سخت‌شدن کار چینی‌ها با آمدن اولین تایوانی مونتاژی

قطعی‌شدن مونتاژ لوکسژن در ایران

10 تیر 1397 10:38

لوکسژن، جدیدترین برند آسیایی بازار ایران است که البته تا قبل از آمدنش، کمتر کسی نامش را شنیده بود. لوکسژن با اینکه در سال 2009 فعالیتش را شروع کرد، ولی ما در زمستان سال 96 و در جریان نمایشگاه خودرو تهران، برای نخستین‌بار با آن آشنا شدیم.

آرمان موتور از نخستین شرکت‌هایی بود که استاندارهای ۸۵گانه را رعایت‌ کردآرمان موتور کویر، به‌عنوان نماینده انحصاری این برند، تاکنون چهار محصول لوکسژن را برای بازار ایران، معرفی کرده است: لوکسژن U5 که در کلاس کراس‌اورهای کوچک باید با هاوال H2 و هایما S5 مواجه شود، دیگری لوکسژن U6 که کراس‌اوری جمع‌وجور است و با چری تیگو 7 و بی‌وای‌دی S7 رقابت می‌کند، سومین محصول نیز لوکسژن S5 است که با آمدنش، بازار هیوندای النترا را حسابی تحت تاثیر قرار می‌دهد. چهارمین لوکسژن، سدان جمع‌وجوری با نام S3 خواهد بود که همکلاس خودروهایی نظیر چری آریزو 5 یا ام‌جی 360 است ولی قیمتی فراتر از آن‌ها دارد.

حال در شرایطی که موضوع واردات خودرو، مخالفان زیادی در کشور پیدا کرده است، آرمان موتور کویر برای ادامه حیاتش به‌سراغ عرضه CKD به‌جای CBU رفته است. فرزین ترکی پور (مدیرعامل آرمان موتور کویر)، به تازگی از شروع فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم برای فرآیند مونتاژ محصولات لوکسژن در ایران، خبر داده است. اگر شرایط به نفع آرمان موتور پیش برود، باید منتظر باشیم که این شرکت، ابتدا محصولات ارزان‌تر لوکسژن، یعنی سدان S3 و کراس‌اور U5، را به بازار کشورمان بفرستد.

دیدگاه کاربران