24 بهمن تحویل 610 دستگاه خودروی CS55 پلاس به مشتریان آغاز شود. همچنین گروه خودروسازی سایپا برنامه پیش فروش 4000 دستگاه خودرو CS55 پلاس و 2000 دستگاه خودرو CS35 پلاس را برای مشتریانی که در مرحله جدید در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در حال ثبت نام هستند، برنامه ریزی کرده است.

فراخوان ثبت نام چانگان: آبان 1402

فراخوان جدید شرکت سایپا برای ثبت نام از متقاضیان خرید چانگان CS35 پلاس، از روز چهارشنبه مورخ 10 آبانماه 1402 آغاز شده است. در این طرح، آن‌دسته از متقاضیان خرید خودرو خارجی که اسفندماه 1401 در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی ثبت نام کرده و در لیست اولویت‌بندی وزارت صمت قرار گرفته‌اند، پس از دریافت پیامک اطلاع‌رسانی از شرکت سایپا، امکان واریز وجه خودرو و تکمیل مراحل ثبت نام خودرو چانگان را دارند:

فراخوان ثبت نام چانگان - آبان 1402
مدل CS35 تیپ 3
قیمت قطعی 1274.413 میلیون
تحویل 90 روزه

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

براساس بخشنامه فروش فوق العاده چانگان، متقاضیان امکان انتخاب رنگ سفید، مشکی، نقره‌ای، خاکستری، قرمز و آبی را دارند.

قیمت انواع چانگان CS35: آبان 1402

شرکت خودروسازی سایپا، از تاریخ هشتم آبانماه 1402، لیست قیمت انواع چانگان CS35 پلاس را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

قیمت انواع چانگان - پاییز 1402
مدل قیمت پایه قیمت نهایی
CS35 تیپ 2 959.974 1143.488
CS35 تیپ 3 1076.449 1274.132

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

پیش فروش چانگان CS55: آبان 1402

با اعلام شرکت سایپا، آن دسته از متقاضیان خرید خودرو وارداتی که در اسفندماه 1401 در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودند و سپس در مهرماه 1402 نسبت به انتخاب خودروی چانگان CS55 پلاس اقدام کرده‌اند، می‌توانند از روز دوشنبه مورخ 1402/08/01 با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی سایپا به نشانی saipa.iranecar.com نسبت به تکمیل ثبت نام و واریز وجه پیش پرداخت، اقدام نمایند:

پیش فروش چانگان cs55 پلاس سایپا

براساس بخشنامه پیش فروش چانگان، قیمت خودرو غیرقطعی است و قیمت نهایی در زمان تحویل، به اطلاع خریداران می‌رسد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط پیش فروش چانگان CS55 پلاس (PDF)

امکان لغو سفارش برای خریداران چانگان

براساس اطلاعیه جدیدی که در سامانه جامع فروش خودروهای وارداتی در تاریخ 16 مهرماه منتشر شده است، متقاضیانی که در عرضه شماره یک، خودرو چانگان CS35 پلاس (تیپ 2 و 3) انتخاب نموده‌اند اما هنوز از طرف شرکت سایپا، دعوتنامه دریافت نکرده‌اند، در صورت تمایل به دریافت سایر خودروها در عرضه‌های بعدی، می‌توانند نسبت به لغو سفارش خود طی 48 ساعت آینده (از تاریخ 1402/07/16) اقدام نمایند. در غیر اینصورت، متقاضیان خودرو چانگان CS35 plus در لیست انتظار شرکت سایپا باقی خواهند ماند.

تبصره 1: لازم به ذکر است تا زمانی که متقاضیان فعلی خودرو چانگان CS35 پلاس را تحویل نگرفته‌اند، عرضه جدیدی برای این خودرو صورت نخواهد گرفت.

تبصره 2: امکان تغییر اولویت از تیپ 2 به 3 برای متقاضیان محترم خودرو چانگان CS35 پلاس محیا می‌شود.

تبصره 3: در صورت لغو سفارش قبل، انتخاب خودروی جدید و عدم امکان تخصیص خودروی جدید با توجه به ظرفیت موجود، اولویت ایشان به قوت خود باقی می‌ماند.

تبصره 4- در صورت لغو سفارش قبل، انتخاب خودروی جدید و تخصیص به ایشان در صورت عدم تکمیل وجه در زمان مقرر اولویت ایشان در سامانه حذف می گردد.

پلاک‌گذاری و تحویل 272 دستگاه چانگان وارداتی 

مهر 1402: حسین کاظمی طرقی، معاونت بازاریابی و فروش سایپا، اعلام کرد یکی از سیاست‌های وزارت صمت در کنترل بازار خودرو طرح سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بود که تاکنون دو مرحله از آن اجرایی شده است. برنامه واردات خودرو نیز دومین سیاست جهت کنترل قیمت بوده که گروه خودروسازی سایپا در همین زمینه نسبت به واردات خودروهای  Cs35 ، Cs 55  و زوتی Dl5 اقدام نموده است.

وی افزود رئیس سازمان توسعه تجارت معتقد است تاکنون فقط 100 دستگاه خودرو چانگان وارداتی تحویل مشتریان شده است. مطابق گزارش دریافتی تا روز جاری از مجموع 460 نفر ثبت نامی تعداد 272 دستگاه خودروهای چانگان مشتریان  فاکتور و تخصیص پلاک صورت پذیرفته و خودروها در حال تحویل به مشتریان هستند.

ثبت سفارش جدید برای چانگان وارداتی

مهر 1402: آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل شرکت سایپا، در نشست خبری خود در تاریخ 4 مهرماه، درباره افزایش قیمت خودروهای چانگان پس از ورود به گمرکات کشور می‌گوید این خودروها پس از ترخیص از گمرک قیمت‌گذاری شدند. سپس هزینه عوارض گمرک و شماره گذاری و پلاک نیز به آن اضافه شد. در حقیقت افزایش قیمت خودروهای چانگان ناشی از اعمال هزینه‌های ذکر شده بود. 

وی اضافه کرد: از روزی که اولین خودرو وارداتی تحویل و قیمت‌ها اعلام شد تا امروز برای 200 نفر از متقاضیان فاکتور صادر کردیم و زمانی که برای متقاضیان فاکتور صادر شود آنها باید مابه‌ التفاوت را واریز کنند و پس از آن برای آنها درخواست پلاک می‌شود که این فرآیند 7 تا 10 روز طول می کشد. تیموری تصریح کرد: در طول دو هفته 60 خودروی وارداتی پلاک شده چانگان را تحویل دادیم. مابقی نیز  توسط خریداران در حال تکمیل وجه است و پس از آن نیز خودرو تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه برای خودروهای چانگان و دلفی، حدود 29 هزار ثبت سفارش در وزارت صمت داشتیم، گفت: باید فرآیند تامین و تخصیص ارز این خودروها طی شود. همچنین طی روزهای آینده 1000 دستگاه چانگان به سمت ایران حرکت خواهد کرد و 2000 دستگاه دیگر نیز در فرآیند ساخت است. در حقیقت این 29 هزار دستگاه بر اساس سفارش و تخصیص ارز تولید و تحویل می شود.

تحویل اولین سری چانگان CS35

شهریور 1402: شرکت خودروسازی سایپا، در حاشیه اولین دوره نمایشگاه «روایت خدمت» که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، در اوایل شهریورماه 1402 برگزار گردید، طی مراسمی با حضوری عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، , محدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، شماره‌گذاری نخستین چانگان CS35 پلاس وارداتی را انجام داد و تحویل نمادین آنرا آغاز کرد.

براساس وعده مدیران سایپا، در هفته آینده، تعداد قابل توجهی از خودروهای چانگان، شماره‌گذاری شده و بزودی تمامی 1108 نفری که برای این محصول ثبت نام کرده بودند، به خودروی‌شان می‌رسند.

ترخیص خودروهای چانگان از گمرک تهران

مرداد 1402: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، روز دوشنبه مورخ 9 مردادماه، با حضور سرزده در گمرک غرب تهران، دستور ترخیص یک هزارو 133 خودروی وارداتی در این گمرک را صادر کرد. این خودروها که بیش از  10 روز از اظهار آن گذشته به علت عدم تطابق تولید در پارکینگ گمرک دپو شده بود که با دستور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و اخذ تعهد قانونی واردکننده برابر اظهاریه انطباق ترخیص شدند.

اسلام‌پناه در روند این بازدید سرزده تأکید کرد: خودروهایی که تایید نوع و تطابق تولید داشته باشند را در کمتر از 24 ساعت بعد از اظهار ترخیص می‌شود. رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه مجوز واردات به واردکننده داده شده است، افزود: خودروها پس از ورود و اظهار ترخیص و انتظار قیمت گزاری شورای رقابت وارد بازار و شبکه توزیع می شوند.

وی اظهارداشت: خودروهای وارداتی باید قابلیت پاس کردن استانداردهای قانونی ابلاغی و مد نظر را داشته باشند. اگر واردکنندگان از مبدا‌ تاییدیه و تعهد اصالت همراه با تایید نوع خودرو را داشته باشند با اخذ تعهد قانونی وارد کننده و یا روش های جایگزین، ترخیص انجام می‌شود. اسلام پناه اضافه کرد: عدم ترخیص خودرو فقط مربوط به نظامات استاندارد و گمرک نیست و بعضا سایرعوامل نیز تعلل می کنند.

سایپا باید تعهد دهد تا چانگان‌ها ترخیص شوند

مرداد 1402: مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، از خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران بازدید کرد و  از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص در نشانه‌گذاری خودروها، 1133 دستگاه خودروی چانگان که در گمرک غرب تهران دپو شده را ترخیص کند.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سایپا این خودروها را دیر اظهار کرده است. به طوری که 15 روز پیش این خودروها اظهار شده، اظهارنامه تایید و به سازمان ملی استاندارد ارجاع است. اما این خودروها دارای برخی نواقص نشانه‌گذاری است که قرار شده شرکت سایپا با ارائه تعهد به سازمان ملی استاندارد مبنی بر رفع آن‌ها، در کمتر از 24 ساعت بتواند این خودروها را ترخیص کند. اما تاکنون این تعهد ارائه نشده است.

محموله چانگان در گمرک تهران

از جمله این نواقص در نشانه گذاری نصب کمربند ایمنی، مصرف سوخت و ... بوده است. اما با ارائه تعهد از سوی شرکت سایپا برای رفع این نواقص، اجازه ترخیص خودروها داده می‌شود. قبل از شماره‌گذاری، نواقص باید برطرف شود. تطابق تایید نوع خودروها نیز انجام شده که برخی خودروها این تاییدیه را ندارند و در حال دریافت آن‌ها هستند. به محض صدور تاییدیه نوع این خودروها نیز کمتر از 24 گواهی coc برای این خودروها صادر می‌شود.

افزایش تعرفه گمرک و انتظار برای تحویل چانگان

مرداد 1402: حدود 1100 دستگاه چانگان پیش فروش شده، اما شماره گذاری و تحویل آن‌ها دچار تاخیرهای مکرر شده است. آخرین تاخیر، مربوط به تقاضای گمرک برای پرداخت مابه‌التفاوت افزایش تعرفه از 55 به 70 درصد از سوی سایپا شد و گروه خودروسازی سایپا حسب تجربه های کاری در قرارداد پیش‌فروش هزینه های احتمالی آینده را به امضا مشتریان رسانده بود.

اکنون شرکت سایپا منتظر است تا رقم افزایش تعرفه را شورای رقابت تایید کند تا امکان اخذ مبلغ اضافه شده تعرفه از مشتریان امکان پذیر شود و بعد از آن فورا اولین سری خودروهای وارداتی تحویل مشتریان شود. جلسه بعدی شورای رقابت روز سوم مرداد است و هزار و صد نفر منتظر هستند تا شورای رقابت یک نامه را امضا کند تا 1100 خانواده در تعطیلات تابستانی سوار بر خودروهای خود شوند.

قیمت و زمان عرضه چانگان وارداتی اعلام شد

تیر 1402: شورای رقابت در خردادماه، قیمت چانگان وارداتی را اعلام کرد. قیمت فروش درب انبار واردکننده خودرو چانگان CS 35 پلاس تیپ دو، 849 میلیون و 628 هزار تومان و قیمت چانگان CS 35 پلاس تیپ 3 نیز 904 میلیون و 470 هزار تومان اعلام شده است. اکنون شرکت سایپا هزینه های قانونی شامل عوارض قانونی شماره گذاری، مالیات نقل و انتقال و ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث، هزینه اسقاط ، حمل تا شبکه توزیع، کمیسیون فروش قیمت فروش این خودرو را حساب کرده و قیمت را با اختلاف 260 تا 280 میلیون تومانی منتشر کرد.

اسناد قیمتگذاری چانگان وارداتی

قیمت های اعلامی شرکت سایپا با محاسبه حقوق ورودی 55 درصدی خودروهای سواری تعیین شده بود؛ اما با ابلاغ حقوق ورودی جدید که توسط هیأت دولت در 21 خردادماه به تصویب رسید، حقوق ورودی خودروهای سواری تغییر و به 70 درصد رسیده است که بر همین اساس قیمت چانگان رشد 65 میلیون تومانی را تجربه کرد. طبق شنیده‌ها قرار است هفته آینده عرضه چانگان های وارداتی با قیمت جدید آغاز شود و اگر تغییرات قیمتی در خصوص این خودرو توسط شورای رقابت با لحاظ حقوق ورودی جدید اعمال شود شرکت سایپا هزینه های اضافی را به مشتریان برگشت خواهد داد.

عرضه چانگان‌ وارداتی طبق قیمت‌ شورای رقابت

خرداد 1402: گروه خودروسازی سایپا طبق قانون و بر اساس قیمت گذاری شورای رقابت، خودروهای چانگان وارداتی خود را به ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی، عرضه خواهد کرد.

قیمت های اعلامی گروه خودروسازی سایپا در مورد خودروهای چانگان CS35 پلاس تیپ 2 و تیپ3، مطابق با قانون و مصوبه شورای رقابت است و در این خصوص سعی شده رضایت مشتریان کسب شود. بر این اساس قیمت های اعلامی در سایت فروش گروه خودروسازی سایپا که پیرو دعوت از متقاضیان حائز شرایط بر اساس اولویت بندی وزارت صمت عنوان شده، مربوط به اولین محموله خودروهای وارداتی این مجموعه است و قیمت محموله‌های وارداتی بعد، بر اساس مستندات و نرخ ارز مورد عمل، برآورد و متعاقبا اعلام خواهد شد.

توجه داشته باشید که به قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت، سایر هزینه ها چون عوارض قانونی شماره گذاری، مالیات نقل و انتقال و ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث، هزینه اسقاط، حمل تا شبکه توزیع، کمیسیون فروش و سایر عوارض قانونی که در قیمت پایه لحاظ نشده، قابل اعمال به قیمت های مندرج است. از این رو تاکید می شود که قیمت پایه فروش محصولات وارداتی گروه سایپا بر اساس قیمت گذاری شورای رقابت در مورد چانگان CS35 پلاس تیپ 2 درب انبار واردکننده 8 میلیارد و 496 میلیون و 288 هزار و 883 ریال و نرخ فروش چانگان CS35 پلاس تیپ3، 9 میلیارد و 44 میلیون و 708 هزار و 722 ریال است.

چندی پیش گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که متقاضیان حائز شرایط خرید خودروی چانگان CS35 پلاس تیپ 2 و تیپ 3، که در اسفندماه سال 1401 در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی نسبت به ثبت نام اولیه و انتخاب خودرو اقدام کرده اند، بر اساس اولویت بندی (مرحله اول) صورت گرفته توسط وزارت صمت و تعداد خودروی وارداتی، امکان ثبت نام خودروی درخواستی از تاریخ 13 خردادماه فراهم است.

ثبت نام چانگان CS35 پلاس: خرداد 1402

شرکت سایپا برای نخستین‌بار، شرایط ثبت نام چانگان CS35 پلاس در تیپ‌های 2 و 3 را اعلام کرده است. براساس بخشنامه فروش چانگان، اولین مرحله فراخوان از ثبت نام کنندگان این خودرو که در مرحله اول فروش یکپارچه خودروهای وارداتی شرکت کرده بودند، از ساعت 14 روز شنبه 13 خردادماه 1402 آغاز می‌شود. این گروه از متقاضیان، به محض دریافت پیامک اطلاع‌رسانی از سوی سایپا، می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی سایپا به نشانی saipa.iranecar.com جهت ثبت نام خودرو چانگان اقدام نمیاند:

مدل قیمت قطعی محصول رنگ‌های قابل تحویل
تیپ 2 1 میلیاردو 114.4 میلیون سفید،خاکستری،نقره‌ای،آبی
تیپ 3 1 میلیاردو 182.8 میلیون سفید،خاکستری،نقره‌ای،آبی،قرمز

براساس بخشنامه فروش فوق العاده چانگان، قیمت خودروهای چانگان، قطعی بوده و موعد تحویل خودروها نیز 90 روزه خواهد بود. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

چانگان‌های وارداتی از هفته آینده تحویل داده می‌شوند

اردیبهشت 1402: محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، در مراسم روز جهانی کار و کارگر در محل شرکت مگاموتور، به ثبت سفارش ۲۹ هزار دستگاه خودرو چانگان و زوتی اشاره کرد و گفت از خرداد ماه سال گذشته این خودروها برای تطابق با استاندارد ملی کشورمان وارد شده است.

وی افزود محموله نخست این خودروها هزار و ۲۰۰ دستگاه بود که مطابق بازار عربستان آماده شده بود و علت تاخیر در عرضه آنها این است که استاندارد در کشور عربستان از استاندارد چین تبعیت می کند اما ما از استاندارد اروپایی تبعیت می کنیم. فرایند تطبیق استاندارد طی دو ماه به انجام رسید و مشکلات حل شده است و با پایش پرداختی‌های افراد و سایر موارد، انتظار می رود از هفته بعد فرایند تحویل خودروها به مشتریان انجام شود. اگر مشکلات تخصیص ارز حل شود به طور حتم ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد خواهد شد. همچنین واردات یک خودروی کراس اوور هیبرید با مصرف سوخت کمتر از چهار لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش  در ۶ ماهه دوم امسال برنامه ریزی شده است.

اولین محموله خودروهای وارداتی سایپا ترخیص شد

اردیبهشت 1402: اولین محموله خودروهای وارداتی گروه خودروسازی سایپا كه فروش آن از طریق سامانه یكپارچه عرضه خودرو انجام شده، ترخیص شد.

مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت در حاشیه ترخیص خودروهای وارداتی گروه سایپا، گفت با تلاش وزارت صمت و دستگاه‌های مرتبط بعد از 5 سال وقفه، اولین سری از خودروهای وارداتی، از گمرک آپرین ترخیص شد. این نخستین محموله از یک هزار و ۱۰۸ خودروی چانگان است که توسط سایپا وارد شده است. طی روزهای آینده، سری جدید خودروها وارد کشور خواهد شد و عملیات تخلیه آن‌ها در بنادر انجام می‌شود.

وی افزود به دلیل مشکلات ناشی از قوانین واردات خودرو که در شرایط غیرتحریمی نوشته شده بود، ترخیص خودروهای وارداتی چالش های متعددی داشت. در روزهای آینده قیمت نهایی خودروهای وارداتی از سوی سازمان حمایت نهایی خواهد شد و پس از آن عرضه خودروها انجام می‌شود.

ترخیص اولین محموله چانگان وارداتی

براساس گفته‌های وی، واردات خودرو تا دو ماه آینده سرعت بیش‌تری خواهد گرفت؛ چرا که با مصوبه‌ای که وزیر صمت داده است، مسیر واردات خودرو تسهیل می‌شود. هفته آتی عرضه خودروهای وارداتی به متقاضیان آغاز می‌شود.مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت همچنین از ورود یک هزار و ۵۰۰ خودروی خارجی دیگر به کشور خبر داد که در فرایند دریافت مجوزهای ترخیص از گمرک هستند و پس از دریافت تاییدیه‌های استاندارد و همزمان با عرضه، قیمت این خودروها نیز اعلام خواهد شد. این تعداد خودرو از برندهای فیات، زوتی، هیوندایی، کیا و میتسوبیشی هستند که به مرور عرضه خواهند شد.

کوروش کمانکش، معاون خرید گروه خودروسازی سایپا، نیز در حاشیه ترخیص نخستین محموله خودروهای  وارداتی این مجموعه، گفت با وجود تمام مشکلات و موانعی که بر سر راه ترخیص خودروهای وارداتی وجود داشت، بخشی از خودروها از گمرک ترخیص شدند. با همکاری صمت، مشکلات واردات خودرو حل و خودروها از گمرک ترخیص شدند. گروه خودروسازی سایپا هزار و 108 دستگاه خودرو چانگان CS35 پلاس و 125 دستگاه CS55 پلاس (تا یک ماه آینده امکان ترخیص این مدل خودرو نیز فراهم خواهد شد) به بازار عرضه خواهد کرد.وی افزود بر اساس مذاکرات و گفت و گوهای صورت گرفته، قرار است خودروهای چانگان با مدل‌های CS15 پلاس، CS35 پلاس ، CS55  پلاس،CS75 پلاس، Uni-k،Uni-T و پیکاپ هانتر وارد کشور شود. 

معاون خرید گروه خودروسازی سایپا درباره تحویل خودروها به مشتریان گفت طبق قرعه کشی صورت گرفته و اولویت بندی انجام شده از سوی وزارت صمت، امیدواریم خودروهای وارداتی چانگان طی یک ماه آینده به دست متقاضیان برسد. تا پایان سال جاری 100 هزار دستگاه خودرو چانگان با مدل‌های CS35 پلاس،CS55 پلاس و Uni-k وارد کشور خواهد شد و این امر در راستای کمک به تنظیم بازار و توزیع مناسب خودرو به متقاضیان انجام می‌شود.

قیمت گمرکی چانگان CS3 پلاس

اسفند 1401: همزمان با آغاز عرضه اولین سری خودروهای وارداتی به 34 هزار متقاضی واجد شرایط، قیمت گمرکی چانگان CS35 پلاس اعلام شد. قیمت گمرکی تیپ دو 850 و تیپ سه 900 میلیون تومان است. بنابراین اگر هزینه مالیات، شماره‌گذاری، بیمه و ... را هم به این مبلغ اضافه کنیم، قیمت نهایی چانگان CS35 پلاس، در فول‌ترین تیپ، عددی در حدود 1 میلیاردو 100 میلیون تومان خواهد بود. البته هنوز چیزی قطعی نشده و همچنان باید منتظر بمانیم.

مدل ظرفیت فروش موعد تحویل قیمت گمرکی
تیپ 2 240 دستگاه سه ماهه 850 میلیون تومان
تیپ 3 868 دستگاه سه ماهه 900 میلیون تومان

*قیمت گمرکی، بدون احتساب مالیات، عوارض و سود فروشنده و ... است.

آقای امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، ضمن اشاره به عرضه 1108 خودرو چانگان در دو مدل، می‌گوید تاکنون 500 نفر بر اساس نوبت داده شده، برای خرید خودرو چانگان ثبت‌نام کرده‌اند. بخشی از خودروها وارد کشور شده و به زودی تحویل مشتریان می‌شود و بخشی هم در آستانه تخلیه در گمرک است.

همچنین آقای مهدی، ضیغمی مدیر طرح واردات خودرو، عنوان کرد که سامانه عرضه خودروهای وارداتی باز شده و متقاضیان خرید خودرو وارداتی که شرایط لازم را دارند تا 9 فروردین 1402 می‌توانند برای ثبت‌نام و انتخاب خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه کنند.

عرضه چانگان در مرحله اول فروش خودرو وارداتی 

اسفند 1401: امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، اعلام کرده که دو محصول چانگان CS35 پلاس و CS55 در نخستین نوبت فروش خودروهای وارداتی ارائه می‌شوند و عرضه آن‌ها قطعی شده است. این محصولات بلافاصله پس از قرعه‌کشی برای فروش عرضه می‌شود.

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از روز شنبه، 6 اسفندماه، از ساعت 12 می‌توانند به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه کنند. زمان ثبت نام اولویت محسوب نمی‌شود.

قیمت پایه چانگان CS35 پلاس در بورس

بهمن 1401: بعد از اعلام خبر عرضه 19 هزار دستگاه از انواع خودروهای چانگان در بورس کالا، حالا مشخص شده که نخستین چانگانی که به بورس می‌رود، مدل CS35 پلاس خواهد بود. براساس اسناد افشا شده از شرکت سایپا در تاریخ 3 بهمن‌ماه 1401، این شرکت قیمت چانگان CS35 پلاس را برای عرضه در بورس کالا، معادل 583 میلیون و 122 هزارتومان اعلام کرده است.

البته لازم به ذکر است که سایر هزینه‌ها مانند هزینه گواهی اسقاط، بیمه شخص ثالث، عوارض و مالیات شماره‌گذاری و ... در قیمت اعلام شده، محاسبه نگردیده و باید توسط خریداران پرداخت شود.

فروش چانگان وارداتی در بورس کالا

دی 1401: آقای تیموری، مدیرعامل سایپا، از افزایش 90 هزار دستگاهی تولید وعرضه محصولات سایپا در سال جاری خبر داد. طبق گفته وی، فروش سایپا در سال گذشته 36 هزار میلیارد تومان بوده که این عدد در سال جاری به بیش از 76 هزار میلیارد تومان رسیده است. افزایش تولید و عرضه سایپا با حمایت‌ سیستم‌های بانکی میسر شده است. بانک تجارت بیش از 60 درصد این حمایت و نقدینگی را از طریق اوراق گام، SCF و ... در اختیار تولید قرار داده است.

وی افزود شرکت سایپا در حال حاضر بیش از 100 هزار میلیارد تومان فروش و درآمد خواهد داشت و سه مدل از خودروهای چانگان را وارد خواهد کرد. اولین عرضه چانگان CS35 پلاس در بورس کالا از هفته آینده آغاز می‌شود.

برنامه فروش محصولات جدید چانگان

آذر 1401: کوروش کمان‌کش، معاون خرید سایپا، اعلام کرد سه محصول چانگان CS35 پلاس، CS55 پلاس و UNI-T در دستور کار واردات گروه سایپا قرار دارد. مجوزهای لازم برای واردات این سه محصول از وزارت صمت دریافت شده و ثبت سفارش برای 20 هزار دستگاه خودرو انجام شده است. با توجه به آمادگی شرکت چانگان در تولید دو محصول CS35 پلاس و CS55 پلاس، مسیر واردات این دو محصول سریع‌تر انجام شده و حدود دو هفته آینده، اولین محموله برای حمل به کشور آماده خواهد شد. اکنون مذاکراتی برای پرداخت مبالغ ارزی با بانک مرکزی در حال انجام است. 

بر اساس گفته‌های وی، محموله اول از دو محصول CS35 پلاس، CS55  پلاس، 100 دستگاه خودرو است که تا اواسط بهمن‌ماه 1401 وارد کشور خواهد شد. پس از آن که مسیر انتقال ارز مشخص شد، به صورت ماهیانه 4 هزار دستگاه از این دو محصول حمل و به بازار عرضه خواهد شد. برنامه‌ای که به شرکت چانگان اعلام شده، برای مدت زمان سه ماه، واردات ‌12 هزار دستگاه از این دو خودرو است و با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص تامین منابع ارزی و در صورت مهیا بودن شرایط، ادامه واردات این خودروها بدون محدودیت تیراژ میسر می‌شود. توافقات و اقدامات مربوط به خودرو UNI-T برای 2 هزار دستگاه انجام شده و احتمالا از اردیبهشت‌ماه سال 1402 به بازار عرضه خواهد شد. 

مهدی پازوکی، معاون مهندسی گروه سایپا، اشاره کرد که شرکت چانگان از شرکای تجاری و قدیمی سایپا است و گفت خودرو CS35 پلاس، ورژن جدید خودرو CS35 است که به سبد محصولات  گروه سایپا اضافه خواهد شد. این محصول دارای قوای محرکه 1.4 لیتری توربوشارژ، 150 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 260 نیوتن‌متری است که خودرویی اسپرت و پرشتاب محسوب می‌شود.

چانگان CS55 پلاس نیز قوای محرکه 175 اسب‌بخاری با گشتاور 300 نیوتن‌متر دارد. سایپا در مقطع زمانی، مذاکراتی در خصوص واردات این محصول داشت که به خاطر مسائل تحریم متوقف شد و در حال حاضر بر اساس توافق انجام شده این خودرو به صورت CBU به کشور وارد خواهد شد. محصول دیگری که سایپا در دستور کار واردات دارد، خودرو جدید و به روز UNI-T از شرکت چانگان است که این محصول جدید، سال 2021 به بازارهای جهانی عرضه شده است. 

وی افزود محموله‌ای از این خودروها برای انجام آزمایشات و تست‌های اولیه به کشور وارد شده و نمونه‌ها در سطح شهر در حال انجام تست‌های مربوطه هستند. پس از آماده‌سازی مدارک و مستندات قابل ارائه به سازمان ملی استاندارد جهت اخذ تاییدیه‌های لازم، مراحل واردات آن انجام خواهد شد. 

بازگشت چانگان به سایپا با مدل‌های 2022

تیر 1401: آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، در حاشیه مراسم رونمایی از پیکاپ دوکابین زامیاد (بررسی خودرو زامیاد کارون) در تاریخ 30 تیرماه، خبر داده است که خط مونتاژ خودروهای CKD و SKD که برای مدت‌ها در سایپا متوقف شده بود، مجددا به راه افتاده و تولید دو محصول چانگان، در مدل‌های 2022 بزودی در این شرکت آغاز می‌شود. آنطور که آقای تیموری گفته، این دو محصول جدید، فعلا در مرحله تست فنی و دریافت تاییدیه‌های استاندارد هستند و قیمت و نحوه فروش آنها هنوز قطعی نشده است.

با اینکه مدیرعامل سایپا، اشاره‌ای به نام این دو محصول چینی نداشته اما مطمئن هستیم که یکی از آنها، کراس‌اور کاملا جدید چانگان یونیتی است و دیگری نیز نسل جدید چانگان CS35 خواهد بود. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی سایپا پیش برود، احتمالا از نیمه اول سال 1402، تولید خودروهای جدید چانگان در سایپا آغاز می‌شود.


قیمت چانگان وارداتی سایپا

در جدول زیر، آخرین قیمت مصوب خودروهای وارداتی چانگان سایپار ا مشاهده می‌کنید:

قیمت محصولات چانگان در ایران
زمان CS35 تیپ2 CS35 تیپ3
خرداد 1402 1114 میلیون 1182 میلیون
مرداد 1402 1291 میلیون 1359 میلیون
شهریور 1402 1114 میلیون 1251 میلیون
آبان 1402 1143.488 میلیون 1274.132 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

برای اطلاع از قیمت انواع خودروها در بازار و همچنین قیمت به‌روز محصولات سایپا، از جمله قیمت روز چانگان در ایران، لینک‌‌های آخرین قیمت خودرو و همچنین لیست قیمت سایپا را ببینید. در لینک خرید چانگان نیز می‌توانید جدیدترین آگهی‌های خودرو چانگان را در سراسر کشورمان، مشاهده کنید.

شرایط فروش سایپا

جدیدترین و به روزترین خبرها از شرکت سایپا، مانند شرایط فروش محصولات سایپا، قیمت جدید خودروهای سایپا، اخبار پیش فروش سایپا، اخبار فروش فوق العاده سایپا، اخبار فروش محصولات سایپا در بورس و ... را در مطالب منتخب زیر مطالعه کنید:


فروش خودرو هایما

جدیدترین اخبار تولید هایما در ایران، به همراه آخرین شرایط فروش فوری هایما و پیش فروش هایما در ایران خودرو را در مقاله شرایط فروش هایما مطالعه کنید.

آرشیو

کاتالوگ چانگان ایدو EV460 وارداتی

14 آذر 1402
دانلود فایل PDF

پیش فروش چانگان CS55 پلاس

1 آبان 1402
دانلود فایل PDF

کاتالوگ چانگان CS55 پلاس وارداتی

18 مهر 1402
دانلود فایل PDF

کاتالوگ چانگان CS35 پلاس وارداتی

20 خرداد 1402
دانلود فایل PDF

شرایط فروش چانگان cs35 پلاس

13 خرداد 1402
دانلود فایل PDF
دیدگاه کاربران
میکائیل 1402/6/20
ما در سامانه یکپارچه پول‌واریز‌ کرده ایم‌ تا خودروهای خارجی‌ وارد شود را خریداری کنیم‌ اما الان 6 ماه شده پول ماهم خوابیده و تکلیف هنوز معلوم نیست؟؟؟؟
پاسخ
0
0
0
1366421 1402/6/20
قرار بود ۹۰ روزه تحویل بدید الان 100 روز شده
پاسخ
0
0
1
1366421 1402/6/20
جریمه تاخیر جناب سایپا چی میشه؟؟؟
پاسخ
0
0
1
1753400104 1402/5/19
من سالهاست که از سایپا خودرو میخرم ولی اینبار فقط پول را فوری و آنلاین پرداخت کردم و متاسفانه نه کاغذی در دست دارم و نه تکلیفم رو میدونم بسیار پروسه حساب نشده ای دارند
پاسخ
0
0
0
destodesto 1402/5/8
ما که تا الان 1182 ریختیم به حساب سایپا دیگه نداریم بدیم خدا به دادمون برسه
پاسخ
0
0
0