اسپیدستر از پیشرانه شش سیلندر 500 اسبی استفاده می‌کند

رونمایی از کانسپت پورشه 911 اسپیدستر

23 خرداد 1397 21:00

پس از رونمایی پورشه از کانسپت 911 اسپیدستر 500 اسب بخاری، خانواده مدل‌های اسپیدستر این شرکت احتمالاً در آینده‌ای نزدیک باید پذیرای یک عضو جدید باشد.

در این خودرو خبری از نویگیشن، تهویه مطبوع و سیستم صوتی نیست.کانسپت اسپیدستر، که مبتنی بر آخرین نسل 911 ساخته شده، از همان فرمول معروف پورشه برای مدل‌های اسپیدستر مبنی بر تغییر زاویه پنجره جلو، حذف صندلی‌های عقب و اضافه کردن یک کاور جدید به جای آن‌ها، استفاده می‌کند. کانسپت اسپیدستر هم از این قاعده مستثنی نیست و کاور مذکور در این مدل، از جنس فیبرکربن است.

در مدل‌های اسپیدستر همچنین خبری از سقف الکتریکی نیست. پورشه تصاویری از این کاور سبک وزن نصب شده روی کانسپت منتشر نکرده، اگر چه تأیید نموده که این کاور به نوعی وظیفه محافظت از سرنشین‌ها در برابر برف و باران را دارد.

زیر خط کمر خودرو، پورشه دقیقاً از بدنه یک 911 کاررا 4 کبریولت استفاده کرده است. طراحان شرکت آینه‌های سنتی 911 را حذف و به جای آن‌ها از یک جفت آینه کرومی مسابقه‌ای مدل تالبوت استفاده کرده‌اند و در عین حال، به سبک مدل‌های مسابقه‌ای قدیمی پورشه، رنگ بدنه آن ترکیبی از نقره‌ای GT و سفید است. روی درهای خودرو هم به یاد هفتادمین سالگرد پورشه، عدد 70 دقیقاً بالای نام پورشه نوشته شده است. پورشه همچنین روی چراغ‌های جلوی خودرو یک کاور نصب کرده که ما را به یاد چراغ‌های خودروهای مسابقه‌ای قدیمی می‌اندازد.

داخل کابین شاهد استفاده از صندلی‌های سطلی هستیم که در کنار روکش چرمی قهوه‌ای روشن و استفاده از فیبر کربن، از مهم‌ترین موارد این بخش از خودرو هستند. به یاد خودروهای مسابقه‌ای قدیمی پورشه، داخل کابین این کانسپت خبری از سیستم ناوبری، تهویه مطبوع و سیستم صوتی نیست. خوشبختانه، این خودرو به یک پیشرانه 500 اسب بخاری شش سیلندر خطی با ردلاین 9 هزار دور در دقیقه مجهز است که به جای سیستم صوتی، جذاب‌ترین صداها را می‌تواند از خود تولید کند. شاسی این خودرو از 911 GT3 گرفته شده است.

پورشه از این مدل با عنوان کانسپت یاد می‌کند و در حالی که هیچ اشاره‌ای به ورود آن به خطوط تولید شرکت نشده، اما احساس می‌کنیم در نهایت این خودرو در موزه پورشه در زوفن هاوزن (Zuffenhausen) ماندگار می‌شود. بیایید امیدوار باشیم اگر روزی پورشه قصد داشت آن را وارد خط تولید کند، این آینه بغل‌های جذاب همچنان روی خودرو وجود داشته باشند!

دیدگاه کاربران