مشتریان آمریکایی مدتهاست که با نیسان جوک ملاقات نداشتهاند، چراکه این خودرو از سال 2019 جای خود را به یک مدل ارزانتر به نام نیسان کیکس داده است. اما استقبال از جوک در اروپا همچنان ادامه دارد و به همین دلیل، نسخه هیبرید این خودرو نیز معرفی شده است.
”نیروی محرکه نیسان جوک هیبرید از پیشرانه بنزینسوز 1.6 لیتری با 94 اسببخار قدرت به همراه دو موتور برقی با 49 و 20 اسببخار قدرت تامین شده است.“نیروی محرکه نیسان جوک هیبرید از پیشرانه بنزینسوز 1.6 لیتری با 94 اسببخار قدرت به همراه دو موتور برقی با 49 و 20 اسببخار قدرت تامین شده، که در کنار مجموعه باتری 1.2 کیلووات ساعت قرار دارند.
این سامانه برای دستیابی به مصرف بهینه، چند حالت مختلف را برای تامین نیروی خود انتخاب میکند. مثلاً شروع به کار این خودرو در حالت کاملاً برقی است. با وجود ظرفیت کم باتری، نیسان اعلام کرده که این خودرو میتواند تا 80 درصد از مسیرهای داخل شهر را در حالت کاملاً برقی طی کند.
اما یکی از جالبترین ویژگیهای نیسان جوک هیبرید، سیستم انتقال قدرت این خودروست. جعبهدنده نیسان جوک هیبرید به جای حلقههای همگام ساز معمول در نمونههای مشابه، از کلاچ معروف به dog clutch برخوردار شده که میتواند به سرعت به موتورهای برقی یا درونسوز متصل شود. بنابر اعلام نیسان، عملکرد این سامانه بسیار نرم و روان بوده و حسی مشابه رانندگی با خودروهای برقی را به همراه دارد.
تفاوت ظاهری میان نسخه هیبرید با سایر انواع نیسان جوک، چند مورد محدود شامل جلوپنجره با منافذ کوچکتر هوا، طرح متمایز بخش زیرین سپر جلو و باله عقب متفاوت را دربرمیگیرد.
فروش نیسان جوک هیبرید در اروپا از تابستان سال جاری آغاز خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com