هر 105 ثانیه یک دستگاه

رکورد تولید یک میلیون دستگاه نیسان جوک

29 تیر 1397 11:25

با گذشت هشت سال از تولید و عرضه اولین دستگاه نیسان جوک، میزان استقبال از این خودرو به قدری بالا بوده که اکنون بعید به نظر می‌رسد در صورت طی کردن مسافتی هرچند کوتاه در خیابان‌ها یا جاده‌های کشورهای اروپایی، نسخه‌ای از این خودرو را نبینید.

نیسان موفق شده یک میلیون دستگاه جوک را از خط تولید خود واقع در ساندرلند انگلستان خارج کند؛ در حقیقت هر 105 ثانیه یک دستگاه.با این‌که طراحی این خودرو از همان ابتدای تولید برای بسیاری از افراد سوال‌برانگیز بوده و همچنین برخی کارشناسان فلسفه ادامه تولید جوک را با توجه به تولید عرضه مدل کیکس زیر سوال می‌برند، اما شواهد نشان می‌دهد که این کراس‌اور کوچک با چراغ‌هایی متفاوت، همچنان محبوبیت خود را نزد خریداران حفظ کرده است. آمار فروش 95 هزار دستگاهی جوک در سال گذشته آن‌هم فقط در قاره اروپا می‌تواند شاهدی بر این ادعا باشد. اگر از خواندن این رقم شگفت زده شده‌اید باید خود را برای شگفتی‌های بیشتر آماده کنید.

نیسان موفق شده یک میلیون دستگاه جوک را از خط تولید خود واقع در ساندرلند انگلستان خارج کند. در حقیقت هر 105 ثانیه یک دستگاه جوک از خطوط تولید این کارخانه خارج می‌شود. یک میلیون‌امین جوک از پوشش آبی براق روی بدنه خود بهره می‌برد که جدیدترین رنگ اضافه شده به طیف رنگی متنوع قابل سفارش برای این خودرو است.

بد نیست بدانید نیسان امکانی شخصی‌سازی جوک در حدی است که اکنون 20 هزار ترکیب رنگی متنوع از نیسان جوک قابل سفارش است ولی طبق آمار شرکت، رنگ مشکی تاکنون بیشترین میزان سفارش از سوی خریداران را داشته است.

به غیر از مدل جوک، کارخانه نیسان واقع در ساندرلند به تولید مدل‌های دیگر این برند نیز مشغول است و تاکنون موفق شده بیش از سه میلیون دستگاه از مدل قشقایی، 2.4 میلیون دستگاه نیسان مایکرا و یک و نیم میلیون دستگاه از مدل پریمرا را تولید و به بازار عرضه کند.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران