وقتی کمری جور رقبای خود را هم می‌کشد.

سلطه تویوتا کمری بر سگمنت سدان‌های سایز متوسط بازار آمریکا

19 اردیبهشت 1397 19:30

در شرایطی که سدان‌های سایز متوسط در بازار آمریکا یارای رقابت با کراس‌اورها را ندارند، ولی یک مدل خاص وجود دارد که موفق شده در سه ماه نخست سال 2018 رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کند و این خودرو چیزی نیست جز نسل جدید تویوتا کمری.

کاهش فروش 12.7 درصدی سدان‌های متوسط، خبر از اوضاع بد این سگمنت در بازار آمریکا دارد.

در سه ماه اول سال جاری میلادی، فروش کلی سگمنت سدان‌های سایز متوسط با کاهش 12.7 درصدی به 412 هزار و 667 دستگاه رسیده، که خبر از اوضاع بد این سگمنت در بازار آمریکا دارد. البته در سه ماه آخر سال 2017، این کاهش فروش بسیار بیشتر هم بوده و طی ماه‌های اخیر، اوضاع کمی بهتر شده است. نگاهی به آمار فروش منتشر شده توسط تویوتا نشان می‌دهد که این کمپانی، در ژانویه 24 هزار و 638 دستگاه، در ماه فوریه 30 هزار و 865 دستگاه، در ماه مارس 35 هزار و 264 دستگاه و در ماه گذشته میلادی، موفق شده 29 هزار و 848 دستگاه تویوتا کمری جدید بفروشد.

از آن جایی که پروژه فیس‌لیفت فورد فیوژن به تاخیر افتاده و این خودرو شاید نتواند به رشد فروش این سگمنت کمک زیادی بکند، اکنون این وظیفه سنگین بر دوش مدل‌هایی مانند کمری، آکورد، آلتیما و مالیبو است تا تکانی به سگمنت سایز متوسط‌ها بدهند. متاسفانه، هیچ کدام از این مدل‌ها شروع خوبی تا این جای کار در سال 2018 نداشته‌اند.

طبق آمار وب سایت CarSalesBase، کمری در کنار سوبارو آوت بک، تنها مدل‌هایی بودند که از این سگمنت در لیست 10 خودرویی که در سه ماه نخست 2018 رشد فروش داشتند، قرار گرفتند. در عین حال، آکورد، آلتیما و فیوژن با کاهش فروش مواجه شده‌اند و مالیبو توانست عملکردی تقریبا بدون نواسان داشته باشد.

 

در این سگمنت، یکی از بدترین عملکردها از نظر کاهش فروش متعلق به کیا اپتیماست، که کاهش فروشی برابر با 27 درصد را تجربه کرده است. هیوندای سوناتا فیس‌لیفت هم از سوی دیگر 37 درصد کاهش فروش داشته و میزان فروش فولکس‌واگن پاسات، به میزان عجیب و غریب 47 درصد کمتر شده است.

نویسنده : محمدرضا ریاضی

دیدگاه کاربران