به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد ورود پورشه به صنعت خودروسازی، یک کانسپت هیجانانگیز از طرف این برند معرفی شده است.
”پورشه میشن X سوپراسپرتی برقی است، که نسبت به 918 اسپایدر، کوتاهتر و عریضتر شده درحالیکه فاصله بین محورها بدون تغییر باقیمانده است.“پورشه Mission X یک سوپراسپرت برقی است، که بنابر اعلام خودروساز آلمانی میتواند عنوان سریعترین خودروی تولیدی را در پیست نوربورگ رینگ از آن خود کند. البته هنوز نمیتوان درباره تولید این خودرو با قاطعیت نظر داد.
توجه داشته باشید که تولد 75 سالگی پورشه با یکصدمین سالگرد مسابقات 24 ساعته لمان همزمان شده و احتمالا به همین دلیل بوده که فرم بدنه، روکش حبابی کابین با سازه فیبرکربن و حتی نحوه باز شدن درهای پورشه میشن X، به مدل خاطرهانگیز 917 شباهت دارد.
با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.5، 2 و 1.2 متر، با خودرویی جمع و جور مواجه هستیم، که نسبت به 918 اسپایدر، کوتاهتر و عریضتر شده درحالیکه فاصله بین محورها بدون تغییر باقیمانده است.
در فضای کابین پورشه میشن X هم با روکش قهوهای اکثر بخشها، رنگ سفید صندلی راننده، کمربند ایمنی شش نقطهای و نشاندهندههای عقربهای سرنشین شبیه به مدل 959 روبرو هستیم.
پورشه از ساختار 900 ولتی و نسبت قدرت به وزن 1 اسببخار بر کیلوگرم در این مدل خبر داده است، بنابراین اگر پورشه 918 اسپایدر مدل 2015 با وزن 1678 کیلوگرم را ملاک قرار دهیم، قدرت احتمالی میشن X در حدود 1700 اسببخار خواهد بود. اگر این گزاره صحیح باشد، پورشه میشن X حتی از مدل مسابقهای 919 هیبرید Evo هم نیرومندتر است و به راحتی میتواند از رکورد 7 دقیقهای 918 در پیست نوربورگ رینگ هم عبور کند.
همچون پورشه تایکان، مجموعه باتری میشن X هم در پشت صندلیها نصب شده است و یک هسته مرکزی را پدید آورده تا پایداری و کیفیت سواری میشن X، مشابه با یک خودروی موتور-وسط باشد.
به هرحال، پورشه میشن X برای رقابت با سوپراسپرتهای برقی همچون ریماک یا حتی مدلهای تولید انبوه همچون لوسید و تسلا به قدرت زیاد و مهندسی عالی نیاز دارد، عواملی که همواره در محصولات این برند وجود داشته است. مدیرعامل پورشه در پاسخ به پرسش درباره احتمال تولید میشن X، از تصمیمگیری در این مورد ظرف ماه آینده میلادی خبر داده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com