تولید 5 هزار دستگاه تسلا مدل 3 در هفته آخر ماه ژوئن

عملی شدن وعده‌های تسلا

13 تیر 1397 14:24

به نظر می‌رسد ایلان ماسک پس از مدت‌ها بالاخره توانست نفس راحتی بکشد چرا که براساس شواهد، شرکت تحت مدیریت او در انتهای سه ماهه دوم سال میلادی موفق شده به هدف از پیش تعیین شده مبنی بر تولید 5 هزار دستگاه مدل 3 در یک هفته دست یابد.

تسلا با رسیدن به این هدف سعی دارد در ماه جولای میزان تولید مدل 3 را به 6 هزار دستگاه در هفته برساند. دو تن از کارگران این شرکت در گفتگو با خبرگزاری رویترز بیان کرده‌اند که آخرین خودروی تولید شده در ساعت 5 صبح از مرحله کنترل کیفیت کارخانه واقع در کالیفرنیا عبور کرده که البته نسبت به هدف تعیین شده توسط ایلان ماسک، تاخیری 5 ساعته نشان می‌دهد.

همچنین کارکنان شرکت تسلا نامه‌ای الکترونیکی دریافت کرده‌اند که در طی آن ایلان ماسک اعلام کرده شرکت به اهداف تولید خود دست یافته و در نظر دارد در ماه جولای میزان تولید مدل 3 را به 6 هزار دستگاه در هفته برساند. همزمان تسلا در میزان تولید مدل‌های دیگرش نیز افزایش آمار را ثبت کرده چراکه در طی یک هفته موفق شده 7 هزار دستگاه از مدل S و مدل X را تولید کند.

این خودروساز پیشرو مدتی پیش وعده داده بود که پیش از پایان سه ماهه دوم سال میلادی، در عرض یک هفته 5 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد. اکنون که این هدف به دست آمده، انتظار می‌رود تسلا بتواند همین روند رو به رشد را در مورد تولید باطری و سیستم زمان‌بر تولید خودروهایش ادامه دهد تا از بند مشکلات ایجاد شده از جولای 2017 (آغاز تولید مدل 3) تاکنون، رهایی یابد.

در این مدت تسلا سعی داشته آمار تولید خودروهایش را افزایش دهد تا بتواند به تقاضای بالای مشتریان برای خرید پاسخ دهد. یکی از عوامل دستیابی به آمار بهتر تولید را می‌توان اضافه شدن تجهیزات تولید جدید به تاسیسات کارخانه فرمونت دانست که تنها ظرف دو هفته ساخته شده‌اند. با افزوده شدن این امکانات، روند تولید مدل 3 افزایش یافته است.

دیدگاه کاربران