بیماری مارکیونه را زودتر بازنشست کرد

برکناری اجباری مدیرعامل فیات-کرایسلر

31 تیر 1397 16:45

طبق اخبار منتشر شده، آقای سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne) مدیرعامل گروه فیات-کرایسلر دچار «عوارض ناگهانی پس از عمل جراحی» شده است. شرایط جسمانی وی در ساعت‌های اخیر روبه وخامت رفته و به همین سبب، مسئولان شرکت فیات-کرایسلر تشخیص داده‌اند که او دیگر قادر به ادامه کار در این شرکت نیست.

وضعیت جسمانی مدیرعامل فراری و گروه فیات-کرایسلر به دلیل عوارض ناگهانی پس از عمل جراحی در شرایط وخیمی است و به همین دلیل از ریاست این دو شرکت کنار گذاشته شد.پس از اخبار رسیده از سلامتی سرجیو مارکیونه، شرکت فیات-کرایسلر تصمیم گرفته که به روند تعیین جانشین برای ایشان سرعت بدهد. گویا خود مارکیونه تصمیم داشته که سال آینده بازنشسته شود. درحال حاضر وظایف مدیرعامل به مایک منلی (Mike Manely) محول شده است. البته اعلام شده که سمت وی موقتی است اما در جریان انتخاباتی که برای انتخاب مدیرعامل این شرکت در روزهای آینده و با حضور سهامداران انجام خواهد شد، یکی از گزینه‌ها خواهد بود و این احتمال وجود دارد که در سمت خود ابقا شود.

منلی که در سال 2000 به دایملر-کرایسلر پیوسته بود، پس از نقل و انتقالاتی که میان فیات و دایملر انجام شد، از سال 2009 ریاست شرکت جیپ و از سال 2015 ریاست برند رم را برعهده داشته است. هردو برند تحت ریاست وی به وضعیت پایدار و خوبی دست یافتند.

مایک منلی از گزینه‌های اصلی ریاست فیات-کرایسلر

مارکیونه ریاست شرکت فراری را نیز به صورت همزمان برعهده داشته و اکنون این شرکت با تاسف فراوان اعلام کرده که وی قادر به انجام وظایف خود به عنوان مدیر شرکت فراری نخواهد بود. در نتیجه، تصمیم هیات مدیره فراری بر این قرار گرفته که در جلسه بعدی اعضای هیات مدیره این شرکت، جان الکان به عنوان رییس هیات مدیره و لوییس کامیلری (Louis C. Camilleri) به عنوان مدیرعامل شرکت پیشنهاد شوند. البته تا آن زمان کامیلری به عنوان مدیرعامل انجام وظیفه خواهد کرد و اختیارات موردنیاز برای سرپرستی امور شرکت را در دست خواهد داشت. نام کامیلری برای رسانه‌های خودرویی زیاد آشنا نیست اما در مورد وی باید متذکر شویم که پیش از این، ریاست شرکت فیلیپ موریس از گروه Altria را برعهده داسته است.

دیدگاه کاربران