این خودرو تقریبا 500 هزار دلار گران تر از زیرونو کوپه است

زیرونو رودستر 2 میلیون و 400 هزار دلاری ایتال‌دیزاین به نمایشگاه ژنو می‌آید

30 بهمن 1396 18:37

شرکت ایتال‌دیزاین قصد دارد پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو با رونمایی از نسخه روباز ابرخودروی زیرونو جشن بگیرد، ابرخودرویی که سال پیش در همین نمایشگاه شرکت از آن رونمایی کرده بود. به گزارش اتونیوز، کمپانی انتظار می رود فقط 5 دستگاه از نسخه رودستر این ابرخودرو بسازد و هر کدام از آن ها 2.4 میلیون دلار قیمت خواهند داشت.

فقط 5 دستگاه از نسخه رودستر این ابرخودرو ساخته خواهد شد

در مقایسه با برادر کوپه خود، این ابرخودروی جدید تقریبا 500 هزار دلار گران تر است. ایتال‌دیزاین گفته تمامی 5 مدلی که از زیرونو رودستر تولید خواهد کرد را فروخته و دو دستگاه از آن را تحویل مشتریان داده است. سه مدل دیگر در مراحل نهایی تولید هستند و به زودی تحویل مشتریان خواهند شد.

با اطمینان می توان گفت که رودستر از همان پلت فرم مدل کوپه استفاده کرده، به عبارت دیگر، این خودرو روی همان معماری آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان ساخته شده است. موتور این خودرو هم از آئودی می آید و یک 5.2 لیتری 10 سیلندر خورجینی با 610 اسب بخار نیرو و 560 نیوتن متر گشتاور است. این موتور در مدل کوپه خودرو را قادر می سازد تا ظرف 3.2 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند، از این رو ما انتظار داریم اعداد مشابهی را برای نسخه کانورتیبل هم ببینیم. حداکثر سرعت آن معادل 330 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

در نمایشگاه ژنو، ایتال‌دیزاین روز شش مارس پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را با یک کنفرانس خبری و بعد رونمایی از زیرونو رودستر جشن خواهد گرفت، بعد از ژنو کمپانی در نمایشگاه تورین هم می خواهد حضور پیدا کند و در کنگره اتونیوز اروپا هم شرکت خواهد کرد. این شرکت طراحی و مهندسی ایتالیایی که در شهر مونکالیری (Moncalieri) در اطراف تورین واقع شده، در حال حاضر یک مسابقه به نام آینده حمل و نقل در شهرها را آغاز کرده است که از طراحان و مهندسان جوان 18 تا 35 ساله می خواهد با در نظر گرفتن فلسفه Next 50 ایتال‌دیزاین، مدل های کانسپت طراحی کنند. به برندگان این مسابقه در مجموع 50 هزار دلار جایزه اعطا خواهد شد.

دیدگاه کاربران